Jönssonligan!

Alla inlägg under oktober 2014

Av Karolina - 31 oktober 2014 20:08

Efter 16 timmar på resande fot kom vi tillslut fram till hotellet kl.03 i natt/morse. Fick några timmars sömn innan det var dags att stiga upp och påbörja första dagen i Santa Cruz de Tenerife. Har gått gata upp och gata ner, besökt affärer, ätit tapas, druckit öl och solat så att skinnet är grisrosa. Konceptet med att ta dagen som den kommer är fantastiskt!

Enligt uppgift är läget hemma under kontroll, Lovisa har vart ute på "bus eller godis" runda, William och Edward har distribuerat godis till alla monster och häxor och förutom en surfplatta som är puts veck så hade ungarna det toppen med mormor och morfar.

Av Karolina - 27 oktober 2014 11:18

Helgen har varit perfekt!
Shopping, kollat in de nya affärerna som öppnat, badat i badhuset, käkat middag med grannarna, ställt om klockan, utflykt i skogen med korvgrillning och mysiga kvällar. Våran helg.

Av Karolina - 24 oktober 2014 15:53

Nej fredag!
Har en del att göra i helgen men familjen är samlad, vinet på kylning och godiset handlat. Vad kan bli bättre?
Johan lagar kvällens mat och Janne gör oss sällskap till middagen. Det ska bli trevligt. Ruggigt ute så jag ser fram emot tända ljus och filt i soffan.
Johan kom hem i onsdags och det blev genast lite lugnare i huset. Hans tå är nästan helt återställd så nu kan vi göra Santa Cruz till fots nästa vecka. Barnen mår, bra och än har inga prickar visat sig men faran är inte över än.
Jag har snabbfärgat håret idag, färgen heter blond men jag vet inte. Nu är det så nära min naturliga färg man kan komma iallafall.


Av Karolina - 21 oktober 2014 17:42

Nya naglar och kortare lugg.

Av Karolina - 20 oktober 2014 19:33

Jag skulle stannat i sängen, men nej nej. Varför lyssna på kropp och knopp?


Med 3 timmar sömn från natten så har jag vart allt annat än pigg. Lyckades iallafall få godkänt på en stackars uppgift i skolan vilket är positivt. Annars har jag mest försökt sova utan resultat, försökt promenera men fick ge upp vid 3 kilometer då kroppen inte orkade mer och som grädde på moset så tappade jag mobilen i asfalten så den är tvärdöd.


SKIT DAG!


Lovisa och Tyra har varit på gympa, grabbarna har lekt hos Galas och jag fíck sätta mig vid dukat bord när jag kom tillbaka. Helt klart dagens höjdpunkt. Nu sover hela Jönssonligan, jag pratade med Johan och nu kan jag snart räkna ner timmarna innan han är hemma. Vågen av saknad bara sköljde över mig, han behöver komma hem och styra upp det här kaoset nu.

Av Karolina - 18 oktober 2014 15:16

Feberfria ungar, Lovisa är fortfarande lite snorig men annars är allt tillbaka till det vanliga. (1)

Himlen är grå men regnet håller sig bort (1)

= 3 sköna kilometer skogspromenad över stock och sten.

           

Av Karolina - 16 oktober 2014 14:22

I natt kom Lovisa ner till mig, hostandes och snörvlandes. I morse kom Wille ner, påstod när jag frågade att han minsann mådde bra, men ögonen var som speglar. Feber hos båda två och en vilodag hemma.      Det går vattkoppor på förskolan och bland grannbarnen så denna gången kanske det är vår tur. Önskar nästan att vi ska få göra bort det nu. Varför skjuta upp det längre? Hur som helst kan vi bara vänta och se. Om några dagar borde blåsorna komma om det nu är vattkoppor. Någon förskola blir det inte i morgon heller för de två stora.


Jag har trots allt fått en hel del pluggande gjort idag. Skicka in en av alla uppgifter innan den 30 oktober. Nu har jag bara några kvar. Jag tror att de kommer att lösa sig, jag kommer att hinna men jag kan inte sticka under stol med att jag är lite stressad.


Edward har iallafall varit på förskolan idag. Han har kört järnet med Kellie och gänget och nu hoppas jag han är lite nöjd och glad resten av dagen. Ska se om jag kan hitta lite kladdkaka i frysen, kanske kan liva upp eftermiddagen. Skulle verkligen vilja hitta apple-tv dosan också, vore nice med lite netflix till barnen nu. Grejen är att jag tror att det är jag själv som lagt den på något smart ställe, jag vet inte vart. Nedrans otur va?  

Av Karolina - 13 oktober 2014 20:15

Varmt, skönt och soligt har blivit grått, blåsigt och regnigt. Har spenderat dagen med näsan i böckerna. Kan konstatera att jag har rätt mycket att klara av innan semestern. Lovisa har vart på gympa, Hugo har lekt här med Edward under tiden och William har gett sig på skrivboken än en gång. Sen blev det gemensam middag med fam.Galas Flott värre med fiskpinnar, potatis och morötter så här på måndagen.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards