Jönssonligan!

Alla inlägg under oktober 2010

Av Karolina - 28 oktober 2010 20:34

Kollade ankommande flyg från Malaga och så klart möts jag av förseningar. Om all info på Kastrups sida stämmer så landar pappsen kl.20:50 och då har det sista tåget mot Karlskrona redan avgått. Antar att vi inte får se pappa förräns imorgon. Känns fel att gnälla för några timmar, men när han har 72 timmar hemma och vi redan nu tvingas stryka några av dom så känns de mindre skoj...

Av Karolina - 27 oktober 2010 21:34

Jonnie, din önskan är min lag. Här kommer fler bilder på tomten/bygget...

        

Grunden till huset är klar och numera täckt, plattan till carporten/förrådet ska gjutas men i övrigt är allt som ska vara fixat innan huset kommer klart. 17 november kl.08 är det monteringsstart och den 17 december kl.08:30 är det besiktning. Sen är det förhoppningsvis dags att flytta in.  

Av Karolina - 27 oktober 2010 16:49

Lilleman vägde in på 5100g i dagens vägning på BVC. Sköterskan tycker att han ökar väldigt bra i vikt så vi får hoppa över besöket nästa vecka och gå direkt på läkarbesöket den 16/11. Har också bokat efterkontroll av mig själv den 15/11. Passar på att ta allt när pappa är hemma igen och kan ta hand om Visan.


Idag har morfar åkt hem. Det är ganska tyst och tomt här nu, men dagen har gått väldigt bra så här långt. Har preppat och gjort allt klart för kvällen så vi ska nog kunna gå i säng med flaggan i topp. Måste dock ut en gång till med Athena och regnet öser ner vilket är mindre roligt. Tur att jag gick en längre sväng med henne vid lunchen.


Mottog precis ett samtal från Johan, har inte hört hans röst sen i lördags så de var skönt att få höra att allt var ok. Längtar så tills imorgonkväll när han kommer hem.


Nu ska vi äta middag och sen klara av de sista punkterna på dagens schema...Over and Out!

Av Karolina - 26 oktober 2010 18:37

sen är pappa hemma över helgen. Vi längtar och tiden har hittills gått väldigt fort. Imorgon åker dock morfar och risken finns väl för att det sista två dygnen kommer att gå betydligt mycket långsammare.


Igår gjorde jag bort en del julklappsinköp. Har fortfarande en hel del luckor som måste fyllas men med två månader kvar kommer det inte att vara några problem. Sen vilade vi allihopa under eftermiddagen, jag passade på när jag kunde. Måste prioritera bort disk, städ och tvätt till förmån för sömn nu när jag blir ensam för ett har jag lärt mig, man vet aldrig vilken typ av nattsömn man får. Det sista två nätterna har dock vart helt ok, Wille har somnat i hyfsad tid och sovit 3-4 timmar i stöten.

  

Idag har vi ätit lunch på stan och därefter åkt ut till Rosenholm. Jag har lagt ett kortare godisspår till Athena och sen har vi promenerat någon kilometer. Kom fram till att det måste vara 1 år sedan jag la spår senast, Athena tyckte det var superskoj och det gick över förväntan. Bättre träningsform för henne finns inte. Måste ta mig ut snart igen, men de är inte lätt med barnen.

Visan tyckte att det var SÅÅ roligt...    

Har tittat förbi på tomten också, där hade det förberetts för carport och nu ser det ganska klart ut. Grovplaneringen är klar, förutom det lass med matjord som ligger på baksidan.

Av Karolina - 24 oktober 2010 22:18

Lilleman har lyckats vända sig från mage till rygg, inte en utan två gånger på rad. Stark har jag ju förstått att han är men med den här farten kommer han ju att gå innan jul...

Av Karolina - 24 oktober 2010 20:06

Karlskrona visar upp sin bästa sida, riktigt höstväder med regn, blåst och gråa skyar. Energin är inte på topp, har tagit det väldigt lugnt i helgen men ändå har tiden rusat iväg. Igår tog vi en långpromenad och idag har vi ätit brunch på 3G. Eftermiddagen har jag och barnen spenderat hos Marcus & Jossan medans morfar har promenerat med Athena.

  

Wille har haft den SÄMSTA natten under hela hans liv. Jag har sovit mellan 01-03 men sen har lilleman hållit mig vaken. Alla mina försök för att få honom att sova misslyckades. Kl.06:30 trodde jag att jag skulle somna stående och då slocknade han till slut. Jag hoppas verkligen att det blir en bättre natt i natt.

  

      


Av Karolina - 22 oktober 2010 18:26

Dagen började med lite sovmorgon för min del, morfar och Visan har fixat morgonbestyren utan mig. Wille har sovit ganska dåligt i natt med mycket tjafs mellan matningarna så jag var rätt trött. Sedan fick jag en timme för mig själv som fylldes med storhandling. Nu har vi mat så vi klarar det närmsta dagarna.


Eftermiddag har vi spenderat på Marin museum och i utställningen om Kalla kriget. Väldigt intressant det lilla vi hann höra och läsa, Visan har sprungit runt som en skållad råtta och antingen har hon haft mamma eller morfar hack i häl.

Testar hängbinge... 

styret...    

sonaren

kollar in propeller...    

Jossan och Elin har också tittat förbi, Visan fick en egen godispåse av Elin. Lyckan var total och tröjan är full med choklad...


Nu har morfar lagat middag, jag har promenerat Athena och handlat kvällstidning och lösgodis. Nu är det snart "Idol" time, men först ska lilleman få mat i magen.

Av Karolina - 21 oktober 2010 17:45

Har införskaffat täckbyxor och vinterkängor till Visan idag. Ett måste när vi vaknade till ett Karlskrona med +1 grad och snålblåst. Bara en tidsfråga innan stan ligger vit, täckt av snö.


Igår gjorde jag ytterligare ett besök på tomten, det händer nya saker varje dag. Nu kommer det dock att stå stilla i några dagar innan plattan till förrådet ska gjutas. Vädret är inte det bästa så de hoppas på en torrare tomt i början på nästa vecka. När vi ändå var ute vid Bastasjö passade vi på att ta en tur i motionsspåret med Athena. Hon fick springa lös i 4 km vilket var välbehövligt. Hoppas på att kunna ta en rejäl runda med henne under helgen igen så att hon får träna lite.

  

  

Jag har lånat mammas kamera nu när Johan åkt iväg med vår. Pappa fick dock inte med sig överföringskabeln, men den kom med posten idag så nu kan bloggen få några nya bilder.


I övrigt har det vart lugna dagar så här långt. Förmiddagarna har bestått av tvätt och städ. Barnen har sovit, jag har lyckats läsa några sidor både idag och igår. Kan ju alltid hoppas att veckan fortsätter så här, då är jag en hyfsat utvilad mamma när mannen kommer hem.

 

Pappa har till och med tagit över Visans kvällsbad och igår gjorde han ett försök med Willes blöjbyte. Det resulterade dock tyvärr i en racerbajsning över hela skötbordet, men även det löste sig.

    

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards