Jönssonligan!

Alla inlägg under september 2011

Av Karolina - 29 september 2011 19:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 29 september 2011 19:42
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 28 september 2011 20:26

vad har jag gjort?   

Gjorde en "provtapetsering" på nätet, ska de här verkligen bli bra?

Av Karolina - 28 september 2011 17:49

för en i familjen. Athena har följt med tant Lina ut till Millegarne. Enligt rapporter så har hon det väldigt bra och igår hade hon vägrat sluta simma. Här hemma saknar vi henne. Jag är väldigt bortskämd med att hon städar golvet efter lunch och middag, men igår fick Johan krypa omkring och torka upp all pasta istället.


Gårdagen inleddes med BVC för unge herr Jönsson, 80cm lång och 10475g. Hans kurva har verkligen flackat ut och vikten har inte ökat mycket alls men med tanke på att han knappt sitter still en ända minut så är det inte så konstigt. Han skrek som en stucken gris när han fick spruta och natten som följde har inte vart rolig. Lovisa fick följa med pappa till jobbet och på vägen hem stannade vi till och köpte present till William.


Efter lunch kom tant Lina ut på en fika och Athenahämtning. Sedan kom Elin och Wiggo. Deras föräldrarna anslöt senare under eftermiddagen, vi käkade middag tillsammans allihopa innan det var dags för dom att åka hem. Herr och fru Jönsson nattade de små barnen och sen tvingade jag Johan att titta på Idol 2011.


Idag har jag vart iväg och beställt tapeter till barnens rum samt tv-rummet. Jag har också köpt tapetlim, färg och annat smått och gott som behövs. Impulsköpte tapeter till det lilla sovrummet också, sandfärgade utan mönster och konstigheter. Har ingen aning om det kommer att bli bra men det återstår att se, annars får vi göra om.


Nu måste de förkylda lite smågnälliga barnen få pyjamas och sen är det sängen som gäller. Over and Out från Patrullvägen...

Av Karolina - 26 september 2011 08:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 24 september 2011 18:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 24 september 2011 07:36

Vi har precis kommit upp ur sängen, snart väntar frukost. Termometern visar +8 grader och dimman ligger tät över Bastasjö. Vad dagen har att bjuda på återstår att se. Plocka in altanmöbler, städa ur tvättstugan, lite tvätt och sen spackling/slipning är det som BORDE göras men har vi lust? Jag får återkomma om de...


Igår var Lovisa väldigt trött och ville vila mest hela dagen. Kanske någon förkylning som är på G men det återstår att se. Vi ritade, byggde pärlor och skrev matlista. Athena fick en promenad och sen åkte vi för att storhandla. Fredagen avslutade med fredagsmys - precis som vanligt.


Nu skriker barnen efter frukost, dags att rycka in!

Av Karolina - 21 september 2011 20:24

Vår dotter har ärvt sin fars ödmjukhet och självförtroende. Idag har hon stått mitt på vardagsrumsgolvet och skrikit - jag är snygg mamma! jag är snygg!


Fyra maskiner med tvätt blev det, men nu är korgen tom och allt är torrt och invikt. Sängen är renbäddad och luktar gott, ska gossa ner mig under täcket och mysa. Barnen sover sen en timme och snart är det min tur. Måste vila upp mig efter mormor och morfars besök. I morgon ska jag vara barnvakt till Elin och Viggo i några timmar, i övrigt händer det inte så mycket.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards