Jönssonligan!

Alla inlägg under juni 2010

Av Karolina - 30 juni 2010 11:24

beskrev i föregående inlägg hur Visan lyckats komma på hur man använder mobilen. Jätte gulligt på alla sätt och vis, men mobilen som varit lite svårladdad sedan tidigare fungerar nu inte alls. Batteriet är slut och det funkar inte att ladda så fru Jönsson går inte att nå.


Man skulle kunna tycka att jag borde lärt mig från tidigare mobilolyckor som gangstern orsaket, men ni känner alla till det gamla ordspråket "det är svårt att lära gamla hundar sitta"...och än värre med envisa kärringar...


Hur som helst - vid akuta ärenden finns jag (kanske) tillgänglig på Johan mobil och internet.


Över och Ute...

Av Karolina - 30 juni 2010 09:50

Här har det målats i dagarna två och bra har det gått. Det röda huset är rött igen, två strykningar är klara och idag var det tänkt att det vita skulle bättras på. Tyvärr har vädergudarna bestämt sig för att jävlas med oss och regnet öser ner. Grabbarna gör vad dom kan under tak, men det blir ganska begränsat. Jag skulle trava upp den sista veden, men även det får jag skjuta på. Håller tummarna för bättre väder imorgon, annars blir vi aldrig klara innan fredag.

  

I måndags gjorde jag en tripp till Sveg för att handla, besöka apotek och systembolag. Sedan låg jag däckad resten av dagen, ont i halsen och värk i kroppen. Igår var hantverkare här och bytte ut köket, blev väldigt bra när allt var på plats. Jag fyllde upp skåp och lådor men finsorteringen får Madde fixa själv. Visan sov två timmar på förmiddagen så jag passade på att stapla upp veden, tyvärr inte allt, men jag får ta det imorgon.


Lovisa ålar runt som en galning. Tycker att alla öppna ytor är helt fantastiska, dessutom finns det massor med leksaker och bra grejer att ställa sig mot. Igår kom hon på hur man ska använda mobilen så kvällen gick åt till att hasa runt på rumpan hållandes mobilen mot örat och säga Hej! alternativt Ojojoj.


Nu sover lilla gumman och jag ska försöka hitta något att fördriva tiden med när det regnar...

Av Karolina - 27 juni 2010 18:03

vilken vi nästan glömt bort mitt i allt resande. Kan konstatera att tiden går så fort, det har vart ett fantastiskt år och jag skulle inte kunna vara lyckligare.


Johan - jag älskar dig, du är bäst! :)

Av Karolina - 27 juni 2010 17:55

Om 17 dagar åker familjen mot Ökx, men redan idag har vi styrt kosan mot Lofsdalen. Ska träna på att döda myggor i några dagar så att vi är förberedda inför Norrbotten. Männen i klanen Jönsson ska måla om fjällhuset och jag, Visan och Athena passade på att hänga med.

     

Hela resan har gått bra och vädret på plats kan man inte klaga på. Hoppas att det håller i sig så att färgen fastnar och inte regnar bort.


Nu ska jag bädda sängar, packa upp kläder och sen slappa i soffan. Halsen har lite ont men jag hoppas att det är nåt snabbt övergående.  

Av Karolina - 26 juni 2010 10:54

Midsommarafton bjöd på TOPPEN väder, jordgubbstårta, sillunch, grillning, mera jordgubbar och dans runt midsommarstången. Jag skulle vilja säga att det var en lugn och skön dag men med tre gangsterkusiner på samma ställe så blev det allt annat än lugnt. Dock roligt ändå. Filip och Matilda har sprungit runt och lekt, Lovisa har försökt hänga på så gott det går. Hon går i livets hårda skola nu, annat än hemma.

   

Snart är helgen över och semestern börjar på riktigt. Johan är äntligen ledig och vi ska fylla våra dagar med mer och mindre vettiga saker. Solen lyser med sin frånvaro just idag, men den kommer tillbaka...

Av Karolina - 22 juni 2010 20:21

Eftersom vi inte haft mycket till sommar nere i Karlskrona så har jag passat på att njuta av solen idag. Toppen väder här i Stockholm, men det har också resulterat i en bränd kanonkula (mage) och ett par brända axlar. Klantigt, men jag får ta det lugnt med solandet imorgon.


Athena tycker att det är skönt att få springa ute, även om hon inte är ett fan av värmen. Mycket vatten och skugga gör dock allt ok. Dessutom blir det bad nästan varje dag och det svalkar den stora svarta schäferpälsen.


Visan trivs också här på landet. Hon får gunga och leka i gräset men inte heller hon är ett fan av värmen så det blir inte så långa stunder ute. Idag har hon hittat några ställen som är perfekta för att öva ställande på. Öppna spisen och ugnen är i perfekt höjd. När hon sen kom på hur hon också skulle sätta sig säkert så var lyckan total.

  

Utvecklingen hos den lilla damen går väldigt fort nu, varje vecka är det något nytt hon lärt sig. Farfar har, i brist på andra sångböcker, sjungit igenom hela boken med snapsvisor för Visan så nästa vecka räknar jag med att hon kan åtmindstånde "Hela går".

  

Såg här skönt sov gumman i sin sockerkoma efter det första McDonalds besöket. Tittar man noga ser man cheeseburgarmustaschen...


Nu har pappa badat gumman, jag har fått i henne kvällsmålet och hon ska förhoppningsvis sova snart. Johan åkte mot jobbet och jag ska sova. Athena har redan däckat på soffan. Det tar på krafterna att ha semester!

Av Karolina - 21 juni 2010 19:13

anlände till huvudstaden igår vid lunchtid. Styrde direkt ut mot landet där vi nu har barikaderat oss i lillstugan. Jag hann med en shoppingtur med Madde och sen kom faster Anna, Joel och kusin Filip hit på middag. Hela resan gick jätte bra. Lovisa sov fram till Norrköping, sedan byggdes irritationen och otåligheten upp och när vi kom till Södertälje stannade vi för lunch. Visan fick smaka på sin första McDonalds burgare och Milk shake - Betyg Godkänt. Sedan föll hon in i sockerkoma resten av resan.


Idag har vi vilat under förmiddagen sen åkte vi till Stinsen och handlade löparskor och promenadskor till pappa. Han har testat skorna i löpspåret och jag har lagat middag. Visan har lekt med pudlarna och provat Matildas leksakerna en gång till. Nu ska Johan snart åka iväg för att jobba, jag och tjejerna ska krypa ner i sängen. Min kära höft är inte helt ok i kväll så vila är nog grejen - igen.


Av Karolina - 19 juni 2010 05:57

kronprinsessan får sin Daniel Westling och sen kanske vi alla kan leva lite lyckligare. Inget mer "Bröllops special", inga fler program om kungahuset från tidernas begynnelse och framåt och tidningarna kanske kan återgå till att publicera riktiga nyheter. Måste säga att allt står mig upp i halsen, men lika fullt kommer jag att sitta bänka framför tv:n i eftermiddag.


I övrigt ska det tvättas tvätt, packas, tvättas bil, städas, bytas saker på Team Sportia och lämnas bygglov hos Smålandsvillan. En liten fika med fam.Löfqvist-Eklöv hade vi också tänkt hinna med. Många veckor innan vi ses igen. Imorgon styr vi kosan mot Sthlm.


Igår kom Johan hem, så skönt. Han har vart mer än efterlängtad. Lovisa släppte honom inte ur sikte resten av dagen/kvällen. Skrik och panik när pappa skulle gå på toa men han kom ju snabbt tillbaka. Nu har dockan vaknat, får återkomma senare...

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards