Jönssonligan!

Alla inlägg under mars 2014

Av Karolina - 31 mars 2014 11:32

Och mår bra. Helgen har varit fantastisk på alla sätt och vis. Jag hoppas jag hinner med ett längre inlägg imorgon då jobbet är avklarat och Johan åker bort.

Av Karolina - 23 mars 2014 13:24

Några plusgrader och solstrålar som tittar fram då och då. Vi har grillat korv till lunch och nu är det snart fika. Det lugna livet I norr.

Av Karolina - 21 mars 2014 10:05

Kvligger ! Äntligen är läkarbesöket gjort. Edward skötte sig jättebra och undersökningen gick relativt snabbt. Tyvärr har killen en liten pungkula som inte vill trilla ner så nu är det no turning back, operation väntar. Helst ville läkaren att det skulle ske innan sommaren men tydligen är köerna långa så troligtvis blir det först efter.

Nu vilar han, sen är det lunch och sen flyger vi norrut mot kyla och snö. Johan ska ha myshelg med de stora barnen. Godiset och maten är inhandlad, fredagsölen ligger på kylning, all tvätt är tvättad och bilen är ren. Är jag inte en god fru så säg?

Av Karolina - 19 mars 2014 09:26

   Jag klippte håret på grabbarna grus i förra veckan. Edward satt lugnt och snällt hela tiden och tyckte mest att det var spännande att bli klippt. William däremot vägrade, så vad annat göra än att ta till det klassiska knepet - MUTA! Vi kollade in nya skor på nätet, sen åkte hårklipparen fram och håret av, när allt var klart åkte vi iväg och köpte nya skor som Wille fick välja helt själv. Nöjd mamma - nöjd son - mindre nöjd pappas plånbok.

Av Karolina - 18 mars 2014 20:38

Fredag närmar sig, jag och Edward flyger norrut och vädret hade jag tänkt ta med mig...

Av Karolina - 18 mars 2014 07:02

Utvecklingssamtal hade vi i torsdags. Tant Lina var barnvakt så vi kunde sitta ner i lugn och ro med pedagogerna och det var skönt. Lovisa behöver jobba på sitt självförtoende, William har utvecklats jätte mycket, pratar mer och får färre utbrott och Edward är en glad lite skit som hittar på en del hyss och har en alldeles egen bestämd vilja. Tydligen så har inte Lovisa visat upp sin trotssida för fröknarna än, "Jag är stor, jag bestämmer själv, mamma sluta tjata, mamma jag gör som jag vill, mamma du vet inte ens någonting". Var lugn det kommer.


Mer utveckling, William har gjort sin första natt utan blöja. Vi har tyckt att han kissat så mycket på nätterna, blöjan har alltid vart full och därför har vi inte tagit bort den. I går bytte han om till pyjamas redan kl.18 och struntade då i blöjan, sen glömdes den när han gick och la sig. Kl.05:45 trodde jag att Lovisa var uppe på toan men det visades sig senare vara William. Torr säng, torr pyjamas och nu kör vi hårt på blöjfritt dygnet runt.


Helgen har vart lugn. I fredags var vädret jätteskönt. Vi var ute hela förmiddagen, grillade korv till lunch, barnen cyklade och Johan sopade ihop vintern grus och sand. Middag: Tacos Fredagsmys: Chokladbollar och sen skulle hela ligan kolla på Lets Dance men efter första dansen hade barnen somnat. Lördag blåste bort, vi försökte vara ute men det var inte skoj. Middag käkade vi på pizzerian och sen handlades lördagsgodis och barnen avlutade i soffan med Superhjältarna och vi vuxna kollade på The Butler.   I söndags var vädret åter på topp. Vi löste melodikrysset, jag promenerade med Athena, barnen lekte ute och dagen gick jätte fort. Fler sådana söndagar tack!


I går började vi med att vinka av pappa, barnen till dagis och jag till Ronneby för att skriva tenta. Och nej, det gick inte bra. Inte för att jag pluggat för lite eller för att det var särskillt svårt men frågorna var kostiga och jag inbillar mig att jag helt enkelt svarat på fel saker. Jag avhjälpte spänningarna med en långpromenad i solen, dock blåste det storm. Allt ont som inte har nåt gott med sig, Johan fick komma hem och sova eftersom de inte kunde kasta loss på grund av blåsten.


Nu ska jag skicka iväg barnen till dagis, plugg sen Bamsegympa och snabbmiddag...

Av Karolina - 12 mars 2014 14:41

Vi har inte haft någon helkroppsspegel i huset och många gånger har vi förbannat just det faktum, men nu när vi "äntligen" köpt och hängt upp en så vete tusan om vi inte klarat oss bättre utan. Jag har redan nu åkt på några hårda tacklingar när Johan vill fram för att kunna beundra sin egen spegelbild och som om det inte vore nog så har jag också insett hur långt ner min rumpa VERKLIGEN sitter. Svärmor sa ju att det skulle sjunka 1o centimeter under en livstid, tycker nog det gått lite fortare än så.


I går åkte mormor och morfar hem till Överkalix och vi kastades raskt in i vardagen. Lovisa med bamsegympa, killarna med lång dag på dagis och hämtning av pappa och jag jobb i 10 timmar, men det är väl inte mer än rätt efter lite semester. Vi har inte gjort så mycket under veckan som gått. Några turer in till stan, lek, grillpremiär, shopping och mys. Vi firade morfar som fyllde år den 1/3 med tårta och presenter. Edward övar på att kissa på pottan och så har vi torkat en hel del snor och morfar har ätit en bunt med värktabletter för att orka med livet hos Jönssonligan eftersom han ganska snart efter landning blev förkyld.                   Herr och fru Jönsson lyxade till det med ett dygn i Skåne, en heldag på stan med shopping och sen middag och övernattning i Höllviken hos Silberskys.       I dag är vädret fantastiskt. Jag har långpromenerat med Athena, tulpanerna blommar och snart är det dags att hämta barnen på dagis men först ytterligare lite plugg.

Av Karolina - 12 mars 2014 06:20

Med sol och friska vindar.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards