Jönssonligan!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Karolina - 31 augusti 2009 20:33

för att du sett till att någon uppfunnit amningsskyddet.


Trodde att bröstvårtorna skulle trilla av igår, köpte hem lite ersättning som gumman har kunnat snutta på och så har vi introducerat nappen. Låtit mjölkmaskinerna vila ett dygn och det gjorde susen. Med hjälp av amningsskydden får gumman i sig precis så mycket hon behöver och är mätt och belåten mest hela tiden. Jag är väldigt nöjd.


I övrigt har vi tagit det lungt mest hela dagen, Johan har cyklat en sväng och jag har tagit en lite shoppingrunda. Börjat boka in familjens besök så smått. Ska bli skoj när alla kommer ner.


Av Karolina - 30 augusti 2009 20:25

och vi har börjat inflygningen mot vårt nya familjeliv för man kan lungt konstatera att vi inte landat än. En stor omställning är bara förnamnet men jag älskar varenda sekund av det. Att bli mamma är utan tvekan det mest fantastiska jag vart med om.


Johan hämtade Athena igår kväll och allt har gått bra även med henne. Hon var en aning stressad över den nya situationen och den nya lilla familjemedlemmen men nu har hon åter hittat sin plats. Första promenaden med vagnen genomfördes idag och det tyckte hon var lite märkligt men hon lugnade sig till sist.


Johan har också fått klar besked på att han kommer att vara pappaledig hela veckan så vi kan bara mysa. Mitt ego tycker att det är jätte skönt, andra delar av mig tycker att det är trist när jag vet hur gärna han vill jobba och hur bra det hade vart ur en ekonomisk synvinkel men det tar vi lätt igen.


Har hunnit ta emot några besök också, Philip var här och lämnade blommor från besättningen på båten och en liten skeppsråtta som Lovisa ska ha när pappa är borta. Nikki har vart här och lämnat paket, Petter, Johan.E och Lisa har alla vart här med blommor. Stina hade till och med lämnat paket innan vi ens kom hem. Så ni som läser, Tack så jätte mycket! - igen...

Av Karolina - 27 augusti 2009 19:24

vårt lilla underverk, Lovisa Mina Maria Jönsson.


Tog två längre promenader igår eftermiddag och kl.20:30 då satte det igång på allvar. Vattnet gick kl.22:00 och då fanns det inget som lindrade smärtan så vi åkte in. 5 cm öppen och värkar som inte lät mig vila i mer än en minut. Fick en ryggmärgsbedövning och sen har natten vart lugn fram tills morgonen 06-07:00. 07:41 vilade lilla gumman på min mage.


Hon mäter 53 cm och väger 3605g, suger som en liten igel och är omåttligt söt. Svårt att förstå hur man kan älska en lite varelse så från första stund.

Av Karolina - 26 augusti 2009 11:46

med andra ord har det inte hänt ett skit. Lite förvärkar och så men att det skulle närma sig förlossning är föga troligt.


Våran nya soffa kommer imorgon. Beställd den 3 Juli, leveransen skulle skett förra veckan men imorgon mellan 10-13 då ska den vara på plats. Ska vi slå vad om att vi inte kommer att vara hemma då?! Frågan är vad jag skulle prioritera om jag fick välja, ny soffa eller bäbis? Hmm...


Idag har vi sagt adjö till vår första fisk. Den tyckte inte att livet i akvariet var roligt längre så den la sig på botten och dog. Vi höll en snabb cermoni i badrummet och med en lätt knapptryckning på toalettstolen så var den borta.


Nu ska jag kolla vad det finns för potentiell lunchmat, over n´out...

Av Karolina - 25 augusti 2009 08:32

Nej, inte den 24 heller. Jeanette och Henrik måste tyvärr meddela att även er gissning var fel. Idag är dag som jag själv gissat på och så här långt ser det mörkt ut, hoppas på att få återkomma med bättre nyheter senare under dagen...

Av Karolina - 23 augusti 2009 15:54

och ingen bäbis har det blivit här inte. Väntar med spänning på när kroppen bestämmer sig för att sätta igång det här. Jag har tagit beslutet att inte försöka mig på att skriva omtenta imorgon. Böckerna och anteckningarna åkte fram i måndags men hjärnan är som potatismos. Jag kan bara inte fokuserna och lära mig något hur mycket jag än vill. Istället somnar jag så fort jag försöker. Är inte avundsjuk på Husse som måste lära sig massor på jobbet. Han har tydligen lite svårt att koncentrera sig och han sover väldigt oroligt på nätterna. Han vill bara att det ska hända något nu. Som han sa när han gick till jobbet i torsdags: "Under nio månader ställer man in sig på att det ska dra över tiden, men så fort datumet är nära vill man att det sätter igång direkt".


Utöver gårdagens utflykter så har det i helgen storhandlats och bakats både morotskaka och kärleksmums så alla ni som har vägarna förbi - frysen är full med gosaker. Idag har "vi" städat hemmet. Husse har olja in bord och bänkhylla, putsat ljusstakar och dammtorkat från golv till tak. Jag har som den god fru jag är, tittat på. Tog tag i dammsugningen när allt var klart så något har jag gjort, men Johan vill iallafall lägga in en protest. Det här med att ha en "hemmafru" har inte uppfyllt hans förväntningar.


Måste passa på att tacka för de presenter vi redan fått till den lilla, skötbordet från blivande mormor och barnvagnen från blivande farmor. Båda kommer vi att ha en väldigt nytta av. Sen har det kommit paket med posten under veckan som gått. Först ett täcke till vagnen och ett par stickade små strumpor från min mormor - jätte gulligt. Sedan har vi (bäbisen) fått ett "startkit" med apoteksgrejer av Annika och Henrik, en liten nalle av kusin Matilda och två stickade mössor samt en stickad kofta med cykelknappar på av Matildas mormor Rita. Kan det bli sötare?


Tack så JÄTTE mycket!

Av Karolina - 22 augusti 2009 15:11

men tyvärr gott folk, det verkar inte hända nåt idag heller. Jag mår alldeles för bra, inte mer ont än vanligt och kroppen säger mig att vi kommer att få vänta ytterligare. Har fördrivit några timmar på stan med Lina, avslutade med lunch på Coffeehouse. Skönt att få dagarna att gå.


Husse har tagit den sedvanliga helg-långpromenaden med Athena, 1,3 mil ute vid Bastasjön. Nu ligger mina hjärtan på sängen och sover gott.

Av Karolina - 20 augusti 2009 14:59

Tydligen är det vissa problem med mobilnätet här i stan. Mobilen ligger här med meddelandet "Endast Nödsamtal". Kan det bli bättre? Känns inte så tryggt att inte kunna ringa om jag skulle behöva. Man vet ju aldrig när det här sätter igång och mobilen är den enda kontakten jag har med världen utanför och då framförallt Johan. Ja hoppas att problemet är löst innan kvällen.


I övrigt har jag vart så fruktansvärt trött idag, inte fått nåt gjort. Jag ska passa på att vila en stund till innan husse kommer hem och det är dags för middag.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards