Jönssonligan!

Alla inlägg under mars 2009

Av Karolina - 29 mars 2009 22:10

Har spenderat helgen i Överkalix. Lördagen var solig och fin, man fick nästan känslan av att våren kommit här också. När jag sen slog upp ögonen på söndagmorgon och allt var vitt så insåg jag att jag blivit lurad igen. Nu vid läggdags har de kommit en decimeter snö.


Igår lyckades jag med mammas hjälp gå igenom alla kartonger med saker jag har här uppe och som ska fraktas ner vid en kommande flytt. Började med 9 lådor och slutade med 7 efter att jag kastat allt gammalt som helt saknar värde och lagt till en del bäbisgrejer.


Nu ska jag sova, imorgon går bussen mot Luleå. Moster hämtar mig på busstationen så att jag får lämna resväskan innan skolan börjar. Efter skolan får jag träffa lillebror och gratta honom, 8 dagar för sent dock. Sen är det skola som gäller fram till torsdag, då går resan hem.


*Saknar mina älsklingar i K-krona*

Av Karolina - 27 mars 2009 08:41

Present, Promenad, Packning och Pizza...


Åkte till stan för att fixa med present till lillebror, lyckades hitta nåt som jag är nöjd med, hoppas att han också blir det. Träffar honom inte förrän på måndag så först då får vi resultatet. Athena fick följa med in till stan och vi tog en promenad runt Stumholmen. Längtar så till sommaren när jag går längs vattnet i solen. De stora gräsmattorna där man kan sitta och titta ut över vattnet är som gjorda för picknick.


Lina fina kom över på en fika efter skolan, skönt att snacka lite skit. Därefter kom Erik hit för att käka hemmagjord pizza med oss. Jag har vart sugen på pizza i flera dagar men igår då hände de, muuums!


Packningen skulle jag ta tag i, men lyckades dra på mig huvudvärk och sen var det bara att uppsöka sängen. Har hämtat väskan så nu måste jag sätta igång. Åker på mindre än 3 timmar...

Av Karolina - 24 mars 2009 14:19

Tog den här härligt våriga bilden igår när Athena lekte på gräsmattan, i morse när vi vaknade var Karlskrona vitt. Man blir ju så leds. Jag har beställt vår men vädergudarna vägrar ju lyssna på mig...


Virrpannan glömde tvättiden idag. Fick snabbtvätta allt på 2 timmar och nu är lägenheten full med blöt tvätt. Jag blir så trött på mitt minnet, det går på högvarv men kan lika fullt inte komma ihåg minsta lilla enkla sak.


Antar att allt har runnit ner i magen för den har då inte blivit mindre.


Nu ska jag förbereda middagen och sen vila en stund...


Av Karolina - 22 mars 2009 10:03

Tänka sig att plutten fyller 22 år. Nästa helg åker jag upp så då får jag gratta honom på riktigt.


Igår var vädret strålande. Athena och tanten tog en promenad inne i stan, runt Stumholmen och längs Drottninggatan. Det är svårt att inte älska Karlskrona när stan visar sig från sin bästa sida. Vi håller tummarna stenhårt för att vi ska få stanna här även om det inte ser så ljust ut. Jag käkade lunch med Lina och Stina på 3G, en av de bästa räkmackorna jag någonsin ätit och sen bar det av hemåt.


Kollade på premiären av Robinson 2009, vet inte om jag blev så imponerad. Antar att man kommer att sitta klistrad framför tv:n varje lördag ändå.


Kl. 03:45 vaknade vi av att grannen under oss hade efterfest, eller det var vad vi trodde. Johan kopplade på sitt bästa humör, gick ner, bankade på dörren, rykte upp den och då sitter killen helt ensam och lyssnar på musik på högsta volym. En halvtimme senare drog däremot efterfesten igång, vägg i vägg med sovrummet så det blev ingen sömn förrän kl.05.45



Av Karolina - 20 mars 2009 10:19

Vi har haft några fina vårdagar här nere. Efter dagens vårdagjämning går vi mot ljusare tider. Ser fram emot en helg med bra väder, kanske en långpromenad, en fika i solen och en hel del plugg.


Ska fortsätta diskutera bröllopsdetaljer med Lina, blommor, håruppsättningar och liknande är inget herr Jönsson är expert på. Lina har dock  lovat att vara min lilla assistent/allt-i-allo eftersom jag inte kommer att ha någon tärna att ta hjälp av på den stora dagen :)


Har funderat lite mer på det här med att öppna ett konto för presentpengar, känns som om det kunde vara ett smidigt allternativ. Lina kommer nog att få hålla i den biten också.


Ikväll är det Så ska det låta time, inget man missar frivilligt...



Av Karolina - 17 mars 2009 19:19

men det blir nog snart bättre. Har vilat allt jag orkar idag också.


Jag har bokat biljetter till Luleå, fredagen den 27 bär det av uppåt. Helgen för att hälsa på mamma och pappa därefter skola i fyra dagar och sen hem igen. Får passa på för det ser inte ut som om det blir någon semester i Överkalix till sommarn. Lite för mycket planerat med flytt och bröllop.


För alla som är intresserade - Husse har trimmat skägget, 6 mm och det ser MYCKET bättre ut.  


Nu ska jag läsa på lite ytterligare om arbetsplatsbedömningar, ska skriva klart min rapport under veckan.

Av Karolina - 16 mars 2009 11:34

Tentan gick så där, lite mosig i huvudet efter allt resande och förkylningen som är på G. Bör ha klarat en av 2 delar iallafall, annars är jag korkade på riktigt.


Idag är det vila som gäller, hoppas på att kunna sova bort halsontet och värken i kroppen. Athena lär ju inte bli överförtjust i ideén men husse får kompensera det efter skolan. Jag fjäskade in mig genom att ge henne morötterna och leksaken från gårdagens Happymeal, så jag ligger nog fortfarande på plus.


Tidigare har jag mest känt mig tjock men nu börjar man kunna ana att det faktiskt är nåt annat än kakor och choklad som orsakat magen. Har precis påbörjat v.18 (17+1) så snart är det halvtid. Tiden går såå fort.


Av Karolina - 15 mars 2009 06:49

Snart dags att packa ihop och åka hemåt. Helgens aktiviteter är alla avklarade.


- Letande efter militära persedlar - CHECK!

- Matildas dop - CHECK!

- Middag i täby - CHECK!


Hittade nästan allt som saknades på listan över husses militära saker. De ska lämnas in under våren och han är väldigt nöjd med att han slipper förlust anmäla så mycket. Under 3 år hinner man både sprida ut och tappa bort en del.


Vi har också passat på att rensa ut en HEL DEL gamla kläder och onödiga prylar som ska slängas eller skänkas bort. Husse är lite av en hamster i vissa stycken, många saker "kan vara bra att ha". Man samlar gärna på sig så mycket mer än man behöver men nu inför en eventuell kommande flytt så kan vi inte ta med allt.


Matildas dop var väldigt fint, dock var madamé inte på bästa humör och skrek sig genom halva cermonin. Prästen påstår att barn som skriker får sångröst så nu är de upp till bevis gumman, IDOL 2024! Efteråt bjöds det på lunch och fika på Huvudstagård. Annika hade lagat och bakat allt själv, den kvinnan är lite av en fixar. Jag är imponerad och lite avis, hon hade verkligen tänkt på allt och självklart blev det jätte lyckat :)


Middagen i Täby såg till att fylla ut den sista lilla lediga platsen i magen. Madde hade inte snålat på grädden i såsen eller i efterrätten. Husses kommentar när vi kom hem

- Dagens kaloriintag har nog varit lite över det normala.

Nähä, tror du?! Men man lever bara en gång och jag ska ändå bli tjock :)

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards