Jönssonligan!

Alla inlägg under april 2010

Av Karolina - 29 april 2010 08:57

Det sägs ju att magen växer lite fortare andra gången men blir den mycket större i slutet också?

 

Första bilden V.22+2 med Lovisa. Andra bilden V.18+6 med bäbis nummer 2.

Av Karolina - 28 april 2010 18:17

Har slappat hela förmiddagen. Lunchpromenaden gick till Hemköp, hämtade ut ett paket som Lovisa fått av mormor. Sedan mötte vi Mia och hon gjorde oss sällskap till Glassiären. Nu har vi ätit årets första megaglass. Vi gick en sväng på Stumholmen innan vi avslutade i tv-soffan här hemma.


Paketet innehöll två fina tröjor som Visan fått av mormor och morfar och en sommarklänning av gammelmormor. Ska försöka ta bilder på det så småningom. Ikväll ska jag dock bara ligga på soffan, några långa promenader har gjort att min kropp är väldigt trött. Imorgon ska vi handla inför valborgsmiddagen hemma hos Jossan på fredag och sen blir det en tur på stan med Lina, eventuellt Mia och Jossan också. Bäst att samla krafterna...

Av Karolina - 27 april 2010 16:02

Äntligen...jag bestämde mig för att köpa den dammsugare jag tittat på trots att den är vit. Nu har jag provkört lite här hemma och den lever upp till alla förväntningar. Så gott folk, nu kan jag inte skylla på dammsugaren när ni kommer på besök och det är ostädat.

  

I samband med min shoppingrunda så passade jag på att ta en promenad med Athena i skogen. Vädret har vart toppen från lunch och framåt. Man kan nästan känna lukten av sommar.

  

Nu har Johan kommit hem så det vankas middag, sedan måste jag stryka några skjortor och kanske dammsuga lite till...

Av Karolina - 26 april 2010 19:09

Igår åkte jag, Visan och Jossan till Kalmar för att shoppa. Jag kom hem med en del "bra att ha" saker från IKEA, lite sommarkläder och ett par sandaler till Visan. Hon tyckte att det var helt ok att följa med på shoppingtur, dock var de sista 20 minuterna inte så roliga. Visan tyckte att mamma hade gjort av med nog pengar så vi åkte hemåt. Hittade inte någon dammsugare tyvärr så imorgon ska jag försöka ge mig ut på jakt igen.


Johan spenderade dagen hemma, nergrävd i skolböckerna. Jag hämtade honom när jag kom tillbaka till Karlskrona sedan avslutade vi dagen med grillning hos Marcus & Jossan. Jag och Visan somnade innan kl.20 båda två efter vår hektiska dag.

  

Idag har Visan & jag vart barnvakt åt Elin och det har gått så bra. Tjejerna har lekt tills dom nästan somnat. Jag har passat på att städa garderoberna och sedan har vi varit ute i solen en stund. Det snackas om sommarvärme på torsdag, hoppas hoppas! Ser fram emot att kunna parkera mig på gräsmattan hela dagen.


Nu ska Visan få sin kvällsgröt och sen blir det sängen för hennes del, jag tänkte försöka vara vaken en stund till. Kanske hinner träffa Johan när han kommer hem...

Av Karolina - 23 april 2010 16:54

Storhandlingen avklarad, passade på att köpa lite glass. Tyckte det kunde passa nu när våren verkligen kommit för att stanna. Visan har fått provsmaka sin första Sandwich.

  

Ikväll är det myskväll, Johan ska INTE plugga utan bara hänga med oss tjejer. Jag försökte få sushi till middag men de vägrade herrn gå med på så nu blir det väl hemmagjorda hamburgare istället. Annars har vi inte gjort många knop idag, städat, planterat blommor och tvättat. Johan har tränat och fikat med Fredrik.

  

Visan har lagt till med en ny sovställning, på sidan med rumpan upp precis som mamma.


Av Karolina - 22 april 2010 19:18

Den här gången med mammagruppen hemma hos Kristin. Barnen har lekt lite på var sitt håll medans mammorna käkat muffins och kladdkaka. Sigurd, Vilmer, Lovisa och Nicki.     

Resten av dagen har gått till den obligatoriska vilan, lite städning och en långpromenad med Athena. Trodde dock jag skulle blåsa bort men vi kom hem tillslut.


Nu är lillan nybadad, dags för gröt och sängen. Johan är ute med Athena. Tydligen är han "ledig" imorgon så de blir skönt. Han måste däremot plugga en hel del så nåt roligt lär vi inte hinna med.

Av Karolina - 21 april 2010 18:48

Lovisa har numera tagit över staffettpinnen när det kommer till Athenas promenader. Synd bara att hon inte kan gå själv, då hade jag kunnat stanna hemma. Nu måste jag ju tyvärr gå med och putta vagnen framåt, men min tid kommer.

    

Gjorde ett försök att ta ifrån henne kopplet och gissa vem som blev JÄTTE arg.


Våran dag har i övrigt bestått av vila, migrän och en tur till apoteket. Johan har jobbat fram till 16:30 och nu är han iväg och slutför sin jägarexamen. En liten uppskjutning kvar och sen är det klart.

Av Karolina - 20 april 2010 17:46

En helt oproduktiv morgon och förmiddag övergick i en eftermiddag med fika och promenad ute i Gullberna med Elin och Jossan.

   

Nu väntar vi på pappa, middagen står på bordet och han borde snart komma hem.  

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards