Jönssonligan!

Alla inlägg under juni 2012

Av Karolina - 29 juni 2012 21:48

Jag börjar sakta men säker gå in i semestermood, anlände till Sthlm sent i onsdagskväll och sen dess har vi inte gjort så många knop. Vädret har vart ok, inte jätte varmt och soligt men inte heller regn och det tackar vi för. Lovisa, William och Pontus hann med att ta ett litet dopp vid lilla badet i går, trots temperaturen. Barnens förkylningar är på bättringsvägen, men snoret rinner fortfarande. Johan har fortfarande ont i halsen och jag mår fortfarande helt strålande.


Tyvärr lyckas jag inte ladda upp några bilder, och mycket mer finns inte att skriva just i denna stund. På återseende...

Av Karolina - 25 juni 2012 19:10

En rapport från dagens bvc-besök med Ed: 5150g och 57cm. Jag får panik när jag tänker på hur snabbt han växer. Nu när jag vet att det är sista gången så vill jag helst dra i handbromsen och behålla min lilla mini länge länge. Jag vill inte alls att han växer och blir stor så fort.


För övrigt så håller förkylningen oss i ett stadigt grepp. Lovisa snorar och hostar, hela gårdagen spenderade hon i soffan/sängen vilandes och det har gett resultat för hon har vart mycket piggare idag. William är pigg och glad trots att näsan rinner och Edward snorar men mår annars bra. Båda gossarna äter och sover som det ska. Dock har vi använt babysittern till Ed de senaste nätterna, lite lättare att andas när han inte ligger helt platt på rygg.


Johan har vart på uppdrag i dag. Fixat pyspunkan på bilen, hämtat sulkyn som lagats på Babyproffsen och fixat en radiosändare så att vi kan köra Spotify i bilen trots att den är gammal som gatan. Jag har vilat, ammat...om jag tänker efter så vet jag inte vart min dag tagit vägen. Skyller på att jag laddat inför morgondagen då det är städning och packning som gäller. Håller tummarna för bättre väder också för gräsmattan behöver klippas och trimmas innan vi beger oss härifrån. Lite ångest över att lämna huset men vi ska ha en riktigt skön sthlm/ökx semester.


Nu ska jag kila upp och vila rumpan i soffan, har faktiskt promenerat några kilometer med Athena efter middagen och det känns i min otränade bak.

Av Karolina - 23 juni 2012 18:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 23 juni 2012 16:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 18 juni 2012 16:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 18 juni 2012 14:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 12 juni 2012 17:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 12 juni 2012 16:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards