Jönssonligan!

Alla inlägg under juni 2016

Av Karolina - 29 juni 2016 08:57

I Stockholm tillsammans med gamla grannar från Bastasjö. Vilken dag vi hade igår.

Bilderna får tala för sig själv. Idag är jag en aning trött, ladda med lite frukost och sen på ett igen. ?

Av Karolina - 25 juni 2016 21:33

Midsommarstången hade integrerad kapsylöppnare. Några badade med kläderna på. Poolen höll för övrigt en behaglig temperatur på 32 grader. Vi begav oss hemåt först när klockan slagit 02. Bad, god mat, trevligt sällskap, obligatoriskt regn och välfyllda glas - en skön midsommarafton.

Idag har vi sovit till 9:45, käkat sen frukost, lunch och middag. Vi vuxna har klämt 3 avsnitt av OITNB och barnen har spelat slut på Ipadens batteri. Innan middag tog vi oss ett välförtjänt dopp i sjön eftersom termometern visade 31 grader. Nu ligger jag åter i soffan och planerar veckan som kommer, mycket skoj på gång.

Av Karolina - 22 juni 2016 22:13

Familjen är samlad och idag börjar semestern på riktigt. Vi hade några lata sköna dagar i Blacksta. Bra att varva ner, sova lite längre, vara vaken lite längre och helt kort och gott njuta av ledigheten.

Av Karolina - 20 juni 2016 21:38

På semestern. Mariefred, smultron, kossor som grannar, tupplur på soffan...

Over and out!

Av Karolina - 20 juni 2016 21:35

Vi inledde ledigheten med bröllopsfirande i Karlskrona. Vi har bott hemma hos Marcus och Jossan, så jädra skoj att träffa dom igen. Lovisa har varit med och har fått leka med Elin hela helgen. I lördags kom Alex och Angelica förbi på lunch och vi fick en snabb pratstund med dom också.

Sen till helgens stora händelse bröllopet. Nina och Johan sa ja till varandra och se så fina de var. Vädret var också på brudparets sida, inget regn. De hade ordnat en jätte trevlig fest och vi fick chansen att träffa vänner vi inte sett på länge. Så glada att vi fick chansen att vara med.

Nu sitter jag i Blacksta med barnen och hundarna. Johan stannade i Karlskrona för att gå kurs i dagarna tre. Ska försöka varva ner och komma in i riktigt semestermood.

Av Karolina - 14 juni 2016 06:46

Ursh, snart semester så att jag får vila upp mig lite. Jag blir galen på att det är så fint väder och trevliga saker att göra. I säng 22:30/23 och sen upp strax efter 05, inte så farligt en kväll då och då men när vi snackar om 4 veckor så hamnar sömnkontot på ett rätt rejält minus.

Igår firade vi Johans födelsedag, grillat till middag med svärföräldrarna som sällskap. Vädret var på vår sida så vi satt ute i solen. Uteplatsen har blivit riktigt trevlig nu när allt blommar.

Utöver det så har bilen servats, vi har barnvaktat Filip och Pontus, Johan har varit funktionär på något motionslopp, Lovisa har varit på kalas, vi har shoppat i TäbyC, grillat, städat och läs mellan raderna, inte suttit stilla.

Nu är det dags för en ny dag på jobbet, avsluta och göra klart inför fredag då jag stämplar ut vid lunch.

Av Karolina - 8 juni 2016 21:09

Oh så stolt jag är. Minsta ungen gick igenom besiktningen på BVC. Han möter 107 cm över havet, väger in på 18 kg, hör och ser som han ska, klarar färgerna och hann under besöket prata hål i huvudet på sköterskan. Som pricken över i:et så ritade han en streckgubbe med huvud, kropp, ben och armar. När sköterskan frågar om han vill rita något mera så kommer Edward på att det fattas en snopp. Och vilken snopp det blev, när sköterskan säger "oj vilken snopp, det blev nästan som ett tredje ben" då brast det för den här professionella mamman.

Onsdag är över, jag ska lägga mig. Imorgon är en annan dag.

Av Karolina - 6 juni 2016 21:02

Röd som en kräfta är ledordet. Jag njöt så mycket i soffan med min bok igår att jag idag är lika röd som jordgubbssylt. Vi har haft en bra helg i Blacksta. Laddat batterierna. Marknad i Gnesta, bad i Nyckelsjön, Lovisa har vart och tittat på glasblåsning, vi har klappat kattunge och många andra saker. Sen har vi avslutat helgen med middag hos Annika och Henrik.

Nu är allt klart för morgondagens jobb. Barnen ligger till sängs. Jag ska också däcka. 9 dagar jobb kvar innan semester. Massor att göra.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards