Jönssonligan!

Alla inlägg under april 2017

Av Karolina - 23 april 2017 07:54

För en dag.

Av Karolina - 17 april 2017 16:38

  

I backen...


I spåret...

Och snart i bastun, men där uteblir bilderna. Over and out från påskfirandet i Lofsdalen.

Av Karolina - 15 april 2017 19:10

Påskafton, vi sitter i Lofsdalen och har precis tryckt i oss alldeles för mycket mat till middag.

Vi har iallafall tagit oss några kilometer på skidor, alltid nåt.

Av Karolina - 9 april 2017 21:18

Vilken helg. Jag avslutade precis dagen med en promenad i närområdet, +13 grader jag kan inte låta bli att njuta av våren. Helgen har varit helt galen, på frågan om jag är utvilad blir svaret "inte ett dugg", men vad gör det för jag nöjd ända i i själen. Jag och Edward startade helgen med att övningscykla utan stödhjul, ett halvt varv runt fotbollsplanen och sen trampade han på. Sedan dess har jag haft sällskap på morgonpromenaderna kl.07

Tyvärr förbyttes den glädjen snart till rädsla och sorg när vi nåddes av nyheten om terrordådet i city. Jag fastnade framför nyhetssändningarna hela eftermiddagen och kvällen. Försökte förklara för barnen, hur och varför, möttes av orden "han är en ungjävel, varför vill han döda andra människor?" - ja varför William. Jag saknar orden att förklara. Lovisa ville bara veta om polisen hade tagit den skyldige och det var med lättnad jag kunde ge henne nyheten när hon frågade på morgonen.

Lördagen började sen i kyrkan och familjegudstjänst följt av påskpyssel. Sen gick vi på vernissage på Länsmangården, glasblåserskan Ebba från Blacksta visade upp sina alster och Lovisa bara älskar hennes saker. Sedan fick vi besök av den andra familjen Jönsson, de bjöds på både fika och middag. Min man tyckte ironin var total då jag väljer att bjuda de första gästerna i det nya köket på grillat.

Idag har jag och barnen åkt till Ikea, vi har köpt cykel till William och under eftermiddagen har huset varit fullt av barn. Nu laddar vi för ny vecka, fritids och dagis då det är påsklov.

Av Karolina - 1 april 2017 20:40

Bilder på köket...

Lite kvar att städa men snart så!

Av Karolina - 1 april 2017 08:31

Finliret kvar, men vi har ett i stort fungerande kök.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards