Jönssonligan!

Alla inlägg under december 2012

Av Karolina - 31 december 2012 22:20

Långt innan själva tolvslaget. Raketerna smäller utanför fönstret och lyser upp väggarna i sovrummet. Bredvid mig ligger två trötta små själar som denna speciella natt får låna pappas säng.

Vi har haft en skön kväll hos grannen med god mat och trevligt sällskap. Precis lagomt för en ensam trebarnsmor.

Av Karolina - 31 december 2012 15:07

2013!

Av Karolina - 30 december 2012 20:35

Eftersom jag inte har någon dator hemma blir det korta punktformade inlägg fram tills torsdag.

Eddis har kommit på hur man kryper - äntligen. Nu är det bara farten som fattas. Igår fick han också eget rum på övervåningen. Sover gör han fortfarande nere men alla leksaker är samlade där uppe.

Wille och jag tog en tur till akuten i går kväll efter 4 dagar med feber och en rödflammig kropp. Eftersom kusinen precis haft scharlakansfeber så kändes de bäst att kolla upp honom men domen blev virus. Idag har han faktiskt mått lite bättre och efter två portioner spagetti och köttfärssås till middag så har han vart helt vanlig.

Lovisa har myror i brallan efter 3 dagar hemma. Badhus och lekland har hon föreslagit men det är tyvärr inte möjligt just nu.

Jag har gjort storkok med köttfärssås, sorterat leksaker och flyttat möbler. I morgon ska barnen badas och nyårsaftonens efterrätt fixas. Nu när Wille äntligen är frisk så hoppas jag att de andra två också mår bra imorgon.

Av Karolina - 28 december 2012 13:12

Tv:n på plats och sladdar undangömda, ny hallmatta utrullad, nya sängkläder i alla sängar, kartonger utburna, nya porslinet diskat, tredje tvättmaskinen startad, 2 av 3 barn sjuka och mannen har börjat sina 6 dygn på jobbet.

Trevlig fredag gott folk!

Av Karolina - 28 december 2012 13:12

Tv:n på plats och sladdar undangömda, ny hallmatta utrullad, nya sängkläder i alla sängar, kartonger utburna, nya porslinet diskat, tredje tvättmaskinen startad, 2 av 3 barn sjuka och mannen har börjat sina 6 dygn på jobbet.

Trevlig fredag gott folk!

Av Karolina - 26 december 2012 21:31

Familjen Jönsson är hemma igen, alla saker är uppackade och den nya tv:n upphängd på sin plats. Wille har feber, Lovisa har myror i brallan och Eddis är orolig efter allt resande. Jag hoppas jag slipper förkylning, imorgon måste jag handla och förbereda inför min ensamma vecka med barnen och så skulle jag så klart vilja ta en tur och kolla rean.


Här kommer några bilder från julafton.                

Av Karolina - 23 december 2012 13:44

Tömde kameran också, lätt varierande kvalitet på bilderna.

               

Av Karolina - 23 december 2012 13:20

kommer i morgon. Fram tills dess laddar vi så gott det går. Kan väl erkänna att dagarna här uppe är rätt lata. Vi har inte gjort något speciellt alls. Barnen har besökt leklandet varenda dag, vi har tagit några promenader med pulkor och vagn. Det har bakats kakor och vi har ätit en massa god mat. Barnen är (peppar peppar!) friska och krya och leker med kusinerna så mycket det bara orkar. Vädret är ok, -10 grader och lätt snöfall. I övrigt har jag inte så mycket mer att komma med just för stunden.

       

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards