Jönssonligan!

Alla inlägg under januari 2012

Av Karolina - 31 januari 2012 11:45

Ska passa på att vila innan Visan ska hämtas, men först en snabb uppdatering.


Dagens MVC besök gick jätte bra. Vikten är +4,5kg, magen växer exakt enligt kurvan, hjärtljuden var 136 (vilket tyder på en kille) mitt blodvärde var 120 vilket är helt godkänt och blodtrycket 130/70. Linda gjorde också en blodgruppering och den här gången var jag inte för tjock för att stickas i armvecket. Nästa gång blir det glukosbelastning och mätning men det är först i början på mars i v.29

Av Karolina - 30 januari 2012 14:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 29 januari 2012 19:21

Håll i hatten, herr och fru Jönsson har vart på bio i eftermiddags. Hamilton är en film helt klart värd att se enligt oss. Snälla tant Lina har vart barnvakt. Barnen har tydligen skött sig helt ok och barnvakten yppade orden "det här var skoj det får vi göra om". Får se om hon säger det samma i morgon då hon lyckats smälta hela upplevelsen. Vi säger iallafall TACK SÅ JÄTTE JÄTTE MYCKET BÄSTA TANT LINA!


Kan också meddela att vi röjt en liten framgång i potträningen. Lovisa tycker att det är lite roligare att kissa på toaletten så det kan ha vart ett bra inköp vi gjorde igår.


Nu ska jag försöka få unga fröken i säng, imorgon väntar dagis för henne.

Av Karolina - 28 januari 2012 19:19

Vi har slappat hela lördagen. Hoppade ur pyjamasen kl.13 efter att ha sovit bort hela förmiddagen. Barnen har vart rätt trötta efter en stökig natt. Johan har haft lite ont i huvudet efter en grabbkväll hos Marcus och jag har mått precis som vanligt. Hostan har blivit bättre både hos Visan och Wille, min hals är nästa helt bra och det känns som om vi snart är fit for fight. Det vore väldigt bra för lilla Visan som nu blivit omkörd av Wille i vikttabellen. Vägde de både i morse (och visst våran person är inte helt perfekt) Lovisa 10,7 och William 11,8.


Under eftermiddagen har det storhandlats och så passade vi på att aktivera barnen på leksakshuset. Köpte med oss nya kritor och en barnsits till toaletten. Lovisa vägrar att gå på pottan och nu hoppas vi att toaletten ska vara lite roligare. Till middag blev det en riktigt god skaldjursröra med pasta, Johan ser fram emot lunch i morgon. Lovisa däremot vägrade att äta - Jag tycker inte om MASK! - blev hennes ursäkt.


Nu har William somnat och vi hoppas att Lovisa också vill lägga sig snart, en liten stunds lugn och ro innan jag somnar vore trevligt.



Av Karolina - 26 januari 2012 19:24

ingen lunginflammation och ingen annan inflammation heller för den delen. Vi ska minska på hostmedicinen, höja sängen och låta gumman dricka mycket. Precis allt som vi redan göra. Hon har vart mycket piggare under eftermiddagen så jag hoppas det ger sig snart. Känns skönt att ha kollat statusen på lungorna iallafall.


Vi firade av läkarbesöket med hamburgare på Max, jag passade på att åka förbi Ljusexperten och köpa en tredje lampa till vardagsrummet och sen styrde vi hemåt. Eftermiddagen har ägnats åt vila och en hel massa lek. Till middag blev det hemmagjord pizza. Lovisa har läst kokboken medans jag lagat - teamwork. Johan har nu läst god natt saga och snart sover förhoppningsvis båda barnen.


Min egen status blir bättre för varje dag som går. Ett trick verkar vara att inte spendera så mycket tid ute i friska luften. Den fantastiska huvudvärken är dock tyvärr tillbaka. På tisdag är det dags för MVC besök, kanske kanske har barnmorskan något att komma med. Jag får hur som helst kolla alla värden och förhoppningsvis är allt ok. Jag har haft en hel del sammandragningar de sista dagarna, magen växer så det knakar nu. Tycker den vart så liten men nu ska nog allt tas igen.


Nu börjar pensionärsprogrammet "Antikrundan", lite te och cookies borde väl fullända denna kväll...



Av Karolina - 26 januari 2012 07:08

mot bacillerna. Lovisa som hittills klarat sig bäst genom förkylningar och influensa har nu fått en förskräcklig hosta. Hennes luftvägar bara tjuter när hon andas och de två senaste nätterna har inte vart skoj. Kl.09:45 går bilen in till stan och vårdcentralen för en date med doktorn.


Nu är det exakt en månad sedan den första förkylningen slog till och sen dess har det bara avlöst varandra. Snart kommer väl våren och då brukar det ju bli lite bättre - ja jag försöker vara lite optimistisk.

Av Karolina - 24 januari 2012 15:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 23 januari 2012 14:52

för första gången i år. Snön ligger kvar och ska man tro prognoserna så blir hela veckan kall. Säga vad man vill men det är rätt trevligt med lite vitt på backen. Tyvärr blir det rätt halkigt och det tycker mina fogar inte om men allt kan ju inte vara perfekt.


Har efter morgonens dagispromenad kommit fram till att friskluft inte är bra för mitt tillfrisknande. I går höll jag mig inomhus, städade och gjorde en massa saker utan att bli allt för trött. I dag promenerade jag fram och tillbaka till dagis och när jag väl kom hem var jag säker på att jag skulle trilla i bitar på hallmattan. Jag var alldeles yr, huvudet värkte liksom bihålor, luftvägar och hals. Två alvedon och en rinexin, två timmars sömn och sen var jag nästan människa igen lagomt till dagishämtningen. Funderar på att kapa bilen i morgon, känns löjligt att köra 1 km till dagis men jag vet inte hur jag annars ska bli av med den här jävla förkylningen.


Jag gnäller värre än en 90 årig tant och jag önskar jag hade ork att rycka upp mig men inte. Ni får helt enkelt stå ut med det här ett litet tag till.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards