Jönssonligan!

Alla inlägg under juni 2015

Av Karolina - 29 juni 2015 18:23

Har ni stött på en broöppning i Södertälje? Jag har passerat ett antal gånger men alltid sluppit undan fram tills igår. 15 minuters stillastående. Undra hur lång kön hann bli bakom mig. Dryga 6 timmar tog det mig att köra ner och tro det eller ej men det var jobbigare att resa utan barnen.     När jag kom fram fick jag träffa grannarnas minsta lilla gosse. Leo, född på samma dag som kusin Morgon. Så liten och så söt. Hur kan ungarna har vuxit så snabbt, kan knappt fatta att mina varit så små.


Nu har jag gjort ytterligare en dag på jobbet. Tiden går så fort. Kan inte riktigt fatta att jag snart slutar. Knappt 5 veckor kvar och sen åker jag mot Stockholm för att stanna. Mycket har vi kvar att göra här hemma innan flyttbilen kommer. Packade endel i barnens rum igår kväll. Det går rätt så fort när ingen kommer och stör. Ska fixa lite till ikväll innan det är dags för sängen. 


Började måndagen med ett besök hos läkaren. Har ett födelsemärke som jag vill ta bort men tydligen ska jag vänta till hösten. Just nu är det ingen bra tid att skära i fläsket. Påtalade för läkaren att jag flyttar om några veckor. Han frågade snällt vart och upplyste mig sedan om Margretelunds vårdcentral. Jag visste inte att det fanns en, men han bodde själv inte långt därifrån så han hade koll. Liten värld vi lever i. 

Av Karolina - 27 juni 2015 08:49

Några bilder från de veckor som gått.Midsommar som vi firade hos Löfqvists med regn, sill, jordgubbar och lite mera regn.        Obligatorisk sväng på Lövmarknaden dagen innan midsommarafton. Barnen fick åka karuseller, vi konstaterade att det inte i övrigt inte var nåt att ha och sen åkte vi hem köpte pizza till middag och slappade i soffan.   Och så en sista bild från i tisdags när barnen inte hade tid att komma in för middag eftersom det pågick en bandymatch på gatan. Spagetti och köttfärssås på trappen, ibland får man laga efter läge.

Av Karolina - 27 juni 2015 08:14

Grattis säger vi till mormor, barnen är på plats i Överkalix så de får stå för skönsången idag. Resan upp har gått bra. Måste väl erkänna att jag var en aning trött när vi kom fram. Jobba, packa, sova, jobba, köra 50 mil ensam med tre barn, kanske inget jag rekommenderar men det gick. Krille mötte oss på när vi kom fram så det underlättade. 

Igår åkte vi en sväng ut till Åkersberga, tittade på huset, förskola och skola en gång till. Barnen börjar förstå vad som komma skall och även om Edward är rädd för bin så har han accepterat att gå på Bikupan. Vi hann också med att hälsa på det senaste tillskottet till kusinskaran innan barnen och deras morbror lyfte mot nordligare breddgrader.       

Jag åkte in till city och kollade in lokalerna där jag kommer att jobba från och med den 24/8. Trodde väl aldrig att jag skulle få förmånen att välja mellan jobben, men med två erbjudanden på bordet så har jag efter lite velande tillslut bestämt mig. 

I bland prickar man in rätt dag för besök. Fick förmånen att vara med och fira Joel med middag och tårta i Täby. Nu ska jag hugga in och hjälpa svärmor med flytt, några dagar till och sen ska landet vara tomt. 

Av Karolina - 14 juni 2015 07:30

Av Karolina - 6 juni 2015 06:24

I kylskåpet alltså!

Johan öppnade kylskåpsdörren när han kom hem igår, TOMT sa han och syftade på fredagsölen, TOMT sa jag och syftade på maten. Hur löser vi det?

Stars n Stripes fick servera middag. En jätteskön eftermiddag/kväll på uteserveringen. Värmen har äntligen kommit och vi kunde njuta av solen fram till 21. Äntligen!
Verkar bli en varm dag idag också, kalas på Stortorget och lekparkshäng har vi lovat barnen och dom glömmer aldrig.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards