Jönssonligan!

Alla inlägg under december 2016

Av Karolina - 28 december 2016 07:27

Hemma, uppackade och klara. Sovit som en sessa i min egen säng. Resan hem blev nog en av de värre vi någon sin gjort, men slutade endå väl. Edward blev åksjuk och kräktes innan vi lämnade Härjedalen. Vi glömde Edward och Lovisas skor i fjällen så matstopp fick göras i strumplästen, min migrän kom som ett brev på posten och lunchen spenderade jag i bilen kräkandes. Därefter vände de!

Nu har jag ätit frukost och ska bege mig mot jobbet. Resten av huset sover...

Av Karolina - 24 december 2016 21:29

Dagen har gått fort, vi är alla trötta men nöjda.

Av Karolina - 22 december 2016 09:37

Vi draaaaaar...

Frukost avklarad. Väska packad. Jag har känslan av att vi glömt något men jag kan inte komma på vad. Nu ska vi fira jul.

Av Karolina - 19 december 2016 20:24

Består av rätt många timmar då man inte har några måsten, rutinerna är utplånade om än bara för några dagar. Grabbarna, pappan och hunden har lämnat hemmet för fjällen. Resan upp gick enligt uppgift bra. Jag och Lovisa hann med en massa saker under söndagen. Vi städade Lovisas rum, promenerade i solen, slumrade på soffan och förberedde inför julmiddagen som Lovisa bjudit in till. Själva middagen har genomförts idag med några av tjejerna från klassen.

I morgon är det julpyssel för elever och familjer på skolan som avslut på terminen. Ytterligare lite flexande för min del.

I lördags var det gympa avslutning och sen glöggmingel hos Kersti och Tomas. Några bilder blev det dock inte. Snart är det här året till ända. Jag längtar efter ljusare tider och jag hoppas på en liten omstart efter jul. Just nu är jag mest trött och det är inte så kul.

Av Karolina - 14 december 2016 21:29

Pepparkakshus!

Onekligen ett klart kultema över de senaste inläggen. Paket, advent, lucia och nu gårdagens pepparkakshusbygge. Barnen ansvarar helt för dekorationen. Jag fick stå för diskandet av kastrullen där vi smällt socker. Barnen drog vinstlotten, och för er som undrar varför - smällt 2 dl socker, låt stelna och försök sedan göra rent grytan.

Jag fick en ansiktsmask i min kalender, värmande och rengörande. Jätteskön att kleta in ansiktet med, lätt att tvätta bort och hyn blev len som en babyrumpa. Kan varmt rekommenderas men en liten "heads up", den heter kolafugde, luktar som kolafugde men smakar INTE som kolafugde.

Av Karolina - 13 december 2016 17:13

I dag firar vi Sankta Lucia. Började med Svt's sändning imorse, sen Österåkers lucia på jobbet och sen avslut med den finaste lucian av dom alla Edward på dagis.

Tyvärr regnar det vilket gjorde att det var mindre mysigt med glöggen och pepparkakorna efteråt, men vi fick gå hem och bädda ner oss under filtarna istället.

Av Karolina - 11 december 2016 19:33

En skön helg är till ända. Vi har ätit och druckit gott i glada vänners sällskap, eldat upp många värmeljus och sett flera avsnitt av GoT. Idag har barnen inte kommit ur pyjamasen förrän till eftermiddags fikat, jag har dock hunnit med några timmar i Täby C helt på egen hand. Handlat julklapp till maken och julklappsspelet, laglappar till trasiga byxor och grejer så att gangstrarna kan bygga ett pepparkakshus.

Lovisa har spräckt ögonbrynet och gråtit för att hon måste gå till skolan med plåster i ansiktet, Edward är galen för att hans backslick förstördes vid dusch och Wille har precis utvecklat sin favorit Pokémon. Allt under kontroll!

Av Karolina - 8 december 2016 20:59

William har varit lite krasslig under veckan. Så pass att jag valt att ta feber på honom vid två tillfällen. Igår var han väldigt engagerad "vad visar termometern? vart går gränsen för feber?" Resultatet blev 37,5 varpå William utbrister "jag litar inte på det där, jag kräver en omräkning!" Tyvärr för hans del så blev resultatet det samma och alla barnen har gått på dagis/skola hela veckan. Imorgon är det fredag och då börjar slappandet.

Vi klädde granen igår, jag vet att vi fuskar med låtsasgran men jag kan inte låta bli att tycka att det är rätt mysigt iallafall.

Sen måste jag visa fåtöljerna som numera blivit sittplatserna som samtliga i familjen slåss om. Min rumpa sitter som en smäck i dom och som man säger "störst går först".

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards