Jönssonligan!

Alla inlägg under mars 2010

Av Karolina - 29 mars 2010 19:06

Dagen har varit lugn. Johan gick till jobbet imorse, trots ledigheten. En datakurs som ska avslutas och han tyckte att det var lika bra att få det gjort. Tjejerna har sovit bort hela förmiddagen, Visan har vaknat några gånger under natten och det har medfört att jag sovit väldigt lite. Hon sover numera i sitt eget rum igen och det är oklart om det är detta som medfört den dåliga nattsömnen. Får utvärdera när veckan är slut.


I eftermiddags kom Jossan och Elin över på fika som sedan blev middag. Trevligt med middagsgäster så här på en måndag. Visan har vart pigg och glad ända tills middagen var uppäten, då somnade hon nästan i matstolen. En powernap och nu springer hon runt i gåstolen som en lite duracellkanin. Påsklämmor och slevar utspridda i hela lägenheten.


Nu ska mannen sätta sig och plugga inför jägarprovet på onsdag, jag ska slappa i soffan en stund innan det är dags att natta gumman.

Av Karolina - 28 mars 2010 19:26

Mannen är ledig i 12 dagar, vilken lyx. Detta innebär att jag kommer att slippa alla hundpromenader, alla tidiga mornar och få frukost på sängen varje dag. I min dröm värld, vilken skiljer sig en aning från verkligheten. På torsdag beger vi oss till Skåne - Höllviken. Ska hälsa på Jonnie och Gunilla i några dagar. Övriga veckan är än ett blank papper som kan fyllas av aktiviteter allt beroende på väder, vind och ork.

  

Visan har fått en ny jacka och sina första skor, hon var dock inte så samarbetsvillig när jag vill fotografera det hela. Nog modell posé fick vi inte till.


Igår kväll var vi på Marcus examensfest. Jossan hade ställt till med en liten överraskning för sin (numera) fästman. Skoj var det och Visan uppförde sig exemplariskt. Somnade med andra ord kl.20 och sov fram tills att det var dags att åka hem kl.23:40 Väl hemma hade hon lite svårt att somna om men det gick.


Nu är gumman nybadad och hungrig så jag får återkomma en annan dag...Over and Out!

Av Karolina - 23 mars 2010 19:49

Johan jobbar sent och vi tjejer passar på att mysa lite utan honom. Visan plaskar i badbaljan, jag ska fixa lite te och sen ska vi äta kvällsmat framför tv:n.

Visans tandkött i den nedre käken har spruckit så nu väntar vi spänt på att första tanden ska visa sig. Trots att tandfeen vart på besök så är gumman på oförskämt bra humör. Hoppas att det fortsätter så.


Jag måste göra ett nytt försök i min jakt på SAS. Dom har tagit betalt för tre resor när jag bara gjort två och det har jag ingen lust att ge dom. Jag har på tok för dålig månadspeng för det. Nåt måste det ju bli över. Gjorde två tappra försök idag men med 48 resp. 88 personer före mig i kön så gav jag upp.


Jonnie och ni andra som kan tänkas vara intresserade, jag ska försöka fixa bilder på tomten. Dock jobbar Johan sent större delen av veckan så det blir när han väl är ledig. Ni får hålla ut några dagar...

Av Karolina - 22 mars 2010 16:19

Inte har det blivit många uppdateringar sista dagarna i allafall. Får göra en liten sumering av veckan som gått.


Onsdag tvättade jag och sedan spenderade jag hela eftermiddagen på akuten med Visan. En pigluxation i armbågsleden blev den slutliga domen. Gumman mår alldeles utmärkt men vi får nog vara lite försiktiga med hennes arm i fortsättningen.

  

Torsdag tog jag tag i den obligatoriska helgsstädningen. När Johan slutat blev det storhandling och sedan åkte vi till Bastasjön för att prata med våra blivande grannar. Dom var väldigt nöjda med sitt husbygge så jag hoppas att vi blir desamma.


Fredag bankmöte och ytterligare samtal med husföretaget. På kvällen kom Madde och Olle. Dom har sen vart här hela helgen. Väldigt roligt med besök från storstan. Lovisa har hunnit bli någon storlek större sen sist vi sågs.

  

Lördag åkte vi och tittade på tomten, kollade in några prylaffärer, käkade lunch på stan, vilade och sedan blev det trerättersmiddag. Avrundade kvällen framför tv:n. På söndag morgon åkte Madde och Olle hemåt och vi besökte Leklandet med Jossan, Marcus och Elin. Visan fick åka rutschkana med pappa och hoppa på studsmatta sedan var gumman helt slut som artist och somnade så fort bilen startade.


Idag har vi vart på långpromenad med Jossan och Elini den vackra vårsolen. Sedan har jag tagit en runda på stan och klarat av några ärenden. Nu ska vi kila ut på promenad med Athena igen och sen laga middag till farsan som kommer hem kl.19

Av Karolina - 16 mars 2010 09:08

efter en vecka i norr. Har inte gjort överdrivet mycket. Kom upp på måndagkväll, käkade middag och sen var det nästan dags för sängen. Tisdag kom morbror och Andreas upp, jag fick hjälp att hitta gåstolen på vinden. Onsdag kom faster Kristina och Bosse på besök. Andreas kom också upp en gång till för att hjälpa mig tömma vinden på kartonger som jag sorterat och göra ett bildspel inför morfars begravning. Torsdag kom Jenny och Clara på besök, vi hämtade Krille och Anna, handlade och dukade i församlingshemmet inför begravningsmottagningen.

  

Det har bitvis vart en ganska dyster vecka, men Visan har gjort sitt bästa för att liva upp stämningen.


På fredag var det dags för begravning, en riktigt tung dag som man bara måste ta sig igenom. Vi saknar alla Morfar mer än ord kan beskriva, men jag har bara bestämt mig för att fokuser på allt som han gett oss och alla glada minnen. Vi har fått ha honom i våra liv så länge och det kan vi bara vara tacksamma för.


För första gången på ganska många år var hela släkten samlad. Vet inte när alla kusiner träffades sist. Tråkigt att det ska behöva bli på den här typen av tillställningar men vi är vuxna nu. Bröllop, jämna födelsedagar och begravningar det är väl då man ses...

    

Av Karolina - 10 mars 2010 13:50

och några plusgrader. Vädret här uppe i norr kan man inte klaga på. Vad man däremot kan klaga på är uppdateringen av bloggen. Under all kritik men jag får skylla på migrän och resor.


Jag och Visan befinner oss den här veckan i Överkalix. På fredag är det begravning av lilla morfar och den ska vi vara med på. Passar på att stanna några extra dagar och umgås med familjen. Kanske dröjer några månader innan vi kan åka upp nästa gång.

  

Resan upp gick bra trots Visans förkylning. Hon blev lite rastlös men jag hade en väl packad väska men leksaker och snacks så det gick att distrahera henne till slut. Hoppas att det ger sig inför hemfärden på söndag.


Igår hämtade vi fram min gamla gåstol, numera åker hon runt i en riktig retro kärra. Det är inte riktigt lika bra snurr på hjulen så lite långsammare går det, vilket kan vara tur för alla mammas saker.

  

Nu ska jag ta hjälp av kusin Andreas, rota runt lite på vinden. Kanske lyckas hitta lite lego och eventuellt några andra roliga leksaker till Visan.

Av Karolina - 8 mars 2010 10:57

Visan väntar med spänning på att få flyga vidare mot Luleå...

 
Av Karolina - 6 mars 2010 19:45

Idag har vi tagit en runda vid Bastasjön. Jag, Lina och Visan gick 2,4km i elljusspåret som skulle vara plogat. Jag vet inte om jag skulle kalla det plogat, snarare någon typ av puckelpist vi fick ta oss igenom men det gick.


Johan och Fredrik gick några kilometer längre så att Athena fick springa av sig. Behövligt inför veckan som kommer. Då blir det inga extra utflykter, jag reser bort och Johan jobbar långa dagar. Det måste gå den här gången, vi har inte så mycket till val.


Vi avslutade med en fika vid sjön. Lina hade gjort mackor och vi hade båda med varmchoklad, väldigt trevligt. Måste vi göra om så fort schema och väder tillåter.

  

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards