Jönssonligan!

Alla inlägg under september 2014

Av Karolina - 30 september 2014 19:19

Två inlägg på en hel månad. Fattar ni att det är oktober imorgon? Jag gör det då inte. 30 dagar kvar tills vi flyger mot värmen på Teneriffa. Jag var hos polisen och fixade pass i fredags sedan Johan deklarerade att han kommer att åka utan mig annars. Ser fram emot lite ledigt för de senaste veckorna har vart helt galna.


Praktiken har varit toppenbra, roliga uppgifter och ett skönt gäng att jobba i. Mer än nöjd att jag valde just det stället för min första praktik. Nu är papprena snart påskrivna för praktik två som jag ska göra på sjukhuset på smärtrehab. Hoppas på lika bra veckor då. Utöver praktiken har jag tre andra kurser som rullar på, har hamnat lite efter men på måndag då ska jag börja jobba ikapp. Johan är till sjöss under veckorna så jag hinner inte så mycket då heller.

  Lovisa höll mig sällskap en kväll i förra veckan, jag läste och hon räknade.


Helgen har vart lugn, jag och Lovisa började med promenad i fredags. Kollade in svampar, lät Athena springa fritt i skogen och filosoferade om livet. Sen gick vi till grannarna för att käka obligatorisk fredagstaco och ett drygt kilo godis. Rullade i säng tidigt för att sen vakna med en lätt förkylning på lördag.      Lördagförmiddag spenderade vi ute, plockade undan sommarens saker, klippte gräs, planterade nya växter i alla krukor och städade i förrådet. Nu är allt laddat och klart inför vintern. Magen mättades med oxfile, potatisgratäng och rödvinssås och sen spenderade vi några timmar i soffan med senaste "must see" serien Suits.


I söndags firade vi Wille hela dagen lång, paket, söndagsfrukost och tårtfika.     Sköna sköna helg...snart är du här igen! 

Av Karolina - 29 september 2014 21:25

William fyller 4 år idag, men vi kickstartade firandet igår eftersom Johan gått till sjöss idag och jag gör min sista vecka på praktiken. William klagade inte över det utan var mer än nöjd när han fick slita upp alla paket. Många spindelmannensaker, flygplan och kläder. Allt var lika roligt. Sen fick han göra tårta tillsammans med pappa. Rosa marsipan och chokladhjärtan valde han dagen innan, och resultatet blev riktigt bra.

Idag har William vart på bvc och fått ännu en godkäntstämpel på rumpan. 107cm, 17,8kg, god syn och hörsel, räknar till 14, kan alla färger och pratar lite mer rikssvenska än det normala karlskronabarnet.

Av Karolina - 2 september 2014 20:29

Andra dagen är gjord och det är hur kul som helst. Inser att åren med teoretiskt plugg faktiskt har gett något och det känns inte helt främmande med genomförandeplaner och annat.

Jag har också fått pröva på en ensamstående mammas vardag. Lämna på dagis, jobba, hämta på dagis, köra till gympa, laga mat, natta barn och sen fortsatt jobb fram till läggdags. Allt med tider att passa, andra att ta hänsyn till och kaffe kaffe kaffe.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards