Jönssonligan!

Alla inlägg under januari 2014

Av Karolina - 29 januari 2014 20:21

Stora mängder har det kommit. Johan fick skotta plogvallen i morse så att jag kom ut med bilen. I natt kommer han inte hem men det har snöat ytterligare en dryg decimeter, vem ska skotta nu då?

Jag har pluggat som en galning, barnen har gått på dagis och det var tre trötta hjältar jag hämtade hem. 18:30 var de i säng och nu ska jag kasta in handduken.

Och Jonnie! Det blev tummen upp på värderingen. Den 14/2 är det dags för bankmöte.

Av Karolina - 27 januari 2014 19:39

Tror jag fått fyrkantiga ögon efter dagens timmar framför datorn. Kom jag någon vart, nej då.

Tur att barnen ville vara ute en stund när vi kom hem från dagis. Lite friskluft var precis vad jag behövde.

Av Karolina - 26 januari 2014 18:51

Jag har bytt mobil och försöker nu lära mig nya funktioner som Sony bestämt sig för att lägga till. Kameran är 10ggr mer invecklad och det är inte bra. Batteritiden däremot, fantastisk!

Helgen då, i fredags gjordes värderingen och resultatet kommer väl i veckan. Sen fick vi finbesök från huvudstaden i form av Erik och hans pappa. Kvällen bjöd på taco, godis och de sista avsnitten av Suits.

Igår lördag åkte jag och Jossan in till stan, kollade vårmodet och käkade lunch. Lunchen var mycket trevlig, men några kläder det hittade jag inte. Dock är det ju inte vår än så det löser sig antagligen. Till kvällen fick vi middagsgäster. Johan och Nina lämnade stan och gjorde oss villaförortsmänniskor sällskap. En jättetrevlig kväll och rätt god mat, iallafall de delar vi lyckades med.

Idag har vi vart barnvakt till Tyra och Hugo, fullt ös med andra ord. Snöigt, kallt och otrevligt väder har gjort att vi hållit oss inne. Nu är barnen badade, Hugo har somnat och snart är det dags att lägga våra små. Imorgon är det dags för dagis igen, tidigt!

Av Karolina - 24 januari 2014 06:13

Wille till dagis Eddi hem. Lilleman har vart hemma sen i onsdags. Febern har ökat sen dess och igår eftermiddag mättes 39 grader. Synd att säga att det är bra, men nu ligger han iallafall ner och vilar istället för att leka och stoja.

Idag är det fredagsmys. Huset ska städas lite, tvätten ska bort och vi måste handla. Kl.13 är det värderingsdags. Barnen har lovats tacos till middag och popcorn till filmen. Skönt att vara tillbaka i vardagen.

Av Karolina - 21 januari 2014 17:00

Sjuka. Redan i morse var William feberfri, dock har han självklart stannat hemma idag ändå. Vi har spelat spel, spelat innebandy, bakat chokladbollar, kört med tåg och ritat. Med andra ord, inte så mycket plugg för morsan.

Wille är "rättvis", morsan får ett lok resten av vagnarna och loken MÅSTE han själv köra.

Av Karolina - 20 januari 2014 21:25

Vad dåligt jag formullerar mig när jag använder mobilen, svenskan är under All kritik men ni förstår väl ändå...

Av Karolina - 20 januari 2014 21:21

På vabruari. Wille har feber och vill bara vila och titta på Dora. De andra två små trollen är det full fart på som vanligt och de ska till dagis om inget förändras under natten.

Jag har suttit framför datorn större delen av dagen. Det tar tid att få till kursregistreringar, introduktion, ansökan till csn, bokning av husvärdering och annat nödvändigt ont. Nu är det avklarat och imorgon hoppas jag på lite plugg.

Helgen har för övrigt vart lugn. Jag jobbade i fredags och sen har vi vart hemma och slappat. Det tar tid att landa efter veckor på resande fot. Min rygg har också sagt upp sig efter alla byten av sängar. Tur att spikmattan finns.

Måste bara tillägga att alla orkidéer blommar, älskar dessa vackra blommor!

Av Karolina - 17 januari 2014 14:02

Nudda kudden där hemma. Två nätter i min egen säng och nu är det dags för jobb. I morgon har jag utlovat mys med hela familjen och gud vad jag längtar.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards