Jönssonligan!

Alla inlägg under februari 2009

Av Karolina - 28 februari 2009 09:37

Månadens sista dag börjar bra med strålande sol, klarblå himmel och någon minusgrad. Måste definitivt passa på att ta mig ut och njuta. Husse ska skriva på uppsatsen hela helgen så han kommer knappast att vara kontaktbar.


Veckan som gått har varit mycket lugn. En promenad i tisdags runt Bastasjön med Athena som avslutades med en skön stund i solen vid en av grillstugorna. Efter 20 minuter kom det en schäfer och hoppade på Athena som lungt låg och tuggade på sin pinne, friden var slut och jag packade ihop och åkte hem.


I onsdags passade jag på att åka in till stan. Skulle fixa med inbjudningskort till bröllop och hitta kläder till Matildas kommande dop. Lyckades med 50% av uppgifterna. Jag är inte nöjd. På eftermiddagen rykte jag ut för att hjälpa Jossan med en sak vilket resulterade i att jag fick sitta och mysa med Elin i famnen i någon timme. Hon är helt underbar...


Torsdag och fredag har jag varit hundvakt vilket har inneburit att jag suttit hemma, försökt se till att möblerna står ungefär på samma ställe som innan och att Athena & Ceta inte dricker tills dom spricker.


Nu ska tanterna ut i solen...Over and out...

Av Karolina - 22 februari 2009 19:50

väntar på att Beck - Advokaten ska börja på tv. Tänkte avslut veckan med att somna framför tv:n till Haber & Persbranth.


Idag vaknade vi till ett väldigt vitt Karlskrona. En halv decimeter blötsnö hade fallit under natten men övergick snart efter vårt uppvaknande till regn. Jag slog fast att det var en utmärkt dag för STOR städning. Efter att Husse försökt slingra sig i några timmar så satte vi igång och tänk va snabbt de går om man är två.


Det blev varken en tripp till stan eller fika med Jossan & Marcus igår. Husse mådde dåligt, trött och allmänt risig, så vi stannade hemma och slappade hela dagen. Vore ju trist att smitta lilla Elin med nån hemsk bacill, hon får sin present nästa vecka istället.

Av Karolina - 21 februari 2009 05:15

Kan inte sova, kl 03:50 öppnade jag ögonen och på ett ögonblick var jag klarvaken. Helt sannslöst, här hade man sett fram emot en lördagmorgon när man fick sova länge, käka en stor frukost och sen ta tag i livet men ICKE.


Middagsansvaret låg hos Husse igår, han gjorde de enkelt för sig och bjöd in oss till middag hos Erik. Lasagne och rödtjut bjöds det på, sen avslutades kvällen med På Spåret - finalen.


Idag kommer jag att släpa med mig Husse in till stan, inte för att köpa något speciellt utan bara för att glida runt och komma ut. Inbokat fika hos Marcus och Jossan kl.14

Av Karolina - 17 februari 2009 14:33

Det blev en liten tjej som tittade ut i morse!


Familjen Nilsson/Jönsson skickar ett stort GRATTIS till Jossan och Marcus och det lilla knytet. Ta hand om varandra...

Av Karolina - 17 februari 2009 09:49

Ägnar hela dagen åt att lyssna på och sedan själv opponera och respondera på ett arbete om ätstörningar. Givande diskussioner är det alla gånger men ämnet kunde vara lite roligare.


Sovit så dåligt i natt, Marcus ringde i går kväll och meddelade att Jossans värkar hade satt igång och att de kanske kunde bli aktuellt med Förlossningen under natten. Johan lovade att hämta hundarna och köra in de blivande föräldrarna så fort det var dags. Klockan 00:30 ringde mobilen.. :)


Jag sov oroligt fram tills dess och mycket sömn efteråt blev det inte. Nu håller vi tummarna stenhårt för att det gått/går bra!

Av Karolina - 15 februari 2009 19:58

Familjen är tillbaka i Karlskrona. Spenderat dagen i bilen vilket vi alla tycker är mindre roligt. Middagen hos Madde och Olle igår var jätte trevlig. God mat o kladdkaka, jag ångrar inte att vi stannade veckan ut.


Nu är allt tillbaka till det vanliga, Athena sovandes på sängen, Karro pluggandes framför sin dator och Husse hos grannen pluggandes (ett annat namn för X-box spelande). Lina har vart här o lämnat några linnen som vi beställt från H&M, de blev genast sommarfräscht i garderoben med alla färger.


Här är dock mer vinter än sommar just nu, vi har tydligen missat snöstormen som dragit förbi under veckan. Athena verkade trivas som fisken i vattnet under middagspromenaden.

Av Karolina - 13 februari 2009 07:50

men jag hoppas på precis det motsatta. Har börjat fundera lite kring bröllop, datum och ALLT annat. För er som inte gjort detta, jag kan avslöja att det inte är en enkel match. Och när dagen kommer så har nog virrpannan Karro glömt hälften iallafall.


Har bestämt oss för att stanna i Stockholm fram till söndag, på lördag hålls det födelsedagsmiddag för Olle och den vill vi inte missa när vi nu för en gångs skull har chansen att vara med. Present ska inhandlas idag...


I tisdags hälsade jag på Peter, fikade och babblade strunt. Dumma jag tog bilen in till stan, det fick jag sota för när jag kom hem. 1 timme för att hitta parkeringsplats och jag var gråtfärdig när jag kom innanför dörren. Tur att husse var där och klappade mig på kinden.


På onsdagkväll åkte hela familjen och hälsade på kusin Linda & Micke. Deras lägenhet är så jä-la fin. Jag skulle nog kunna tänka mig att bo så. Athena var överlycklig när hon fick träffa bustanten igen, hon hade bara en protest att lägga in. Parkettgolv är inte så greppvänligt för tassarna...


Igår kväll (torsdag) bjöd husse mig på bio, Seven Pounds. Karro grät som en bäbis och tryckte i sig massor av popcorn. Nu ska vi äta frukost...


Av Karolina - 9 februari 2009 18:20

som vanligt när man besöker Stockholm.

Fredag spenderade vi i bilen, sen slappade vi framför tv:n till pensionärsprogrammet "På spåret". Karro somnade kl.22, va ska man säga?! Man är ju ingen ungdom längre.


Lördag drog Husse med mig på Zooaffärer, han har fått dille på ett saltvattenakvarium. Det är verkligen jätte fint och JÄTTE dyrt. Tror nog att det får vänta till efter flytten. Annika och Matilda bjöd på lunch och sen tog vi en låång promenad i Solna. Därefter styrdes kosan mot Täby för att hälsa på Anna, Joel och nya familjemedlemmen Filip.


Han är så söt och såå liten. Man kan inte riktigt förstå hur fort dom växer. När man ser Matilda och Filip bredvid varann så inser man hur viktigt de är att ta vara på den första tiden. Vips så är dom finniga tonåringar.


Söndag hälsade vi på Marie, Kalle & Linus och sen blev det familjemiddag i Täby. Skönt sätt att avsluta veckan...



Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards