Jönssonligan!

Alla inlägg under januari 2010

Av Karolina - 31 januari 2010 09:31

  

Idag går våra tankar till lilla morfar...

Av Karolina - 28 januari 2010 19:14

Jag har vart på mitt allra sämsta humör idag. Sovit som en kratta då dom börjat snöröja kl.04:00 Sedan vaknade Visan, hon låg och pratade för sig själv i 30 minuter innan hon somnade om. Då kunde inte jag somna om SÅKLART! När klockan närmade sig 06 så gav jag upp, tog min bok och satte mig i soffan.


När det var dags för lunch var jag så trött, tog ut all min ilska på Johan, lagade mat och sen somnade jag med Visan bredvid mig i sängen. Kl.16 vaknade vi, väl utvilade. Känner mig som en ny människa.


Skulle vara snäll och ta middagspromenaden med Athena innan Johan kom hem, men hjälp vad mycket snö det ramlat ner från himlen. Inte är dom så duktiga på att ploga här nere heller, tur att man har en mindre stridvagn till Visan. Hon trivs för övrigt väldigt bra med att sitta upp under promenaderna numera.

  

Nu ska jag ladda inför Antikrundan, Johan påstår ju att jag är gammal som gatan. Kanske nåt jag känner igen från "min" tid då...

Av Karolina - 27 januari 2010 18:01

Tänk vad tiden går fort och tänk vad det händer mycket i hennes utveckling. Varje dag är det något nytt som hänt. Idag har hon för första gången rullat runt helt själv. Trodde aldrig att det skulle hända då hon varit så nöjd med att bara ligga på sidan men nu var det dags.

  

3 dagar gammal...

  

5 månader...


Badet gick så bra, hela 45 minuter med några små pauser över ytan för att inte krympa till ett russin. Måste däremot fixa fram några badvänliga leksaker som vi kan ta med nästa gång.


Johan har tagit Athena på en 1,3 mils promenad. Började fundera på om dom skulle hitta hem i snöovädret, men det här med överlevnad borde ju Johan kunna vid det här laget. Han kom hem, kall och blöt, med Jonas och Kristoffer i släptåg. Mannen hade köpt med sig semlor hem, snacka om att göra mig nöjd och glad.


Nu ska vi fixa middag...

Av Karolina - 27 januari 2010 09:49

Visan badar för första gången. Skönt med en helt tom 32 gradig bassäng, bara vi som plaskar runt. En kallsup men va gör de, roligt är de ändå...

 
Av Karolina - 26 januari 2010 09:52

via mobilen verkar ju funka alldeles utmärkt, men jag orkar inte skriva så långa inlägg. Helt enkelt lättare att använda datorns tangentbord.


Igår var det som sagt en redig storhandling, matlista för 14 dagar framöver och antalet kassar därefter. Dock väldigt skönt att ha gjort bort det. Slippa fundera över vad som ska lagas och vad som behöver handlas. Ska tillaga en del barnmat också, känns så onödigt och dumt att bära hem alla dessa glasburkar så varför inte göra eget.


Idag blir det en lugn dag hemma, Johan är i Kalmar och jag har ansvar för hundpromenaderna. Vädret är toppen så det är rätt skönt att komma ut. Jag ska passa på att dammsuga och starta diskmaskinen medans Visan springer runt i gåstolen. Sedan blir det soffan och boken...

Av Karolina - 25 januari 2010 18:59

Tjejerna tittar på tv även om Visan är mer intresserad av kontrollen. Johan är på väg hem efter några timmars tv-spel hos Janne. Handlingen idag gick utmärkt trots att jag trodde att listan aldrig skulle ta slut. Nu blir de te och fortsatt mys i soffan...

 
Av Karolina - 25 januari 2010 12:13

Hon är så söt, de är synd att jag måste väcka henne men storhandling väntar och hon kan inte direkt stanna hemma ensam...

 
Av Karolina - 24 januari 2010 08:00

Jag blir bortskämd, men de är ju så skönt att stiga upp och bara ta det lungt.


Husvisningen igår var bra, första huset under 2010 som jag känner kan vara nåt för oss. Tyvärr kommer priset att stiga över vårt tak men jag blir mer och mer säker på att Spandelstorp är området där vi till slut kommer att bo.


Johan hjälpte Petter och flytta och sedan fick han vara barnvakt resten av kvällen. Petter och Janne kom över och höll honom sällskap. Jag var iväg på middag med Lina, Stina och några vänner till henne. Sista veckan som Karlskronabo för Stina sen blir det västkusten för hela slanten.


Nu ska jag röja här hemma medans Lovisa vilar...

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards