Jönssonligan!

Alla inlägg under augusti 2014

Av Karolina - 31 augusti 2014 19:45

I onsdags var ingen vanlig dag för då var det Lovisas 5-års dag - Hurra hurra hurra!

Tänk att vår lilla tjej redan är 5 år, tiden går. Vi firade med kladdkaka och grillade korv till middag i det fina vädret. Riktig tårta gjorde vi i fredags när Johan var hemma och farmor och farfar kom på besök.         I övrigt har det vart en lugn helg då vi bara umgåtts, käkat kräftor och underhållit barn.      Vädret har vart rätt tråkigt med regn och rusk. Vissa dagar får man en känsla av sommar men de blir färre och färre. Bara att inse att det snart är över på riktigt. Vintern närmar sig.


Hade examination av min uppsats i torsdags, godkänd men med några små ändringar som måste göras innan den publiceras. Så skönt. I morgon sätter min praktik igång och de tre övriga kurserna som jag ska läsa startar också. En hektisk höst väntar med 150% plugg, en Teneriffa resa och sen julfirande i Överkalix. Tur att vi har något att se fram emot.

Av Karolina - 17 augusti 2014 13:25

Ja tack! Jag drömmer om att kunna krypa in under täcket, dra upp knäna till hakan och bara soooova. Tröttheten är olidlig just idag. Vaknade av mig själv kl.05:45, kollade nyheterna, käkade frukost och hann dricka otaliga koppar te innan barnen vaknade 2 timmar senare.

Himlen är grå, regnet faller och de två stora ligger på sängen med var sin surfplatta och Edward gick till Adam för att leka. Jag har dåligt samvete för att jag inte fixar med uppsatsen som ska in på onsdag, middagsförslag flyger genom huvudet och ja de är lite mycket nu!

Av Karolina - 16 augusti 2014 21:35

Japp, jag ska underkasta mig tröttheten och lägga mig för att sova. Hoppas på många timmars bra sömn, till skillnad från nätterna som varit. Sjuka barn, ett arbete med inlämning på onsdag och en man på sjön, vilken jävla skit kombination.

Idag har vi iallafall haft skoj. Barnen har lekt med grannar, jag har kopplat av med gräsklippning och rensning av ogräs. Sen har vi åkt in till stan och kollat in marindagen, handlat och avslutat kvällen i ett lugnt tempo.

Av Karolina - 6 augusti 2014 22:24

Det är det ändå ordet jag kommer att använda för att sammanfatta denna sommar. Barnen hade 9 bra dagar i norr, mormor och morfar överöste med leksaker, jordgubbar fick de plocka fritt i landet och äta i lekstugan, sena kvällar, kakor och egentid. Jag och Johan hade en riktigt bra semester vi också.              Några dagar i Skåne, lunch på stan, målning, besök av Kersti, Simon och Kajsa, långa pratstunder, mycket vin, sol och värme. När barnen kom hem kastades vi raskt in i en mer vardagslik situation. Johan började jobbar och vi pusslade ihop veckan så att barnen skulle slippa dagis. Växlade jobb med bad på stranden, pizza i parken och lekparker. Till helgen kom kusinerna Rinneby med föräldrar på besök. Vi besökte skärgårdsfesten, lagade enkel middag och däckade tidigt. På lördag åkte jag till jobbet men här hemma byttes fam. Rinneby plats med den andra familjen Jönsson. Tyvärr stannade de så kort, när jag slutade på söndagen hade de redan packat och påbörjat resan mot Stockholm.

                 

Nu i måndags kan man säga att vi kastade in i den riktiga vardagen på allvar. Barnen började dagis, grannarna fick hjälpa till med hämtning eftersom våra jobb krockade, Johan har kastat loss och är till sjöss och värmen försvann iväg med honom. Idag har jag pluggat hela dagen, efter dagishämtningen har jag börjat rensa ur garderoberna. Barnen har vuxit endel och det är mycket som behöver bytas ut inför den kommande hösten. Imorgon kommer Värmeservice hit och byter en del i värmepannan kl07:00! och barnen ska till dagis. Tur att Johan kommer hem till kvällen, känner att jag behöver vila upp mig.      

Av Karolina - 2 augusti 2014 19:47

Familjen Rinneby har vart på besök i staun. Bilder får ge innehåll till bloggen, om några dagar hoppas jag kunna skriva några rader extra om den underbara sommar vi haft.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards