Jönssonligan!

Alla inlägg under november 2011

Av Karolina - 30 november 2011 19:24

Hade en väldigt trevlig eftermiddag på dagis. Wille har röjt järnet och Lovisa har bakat pepparkakor. Tiden gick jätte snabbt och vips var det dags att gå hem och laga middag. William har hopplöst trött och somnade tidigt, tyvärr verkar Visan vara allt annat än trött så jag lär stanna uppe en stund till trots att jag snart somnar stående.


För övrigt har jag tagit det ganska lungt idag, vilat, duschat och tvättat. I morgon måste jag göra ett ryck och städa här hemma, det ser för jävligt ut. Trodde att familjen skulle bli fulltalig idag men inte, kanske kanske kommer han hem i morgon. Vi håller iallafall tummarna. Lovisa saknar sin pappa nu. På väg hem från dagis grät hon och ville att pappa skulle komma, här hemma har hon sprungit till fönstret och tittat efter pappa. Det är inte annat än att det skär lite i hjärtat.


Nu ska vi iallafall krypa ner i stora sängen, värma upp täcket och titta på lite tv.

Av Karolina - 29 november 2011 17:42

nu sätter jag ner foten. Idiotiska huvudvärk - försvinn - och ta med dig din kompis illamåendet också.


Har sovit som en kratta i natt och huvudet värkte när jag vaknade. Skickade iväg Lovisa till dagis och gick hem och la mig. En timme senare mådde jag prima. William och mamma åkte ute på shopping tur, men först inledde vi med balansering av däcken på Mekonomen. Handlade mat, skickade och hämtade paket och sen toppade vi av med lunch på Max.


Efter dagishämtningen rann alla krafter ur mig igen och eftermiddagen har vart riktigt seg. Har dock lyckats slå in de sista julklapparna och utfodra mina barn. Jag hoppas på en bättre onsdag, pepparkaksbak på dagis låter ju skoj iallafall.

Av Karolina - 28 november 2011 05:53

och vilket jädra oväder. Kan säga att det lätt vart det värsta sedan vi flyttat till huset. Jag har vaknat en gång i halvtimmens - minst - för att det bara dånat ute. Det har knakat i hängrännor och stuprör, och ett tag var jag säker på att taket skulle lossna. Barnen har iallafall sovit som små troll, inte vaknat en enda gång och de sover fortfarande. Jag är hungrig som en varg och ska snart kasta i mig frukost.


Athena ska få komma ut på en promenad så fort det ljusnat. Jag är väldigt tacksam för att jag har en så snäll och (när det gäller kiss och bajspromenader) inte så krävande hund. Jag vågade inte ge mig ut i går kväll, inte ens för en snabb kissrunda, men hon köpte det och somnade under sängen.



Av Karolina - 27 november 2011 13:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 27 november 2011 07:06

Det blåser väldigt mycket där ute, barnen har precis vaknat och det är snart dags för söndagsfrukost med tända ljus. Jag är rätt trött idag, dels pga. det stora baket i går och dels pga. den pissiga natten. Lovisa skulle sova i pappas säng i går kväll, Wille vaknade kl.23 så jag flyttade då in till Lovisas säng för att få honom lugn. Kl.01 kom Lovisa och skulle såklart sova på mig. Sen har jag vaknat ett antal gånger, Wille har vaknat och pratat och Lovisa har sparkat och fäcktat som en galning. Trots tröttheten känner jag att det är en bra dag i dag.


Som sagt så julbakades det igår, jag hämtade Lina på förmiddagen och sen anslöt Lisa på eftermiddagen. Flera sorters kakor blev det och en massa lussebullar. Jag fick välbehövlig hjälp med både barn och hund. Lördagen bara sprang i väg och kl.20 störtade jag i säng. Tog några bilder men de får jag lägga upp senare.


Idag hade jag tänkt mig en tur in till stan  och julskyltningen men med det här vädret känner det bäst att stanna hemma.

Av Karolina - 25 november 2011 18:51

och Lovisa och William sover gott i sina sängar. Så skönt så SKÖNT! Någon timme av lugn och ro innan jag själv somnar. Hoppas på att kunna hålla mig vaken för att se premiären av "På spåret". Dagen har vart hyfsad, lite huvudvärk och trött som bara den men jag har ändå lyckats få en del gjort. Räkningarna är betalda, alla papper sorterade och insatta, disken diskad och alla leksaker på sina platser. Lisa har vart här och tagit Athena på en ordentlig promenad, vet inte vad jag hade gjort utan henne denna vecka. Mitt dåliga samvete hade vart enormt och Athena hade väl tuggat på möblerna vid det här laget.


I morgon får vi sällskap av Lina, här ska julbakas. Jag har inhandlat det mesta, sen får vi se hur många sorters kakor vi hinner få ihop på en dag. Lisa kommer nog också att göra oss sällskap under eftermiddagen så med 3 par händer borde det bli många lussebullar.


Nu ska jag luta mig tillbaka och andas...Over and out...

Av Karolina - 24 november 2011 19:48

Ingen värk i nacke/axlar i dag heller. Fruktansvärt skönt! Har passat på att handla det nödvändigaste i mat väg och en tomteklänning till Lovisa inför Luciafirandet på dagis. Lisa har vart här och promenerat med Athena i 1½ timme, hunden var beredd att packa väskan och åka hem med Lisa. Så rolig är jag just nu. Börjar bli lite rädd för den foglossning som jag redan nu i v.15 känner av. Det är 25 veckor kvar av denna graviditet och många kilon som ska lägga på min kropp. Jag är inte så säker på att våren kommer att bli så rolig, men förhoppningsvis kommer Johan att vara hemma en hel del så att jag slipper promenera så mycket.


Usch vad jag gnäller just nu, huvudvärk, trötthet, foglossning och gud vet vilka andra krämpor. Jag blir faktiskt lite trött på mig själv. Skärpning Karro!


Lovisa har konstaterat att imorgon är det fredag och då får man äta godis, vad resten av dagen ska fyllas med återstår att se.

Av Karolina - 23 november 2011 17:33

Gårdagen var verkligen inte rolig, men den avslutade ändå på ett hyfsat sätt. Athena fick en hel timmes promenad med Lisa och jag fick prata av mig en stund. Jag lyckades byta ut alla glödlampor så nu är de ljus i det Jönssonska huset, Wille slocknade tidigt i sin säng och Lovisa ville mysa på mammas mage där hon sen somnade. Tyvärr vaknade Wille redan kl.23 och ville dricka. Han somnade om och jag önskar jag kunde vara lika normal och bara somna. Kl.03 tittade jag på klockan sista gången sen minns jag inte mer.


Vaknade kl.06 helt utan huvudvärk eller värk i nacke/axlar, fantastiskt! Efter alla morgonbestyr unnade jag mig en liten tupplur, vilket innebar att jag tillsammans med min son sov bort hela förmiddagen. Eftermiddagen har sen bjudit på en promenad, julklappsshopping och lite fix här hemma. Värmepannan är numera avluftad, julklappar inslagna, barnen mätta och belåtna och mamma väldigt nöjd med dagen.


Antar att helvetet kanske är tillbaka i morgon - den som lever får se.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards