Jönssonligan!

Alla inlägg under december 2011

Av Karolina - 31 december 2011 06:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 30 december 2011 19:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 21 december 2011 17:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 21 december 2011 02:32

och jag kan inte sova. Tänker äta något och sen ge det ett nytt försök, men först ska jag skiva några rader.


Läkarbesöket i måndags gick bra. Huvudvärken är troligtvis inte kopplad till graviditeten och vila, vila, vila är doktorn råd. Jag ska inte bära barnen och jag ska försöka att bryta mina rutiner, så en tripp till fjällen sitter inte helt fel. Förhoppningsvis kommer huvudet att göra mindre ont efter lite semester, om inte så får jag ta tag i det då.


I går hade Lovisa julfest på dagis. Det var en stolt tjej iför klänning och lackskor som visade upp sig för fröknarna Lotta och Eva. Hon poserade glatt framför granen innan vi gick, men de bilderna kommer senare. Snäppet gladare var hon när hon kom hem. Lovisa hade nämligen träffat tomten och fått ett spel. Spenderade en stund i går eftermiddag med att försöka få henne att förstå reglerna i Memory, men det gick så där.


Kvällen bjöd på födelsedagsfirande hos Lina. William gjorde det bästa för att krascha partyt och Lovisa rotade igenom Linas sovrum. Lina hade gjort en jätte god smörgåstårta, men lagomt till kladdkakan fick vi ge upp och åka hem. Båda barnen skrek av trötthet, och det blev ingen gladare av. Ett stort plus var att båda somnade direkt vi kom hem.


I dag är det dags för ultraljud, Lina ska få ta hand om Wille så att den stackars barnmorskan får lite lugn och ro. Jag hoppas innerligt att allt är ok, den senaste veckan har jag känt bäbisens små puttar flera gånger om dagen så det känns bra. Hoppas också att vi inte får den sura kärringen som vi hade med Visan, hon som vägrade berätta vad det var för kön. Jag vill veta - och om ni vill veta vad jag tror att det är så är svaret: tjej.


Kanske kanske kan jag leverera besked i eftermiddag. Nu ska jag äta och sova...Over and Out!

Av Karolina - 19 december 2011 07:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 17 december 2011 11:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 15 december 2011 19:17

åter till klippningen och middagen igår.


Jag fick ett samtal från dagis, på eftermiddagen några timmar innan luciafirandet. Trodde med all säkerhet att vi skulle få hämta hem en sjuk tös men inte. I stället ville Eva meddela att Lovisa och hennes väninnor hade lekt frisörska och klippt håret på varandra. Det är verkligen inget fel på fantasin hos de små. Fick inspektera skadan efter luciafirandet och det var inte mycket hår som fattades. En stor tuss vid vänster öra är borta men det är inget som inte går att kamma över och håret växer ut.


Efter fikat på dagis lagade vi middag här hemma och kl.18:30 dök gästerna Johan.E och Petter upp. Det blev en trevlig kväll, även om jag inte orkade sitta med till slutet. Testade att laga fläskfilé med chevré och mums vad gott, i och för sig finns det inte mycket som blir äckligt med chevréost. Tog också tag i mig själv och bakade morotskaka, den fick agera efterrätt. Efter att ha skjutit på det i veckor så är det väldigt skönt att ha det gjort.


Nu vaknade lilleman - bäst att rycka ut...

Av Karolina - 15 december 2011 09:33

Ska bara slänga in ett litet inlägg. Besöket hos barnmorskan gick bra. Blodvärde - ok, blodtryck - ok och urinprovet helt blankt. Med andra ord så finns orsaken till min huvudvärk inte där. Barnmorskan har bokat en läkartid till mig på måndag så kanske får jag veta nåt mer då. Bäst av allt vore väl om huvudvärken kunde försvinna.   Magen är inte så stor än, en liten fjutt om man jämför med när Wille låg där inne.


Nu ska jag vila en stund, sen kanske familjen åker in till stan. Regnet öser ner men jag hoppas de slutar snart.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards