Jönssonligan!

Alla inlägg under juni 2013

Av Karolina - 29 juni 2013 21:33

   
 

Av Karolina - 29 juni 2013 20:14

Vädret i Karlskrona är långt i från bra, en fördel är dock att jag slipper vattna ute. Regnet öser ner och himlen är gråare än grå. Jag sitter här hemma i tystnaden, slår ihjäl tiden med tv och bok. Har rensat lite ogräs, tvättat och diskat. Nu är allt klart. Imorgon går bussen tillbaka till jobbet.

Min älskade man hade lämnat en bukett med rosor på bordet, jag saknar dom.

Av Karolina - 28 juni 2013 22:46

Firades igår med en barnfri kväll och natt, god mat på stan och sen sent mys i soffan till Homeland första säsongen, sista delen.

Idag har vi packat, fixat till bilen och sen har man och son kört mig till jobbet, lastat bilen och kört mot Sthlm. Fick nyss rapport om att de var på plats på landet och sedan rapport från Överkalix att även de två stora barnen har det toppen hos mormor och morfar. Nu kan jag sova lugnt...

Av Karolina - 27 juni 2013 09:29

Lugna gatan här på Patrullvägen. Regnet hänger i luften och det är inte enligt plan. Vi har haft några lugna sköna dagar, men nu borde vi verkligen kratta ut jorden. Inte det lättaste när allt är en enda stor lerhög pga. regnet som föll i går.


En snabb up-date då. I lördags vilade vi, tvättade och röjd här hemma, handlade och preppade för veckan. I söndags var Johan och de två stora barnen på cirkus, en klar hit enligt Visan men Wille var inte lika förtjust. David gjorde oss sällskap till middag, grillat så klart och rabarberpaj med jordgubbar plockat direkt från det egna odlingarna.


I måndags styrde jag mot jobbet för sommarens första pass. Lite nervöst, men det gick toppen bra. Johan hade det en aning svettigare här hemma men med en massa lek, matlagning och en långpromenad med lek i lekparken. Sent i måndagskväll anlände mormor och morfar och när jag kom hem kl.08 på tisdagmorgon var det fullt ös här hos Jönssons.

     

Tisdag spenderade vi några timmar på stan, käkade lunch och shoppade lite presenter. Vi packade Lovisa och Williams väska och gjorde allt klart för avfärd mot Överkalix. Grillade och käkade jordgubbar, tittade på Allsång på Skansen och sen slocknade tant. På onsdagmorgon skickade vi i väg mormor, morfar, William och Lovisa med flygbussen kl.08:15 och sen la sig lugnet. Efter att jag röjt här hemma, startat tvättmaskinen och "njutit" av lugnet i hela 10 minuter började det krypa i kroppen. Kl.12 startade vi bilen och åkte mot Växjö.

 

En heldag med shopping, fika, sightseeing och sen pizza på vägen hem. Edward vägrade sova under hela resan och däckade rätt kvickt när vi väl kommit hem kl.19:30                     

Av Karolina - 22 juni 2013 08:51

som vi satte oss i bilen och rullade ner till Spandelstorp började solen skina igen. Eftermiddagen blev varm och solig. Sillen intog i picknickform ute på gräsmattan, barnen badade och sprang runt nakna enda fram till läggdags. Vi grillade och åt jordgubbstårta, drack goda drinkar och njöt av dagen. Ett efter ett somnade barnen och kl.01:30 lastade vi vagnarna och promenerade upp till Bastasjö. Inte en droppen regn under hela midsommarfirandet, men däremot så fort vi kommit hem och krypit ner under täcket. I dag är vi trötta, vädret är grått och utmärkt för lite röjande här hemma. Glädjedödaren vill också påminna om att vi nu går mot mörkare tider igen!

           

Av Karolina - 21 juni 2013 10:32

Åskar dundrar, blixtarna lyser upp den mörka himlen och jag ligger i sängen och ska snart fixa till mig själv. Någon dans kring stången blir det inte för våran del, men däremot sillunch och grillning hos Eklöv/Löfqvists.

    

Av Karolina - 20 juni 2013 20:42

Började med lövmarknad i morse. Inhandla ballonger till barnen, tofflor till grabbarna, keps till Lovisa, brända mandlar till far och biggaråer till mor. Johan tog med sig barnen hem medans jag fick några timmar egentid i frisörsstolen där håret blev kort. Sen gick jag en sväng på stan, fyndade en kofta på rean och ett par höga klackar till sommarens festligheter.   Vi har badat i poolen, grillat till middag och sen packade vi ihop och åkte till Långöbeach. Barnen badade tills de skakade och skrek när vi skulle bege oss hemåt. Nu är buskarna vattnade, tvätten undanplockad och barnen i säng. Jag ska sippa rosé och titta på Homeland.       Over and Out!

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards