Jönssonligan!

Alla inlägg under juli 2013

Av Karolina - 30 juli 2013 07:04

Jag har på tok för många intressantare saker att göra än att blogga just nu. Vi har familjen Jönsson på besök, tyvärr har det vackra vädret försvunnit så igår spenderade vi dagen på leklandet. På kvällen fick Lovisa och Matilda gå på bio med Tyra och hennes mamma och pappa. Smygpremiär av Monsters University, kanske lite läskig.

Sen slänger jag in en bild från förra veckan då jag och William åkte centrumtåg, käkade lunch på McD och hängde bara han och jag en hel eftermiddag. Han var inte så sugen på att fotas - som vanligt.

Av Karolina - 22 juli 2013 09:30

Just nu njuter jag av livet fullt ut. Jag vet inte vad som skulle kunna bli bättre. Vädret var toppen igår, barnen var på bra humör och vi hade inga måsten på schemat. Johan åkte i väg med Peter för att kolla på när det kördes radiostyrdabilar, jag och barnen slappade fram till lunch. Eftermiddagen spenderade vi ute. Vi promenerade med Athena till sjö så att hon fick bada i värmen, vi badade i poolen, käkade glass och slappade i solstolarna.

   

När jag satt där och tittade upp mot den klarblåa himlen kunde jag inte låta bli att tänka på hur j-vla bra vi har det. Nästan lite för bra för att vara sant...

Av Karolina - 22 juli 2013 09:23

William är ingen sommarkille. Han tycker inte om jordgubbar, hallon eller nåt annat som man kan plocka direkt i trädgården, han hatar glass för det är kallt och bada utomhus är ingen han föredrar . Han käkar kex i stora lass, vill åka till badhuset och för att bada och i morse när jag frågade vad han ville att vi skulle göra på utflykten fick jag till svar "Vi kan väl åka snöskoter? Ja! Snälla!"  

Av Karolina - 20 juli 2013 20:40

Dygnet med jobb gick strålande och igår blev jag hämtad av familjen. Jag och barnen åkte hem och Johan styrde mot gymmet. Passade på att vila, ladda batterierna och packa för kvällen sen åkte vi till Lina och Peter. Det bjöds på grillat, mango/äppelchutney, klyftpotatis och sallad och som grädde på moset en supergod cheesecake med lime och jordgubbar. Barnen uppförde sig och det blev en riktigt trevlig kväll.

Idag har jag vart rätt trött, mest på grund av förkylningen jag dras med. Johan har tvättat och börjat vaxa bilen, jag har bara sett till att ungarna inte flytt, dränkt varann eller dött svällt döden.

Nu sover alla barn och jag undrar om det inte är dags för mig också. Johan klämde lite på sin mage och sen begav han sig ut i löpspåret - tjockisen!

Av Karolina - 18 juli 2013 08:34

vi har haft så här långt. Tisdag var blåsig men rätt varm, vi åkte ut till Dragsö. Picknickkorgen packad med lunch och fika, kassen full med badkläder. Barnen badade lite, lekte i lekparken och vi vuxna gjorde vårt bästa för att hålla ihop flocken.             Vid 3 tiden styrde vi hemåt med fem väldigt trötta och nöjda barn. Handling, grillning, hundpromenad, fyrhjuling och barnfilm fyllde resten av eftermiddagen och kvällen. Innan klockan slog 22 hade samtliga vuxna och barn somnat efter en hektisk dag.


I går på förmiddagen vinkade vi av Rinnebys som åkte vidare mot Höllviken. Jag hade storslagna planer på att göra klart jorden på framsidan. Hann rensa ur ogräset och kratta en del innan temperaturen nådde 28 grader, sen fick jag kasta in handduken. Lovisa åkte till Elin för en hel dag full med lek. Vi andra tog det lugnt här hemma.


Under eftermiddagen åkte vi iväg för att handla till middagen och så svängde vi förbi Studentviken och slängde oss i havet. Nedkylning var ett absolut måste. Johan hann också med att träna och jag och grabbarna vilade på soffan. Hamburgare till middag och sen en tidig kväll för hela familjen Jönsson.


Idag ska jag jobba, vad resten av gänget ska hitta på vet jag inte. Värmen håller i sig men idag blåser det lite mer vilket är skönt. Hoppas de står sig till helgen då jag är helt ledig.

Av Karolina - 15 juli 2013 22:14

Dagen har innehållit träning, promenader, karlskronaglass köpt från en engelsk dubbeldäckare, klaustrofobiskt ubåtbesök, lekpark med fiske och affär, hemmagjord pizza och jordgubbs/rabarberpaj samt stökigt barnnattande.

Av Karolina - 12 juli 2013 21:21

Idag har vi spenderat eftermiddagen hos Lisa och Magnus. Vi har klappat hästar och alpackor, tittat på höns och kissekatter. Vi har också blivit bjudna på en riktig god middag och en smaskig efterrätt. En toppendag med härligt väder.

Av Karolina - 9 juli 2013 11:21

Anlände Patrullvägen kl.23 i går kväll. En lugn bilresa med rätt lite trafik och nöjda barn. De små somnade i sina sängar så fort vi kommit hem, sen passade vi på att packa upp och ordna till innan vi gick och la oss. +27 grader var innetempen och behovet av att vädra var stort.


Här kómmer bilder från landet och vår tur till Vaxholm.                        

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards