Jönssonligan!

Alla inlägg under april 2011

Av Karolina - 29 april 2011 18:21

även för vår familj. Jag och Lovisa har lyxat till det med pannkakor till middag. Om 20 minuter börjar "Amigo" - Lovisas favorit barnprogram - följt av nästa favoritprogam "Så ska det låta". Tant Lina har anlänt till Karlskrona igen efter 2 veckor i USA och ska titta förbi för att säga hej. Vädret är underbart och jag hoppas de håller i sig under hela helgen.


Livet är bra nu!


I övrigt har det vart lugnt idag, vi har promenerat, städat lite, skickat in bilder för framkallning, vilat och lekt. Något vettigt har jag inte fått gjort, men de är lite svårt när Visan är hemma hela dagen. Nu ska jag förbereda välling och pyjamasar för natten...Over and Out!

Av Karolina - 28 april 2011 15:58

Temperaturen är något lägre idag +15 men solen strålar och himlen är blå. Svårt att klaga då. Jag har inhandlat skottkärran, skyffel och spade. Något grävande har jag inte hunnit med, men kanske imorgon om jag kan slita mig från tv:n och det brittiska bröllopet som sänds från morgon till kväll.

  

Nu borde ni se att jorden skiftar i grönt, har vattnat idag. Vinden har dock inte avtagit så de blir inte vattnat precis över allt men de duger.

Här kommer de utlovade bilderna på muren samt gången.

    

Och så en bild på min fina påskkruka, passar på innan den vissnar helt.

 

Lovisa har vart på dagis i dag, Wille har hängt med mamma på en liten shoppingtur. Vi har promenerat med Athena och jag har för första gången kommit ihåg att använda min stegräknare. Får ser vilket antal jag slutar på, så här långt 10122 steg. Snart dags för middagspromenad och sen middag. Barnen ska enligt mina beräkningar vara i säng kl.19


I natt har jag haft sällskap av Visan i sängen. Kl.22 kom hon vandrandes med filten under armen, vaken var hon inte. Efter att hon gått i sömnen för första gången så bestämde jag att hon fick sova med mamma. Det händer jätte mycket i hennes huvud just nu, dels så har hon börjat förstå det här med talet och upprepar allt jag säger till henne. Sen har hon också förstått att pappa inte alltid kommer hem till middagen utan ibland är borta veckor i sträck. Inte så populärt vill jag lova. Ja allt har sin tid och även detta kommer väl så småning om att bli vardag.


Nu måste jag kila ut...Over and out!

Av Karolina - 27 april 2011 18:37

Gången och den lilla muren är klar. Ska fotografera allt imorgon för den som är intresserad. Jag tycker att det blev jätte bra, nu är de bara resten som ska fixas. Funderar på att åka ner och köpa en skottkärra och spade/skyffel imorgon. Kanske kan få utkört lite matjord och grus om jag orkar och vädret är lika bra som idag. Carporten måste så klart målas färdigt men någon stege har vi inte hunnit införskaffa. Oh, nåt ska jag väl kunna hitta på.

  

Ser ni att de skiftar i grönt? Det gör iallafall jag! Vi försöker vattna och vattna, tyvärr blåser det rätt kraftigt ikväll så jag hoppas nog över det. Barnen trivs väldigt bra i solen på baksidan, så otroligt skönt med en egen baksida och snart en grön gräsmatta. Än krävs det lite fantasi för att lösa ut det här med lekande. Athena får bland annat låna ut sin bädd till Wille.

  

Nu ska William få ny blöja och nattmat, sen hoppas jag att båda barnen vill lägga sig. Kanske kanske kan jag få några timmar lugn och ro innan jag också somnar.

Av Karolina - 27 april 2011 12:58

  

Snart är William 7 månader gammal, jag har passat på att gräva fram en bild på Lovisa när hon fyllde 7 månader. Lika som bär är de fortfarande inte. Jag har däremot tyckte att William är så stor och så rund, vilket han är, men Lovisa var minst lika rund vid samma ålder. Frågan är om hon inte slår lillebror i antalet hakor?


Mina älskade små goa ungar!

Av Karolina - 25 april 2011 18:26

bara en lugn dag. Skönt, men just nu är jag ännu tröttare än innan. Imorgon är det jobb som vanligt för Johan så jag antar att jag får försöka vila upp mig under arbetsveckan. Idag har mannen cyklat en liten sväng, vi har gå en promenad i Vämöparken, handlat mat och grillat. Nu vattnar Johan gräsmattan, nåt litet ynkligt strå har dykt upp men vi hoppas på mer de närmsta dagarna. Nu har de vart rätt varmt i en veckas tid så något borde ju hända.

 

Den här bilden togs igår eftermiddag innan morfar åkte hemåt. Vi avslutade nämligen veckan med fika i solen på baksidan.


Lägger upp en bild på den blivande kallvinden också, bara för mammas skull. Hon förstod inte riktigt vad jag pratade om imorse.  

Av Karolina - 24 april 2011 09:45

för den här gången. Bygget har stannat av. Allt som kan göras är gjort. Nu är de dags att ta tag i VVS, el och ventilation, därefter ska isoleringen bokas in. Veckan har gått väldigt fort och allt har bara rullat på. Inga stora problem har de stött på. Tänk om resten av bygget kunde fortsätta på samma sätt. Den som lever får se, nu är de många veckor innan det är dags att fatta hammaren igen.

      

Pappa, Kristoffer och Anna åker hemåt i eftermiddag. Vi får en dag att vila upp oss på innan vardagen drar igång igen. Johan är lite sliten efter allt arbete från tidig morgon till sen kväll och jag är också en aning trött efter veckan. Mycket som hänt och mycket att göra.


Igår åkte barn och kvinnor in till stan efter lunch, hittade inget att shoppa men en glass i solen blev de iallafall.

    

Vi åt påskmiddag dagen till ära och efter att byggarna lagt ner verktygen för dagen käkades det påsktårta.

  


Av Karolina - 22 april 2011 19:54

Det är tur att det är lååångfredag, då hinner de jobba lite extra. Mycket har de hunnit med så här långt och med en j-la massa tur, en del skicklighet och inget strul så kanske de blir klart under morgondagen. Annars finns de några timmar på söndagen innan pappa åker hemåt.

    

Lovisa har med hjälp av Anna vart uppe och inspekterat bygget, hon ger gubbarna Godkänt!

 

Övrigt: Barn och kvinnor har idag lagat mat och servat männen samt tvättat, diskat och shoppat. Nu håller jag på att vattna gräsmattan samtidigt som vi tittar på "Så ska de låta".

Av Karolina - 21 april 2011 20:44

Orkar inte med mycket text men här kommer några bilder från dagen...

Började med mys i soffan, kan man se att de är syskon? Kan säga att de är fler än en person som frågat om jag har tvillingar.

  

Wille har börjat röra en del på sig. Lägger man ner honom på ett ställe behöver inte vänta sig att hitta honom på samma ställe 5 minuter senare. Vi vuxna tycker att de är skoj, Lovisa är mest frustrerad.

  

Sen var det bygget, allt har gått bra. Krille har anlänt och allt material är på plats så morgondagen borde resultera i en rejäl framgång. Jobb från morgon till kväll utan avbrott.

     

I övrigt har dagen vart lugn för vår del. Jag och barnen har vart på skojakt, jag har promenerat en sväng med Athena i solen (+18-19 grader och stålande väder) vi har grillat korv till middag och nu ska vi snart krypa i säng.

  

Så här fin bukett får man till påskbordet när man har en (blivande) florist i familjen!

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards