Jönssonligan!

Alla inlägg under februari 2014

Av Karolina - 26 februari 2014 11:31

Våren är tydligen här, iallafall om man ska lita på metrologerna. Själv är jag tveksam, men idag plockade jag ner utebelysningen eftersom kvällarna numera är lite ljusare. Hängde ut årets första tvätt i måndags, och i odlingsbänken hittade jag några små skott bland det visnade löjtnantshjärtat och rabarbern. Kanske kanske...

Av Karolina - 23 februari 2014 18:48

Vi har vart lediga hela familjen sedan fredag eftermiddag. Ledigheten startade med läkarbesök för Edward som då haft feber i 12 dygn. Sänkan var normal och doktorn konstaterade virus. Johan och Edward åkte hem med slemlösande och ett "det är bara att vänta ut febern". Tydligen gjorde de susen för på lördag vid lunch var febern äntligen borta.

Vi packade bilen och åkte till Kalmar. En tur på stan och en sväng på Ikea resulterade i beställd sängstomme och gavel, en spegel och matta och tyg till lovisas rum.

Rosa, rosa och lite rött, tjejen är jätte nöjd.

Idag har vädret vart helt ok och vi har passat på att vara ute en del. Solen lyser ju med sin frånvaro så man får passa på när det finns en gnutta sol ute.

I går var det också någon som inte glömde bort melodifestivalen. Lovisa stylade pappa med kavaj, skjorta och slipa och själv hade hon SÅ KLART glitterklänning. Hon tillverkade skyltar och beordrade fram snacks. Alex kom över med barnen så Lovisa och Tyra headbangade i kapp till rockmusiken och Wille käkade popcorn och chips tills det sprutade ur öronen på honom.

I morgon är det måndag igen, förhoppningsvis ska alla barnen till dagis och jag ska plugga. Ett nödvändigt ont efter de veckorna som varit.

Av Karolina - 20 februari 2014 09:10

Frustrerad, leds, trött? Nej faktiskt inte. Edward är fortfarande sjuk, lite feber, snor och ögon som rinner och nätter som är allt annat än lugna. Elakt virus som satt klorna i honom, men till måndag då ska han vara frisk.

Idag är Lovisa och William lediga. Vi ska åka in till stan, kolla på räddningstjänsten som har uppvisning och så blir det McD till lunch. Sen ska vi hämta upp Johan som får ta över barnpassningen i eftermiddag då jag ska jobba ett nätt 26 timmars pass.

Solen tittar fram genom molnen, blir nog en bra dag!

Av Karolina - 17 februari 2014 16:10

Den här förkylningen och febern vill inte ge sig. Förra måndagen fick William feber och sen dess har de avlöst varandra. Alla barnen har haft hög feber som kommit och gått. Vissa dagar är feberfria, andra inte. I dag är William och Lovisa iallafall pigga och glada, håller det i sig tills i morgon så får de gå till dagis. Edward sover för tredje gången idag och febern ligger stadigt på 39,3 så han blir hemma minst en dag till. Jag har inte fått mycket skolarbete gjort den sista veckan men jag har bestämt mig för att inte stressa upp mig för det, jag får köra hårt när barnen väl är friska igen.


I fredags var vi på banken, bakade ihop delar av lånet och sänkte räntan med 1%. Trevligt att åka till banken och få månadeskostnaderna sänkta med flera hundralappar, men det ligger ju en del slit och snålande bakom det resultatet.


Jag har jobbat i helgen och övrigt tid har gått till att bara mysa här hemma. Nästa helg är vi förhoppningsvis friska och lediga hela familjen. Ser fram emot att hitta på nåt skoj.

Av Karolina - 11 februari 2014 15:33

Ja vad var det jag skrev igår? Alla hemma innan veckan var slut, jag kunde lika gärna skrivit dygnet. Alla barn har minst 39 i feber och har matvägrat, vart gnälliga och trötta hela dagen. Jag har mot alla odds lyckats hålla humöret uppe och servat mina små. Nu ska de snart få lite chokladbollar, de kan de väl ändå inte säga nej till?

Resan till Luleå är bokad och familjens schema för våren verkar bli mer än fullt. Det kommer att vara sommar innan jag hunnit blinka.

Av Karolina - 10 februari 2014 16:44

William har feber igen, denna gång har halva dagisavdelningen drabbats så jag räknar med att ha hela ligan innan veckan är slut.

Idag har Lovisa vart hos tandläkaren, inga hål och allt såg bra ut. William fick också räkna sina tänder när han ändå var med och båda fick godkänt.

Lovisa var nervös för att det skulle göra ont.Hennes lilla olycka på dagis har satt sina spår.

Det har töat ännu mer, regn i morse byttes mot en strålande sol under eftermiddagen. Vårkänslorna börjar krypa fram.

Av Karolina - 9 februari 2014 18:45

Åkte till jobbet igår, passade på att fota baksidan innan jag körde. +5 grader och regn är effektivt mot snö.

Det har gått bra att jobba och här hemma har det vart lugnt. Lovisa har vart hos Elin från igår efter lunch tills idag vid lunch. Grabbarna har haft en tjejfri helg, fikat med grannar och fika med pappas kollega, köttfärssås till middag och film till kl.21

Idag har tant Lina tittat förbi på en fika, jag har bakat bröd till middagen och vi har tvättat mängder av tvätt. I morgon är måndag igen...

Av Karolina - 8 februari 2014 06:14

sömn, 6 timmar hemma och sen 23 timmar jobb. Jag anar att det kan komma att bli en lite seg dag detta. Edward är ingen tjuvsovare utan stiger gärna upp kl.05, jag vet inte riktigt vad vi ska göra åt det. Kanske slopa lunchvilan? Senare nattning? Ah vi får se.

Igår fick vi skjuts av Johan till dagis. Jag hade lektion under förmiddagen sen slängde jag i mig lunch, snabbduschade mitt skitiga hår och gick till dagis för att hämta knotten. Det var först när alla var påklädda, väskorna packade och vi klev ut i regnet som jag insåg att jag glömt vagnen!

Jönssonligan gnällde dock inte en enda gång. Edward knatade på hela vägen hem, 20 minuter blev istället 40 men vad gör det? Samtliga ytterkläder hamnade i tvättmaskinen och vi kröp ner i soffan med bullar, saft och Spirite på tv:n.

Kvällen blev lugn. Efter tacomiddag, lite godis och det sedvanliga tjatet om pyjamas så somnade de två stora barnen, Johan brottade ner Edward och sen kollade vi på På Spårets semifinal. Jag upprepar - lugn kväll...

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards