Jönssonligan!

Alla inlägg under januari 2016

Av Karolina - 25 januari 2016 06:43

Gick fort precis som vanligt. Fylld med mest roligt innehåll denna gång, men också några motgångar som vi varken räknat med, har tid för eller lust med.

Av Karolina - 21 januari 2016 06:38

Det blir en kortvecka på jobbet. Måndag och tisdag spenderade jag hemma i soffan med illamående ena stunden och magknip nästa. Kan i efterhand konstatera att vi drabbats av någon magåkomma av mildare snitt.

I söndags var vi hemma hos svärmor och firade hennes 65-års dag. God mat och tårta fick vi, sen avslutades kvällen med skönsång och salut.

Johan har jobbat på med rummen och till helgen kanske vi kommer till målningen. Igår tog han dock ledigt och åkte till Eriksdalsbadet med Lovisa, Erik och Nils. Betyg jätteskoj av Lovisa, betyg ont av Johan som slog i några ryggkotor och nu har värk i nacken. Idag är det utvecklingssamtalsdags på dagis. Det ska bli spännande att höra hur det går för grabbarna nu när en termin gått.

Snart är det helg igen. Först två dagar med ganska intensivt jobbande. På lördag drar gympan igång och sen ska jag och Wille ta en heldag i stan bara han och jag.

Av Karolina - 16 januari 2016 20:29

Stjärten. Den åkomman har vår minsta prins. Vet inte om det är någon fort av magsjuka eller bara något han fått i sig men benämningen racerbajsare har fått en ny innebörd. Vi får väl se vad natten och morgondagen har att ge. Pest eller kolera?

Idag har det iallafall byggts vägg i grabbarnas rum. Svärfar har vart på plats och hjälpt till och det tackar vi alldeles särskilt för. Det går ungefär 10 gånger så fort när 4 händer jobbar istället för 2. Resultatet blev strålande, och imorgon är det på med spackel och sen färgval.

Till middag har vi tryckt i oss pizza. Inget vidare för nu mår jag mer illa än innan. Johan tar kvällskissen med Athena, när han är tillbaka ska jag krypa ner i sängen. Jag önskar mig många timmars sömn inatt, något som nog kommer att förbli en dröm.

Av Karolina - 9 januari 2016 18:51

GO!  


Nu kör vi. Grabbarna har flyttat ner, sängarna och lite leksaker få bo i extrarummet under trappen medans bygget pågår. Rummen ska renoveras och framför allt bli lika stora. De gamla golven är utrivna och väggen är på väg ner, men usch och fy vad tungt de är att banka ner gips. Mina armar är helt slut. Nu har jag duschat, inhandlat och matat barnen med pizza och snart är det dags att krypa ner i sängen. Inte för att jag ska sova än men jag är så nedrans frusen. 

     

Av Karolina - 5 januari 2016 06:40

Vaknade till en färdig tvättstuga.

Av Karolina - 4 januari 2016 22:09

Vi är tillbaka i hemmets lugna vrå. Körde ner i söndags, kom fram trötta och nyfikna på den nya tvättstugan. Mycket fint blev det, jag är riktigt nöjd. Johan håller på att montera lådor och skåpluckor i skrivande stund så imorgon kanske jag kan publicera bilder på renoveringen.

Under se sista dagarna i norr firandes det nya året in med dunder och brak, god mat, många människor och nästan lika många hundar. Sen packade vi bilen och styrde mot Luleå där vi hälsade på tjocka släkten. Två av kusinerna har köpt hus under det gångna året om det var roligt att se hur de bor, genomförda projekt och höra planer på kommande renoveringar. Skönt att höra att fler lever i likadan renoveringsbubbla som oss. Sen hängde vi en del med morbror Krille, käkade tacos, stoppade på Dollarstore innan det var dags att lämna för hemfärd. Kanske kommer det bilder på det med...

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards