Jönssonligan!

Alla inlägg under maj 2013

Av Karolina - 31 maj 2013 22:14

Mobilen är tillbaka, ungarna är friska, vädret har vart toppen och imorgon ska vi fira Edward. Återkommer med en bättre update, nu ska jag sova så jag orkar...

Av Karolina - 28 maj 2013 20:16

för vår älskade bäbis idag. Ett år har gått sedan prinsen föddes, kan inte riktigt fatta det. Första gången på över 4 år som vi inte har en bäbis i familjen. Edward har vi iallafall firat med paket i morse.       Sen har Edward övningskört en del under dagen. Vi har fikat kladdkaka (tårtan sparar vi till lördagens kalas) och han har övat på att ta några steg dagen till ära.          

Av Karolina - 26 maj 2013 10:40

Här har det vart bloggtorka. Mobilen är inlämnad och vi har förbrukat all höghastighetssurf på det mobila bredbandet så nu sitter jag här och laddar upp bilder a´la 90-tal. Dryga 30min för 8 bilder, behöver jag förklara mer?


Hur som helst, jorden är bort och gruset är på plats. Johan har vart ute och krattat till det i morse. Får nog säga att det ser bra ut. Det är fortfarande mycket jobb men man börjar ana hur det kommer att sluta. Bilder får vi ta när det inte spöregnar. I torsdags började jag kratta i slänten på den andra gaveln. Där ska det också läggas ut matjord och det är en del som måste förberedas.


Torsdag var annars en lugn dag, vi var ute från morgon till kväll. Lekte, krattade, planterade blommor och grillade kyckling. I fredags var vädret trist så nästan hela dagen spenderades inne med undantag för en stunds krattande. Jag var på rätt dåligt humör när eftermiddagen kom så Johan gjorde de enda rätta, köpte en flaska vin, choklad och pizza/hamburgare till hela familjen. Sen spenderade vi kvällen ute med att måla graffiti på muren och hoppa hage.           

I går startade jag dagen med månadens STORhandling, sen var det dags för Lovisa att åka på kalas och vi andra käkade lunch. Johan tog med sig grabbarna ut på promenad så att jag fick vila. Har värk i ländrygg, höfter, ljumskar och ben och det vill inte riktigt ge sig. Med spikmatta och ipren blir det iallafall bättre. På eftermiddagen åkte vi iväg och införskaffade Edwards 1-års present, ett snabbstopp Elgiganten och Skopunkten och sen hem för att tillaga kvällens middag.   FÄRSKPOTATIS, grillat, tzatsiki, majs, sallad och ett glas vin till det. Mums!

    Efter middag blev det en gemensam promenad, mjukglass och sen lite tv innan barnen somnade och vi vuxna slappade i soffan.


Som jag nämde tidigare så regnar det idag. Jag känner mig riktigt rastlös men jag vet inte vad man skulle kunna hitta på en dag som denna. Skickar iallafall ett stort grattis till alla er mammor där ute!

Av Karolina - 22 maj 2013 20:28

med kameran idag, men i övrigt har det vart lugnt. Ingen sten har levererats och all jord ligger kvar. Hoppas de hör av sig i morgon annars får Johan ta tag i det när han kommer hem. Barnen har haft en bra dag på dagis, eftermiddagen har vart fylld av lek på alla håll. Jag är tröttare än två trötta, antar att en del har att göra med dessa fantastiska väderväxlingar.             Edward har också gett mamma ont i magen. Jag lämnade honom på altanen (som är inhägnad så att han inte kommer ner) för att se om Wille försvann till Adam. När jag kom tillbaka var ungen borta. När jag kommer in ser jag ingen, men jag hör hur legot i Willes rum PÅ ÖVERVÅNINGEN slängs i golvet. Den minsta av män har klättrat upp för trappen och in i brorsans rum. Jag tackar de högre makterna för att inget hände denna gång, och nu är det örnögonen på den lille.

Av Karolina - 22 maj 2013 09:14

I går regnade det nästan hela dagen, men nu börjar äntligen molnen lätta. En solstrimma träffar soffan och jag ser chansen till en bra dag. Jag väntar på att åkeriet ska höra av sig och meddela att de kommer med grus och sen också hämtar våra jordsäckar. Ska bli intressant att se hur det ser ut när allt försvinner. Till helgen när alla är lediga blir det väl ytterligare lite jobb ute. Snart snart borde det väl vara klart.


Min kära mobil är inlämnad och om ett par veckor borde jag få tillbaka den. Förhoppningsvis med en fungerande högtalare. Just nu har jag en lånetelefon som är allt annat än bra men ljudet fungerar och det går att ringa så jag antar att det inte är värt att gnälla.


Veckan har iallafall så här långt vart lugn. I måndagsförmiddag tog vi det ganska lugnt här hemma. Johan krattade lite, jag klippte gräset och barnen var på dagis. Eftermiddagen gick till lek, kaffe med grannen, hämta barnen Löfqvist/Eklöv och middag bestående av korv och makaroner.     I går gick barnen på dagis båda två eftersom de skulle på utflykt in till stan. Här hemma packade Johan och styrde mot gymmet och sen en bokad tid hos optikern. Jag tog bäbis och vagn och åkte bussen in till stan för att köpa en klänning till mig själv. Tyvärr tog den mysiga shoppingturen slut när regnet började ösa ner. På eftermiddagen åkte jag och Lovisa till Amiralen för att handla present till Alice som har kalas på lördag, lämnade in min mobil hos 3 och åt lite mjukglass.


Kvällen avrundades sedan men middag, dusch av två nerbajsade killar och en smutsig tjej, film och sen slagsmål för att få de små att sova.   Nu ska jag ta tag i tvätten och disken. En del att göra när jag är ensammen i 1½ dygn igen.

Av Karolina - 20 maj 2013 21:24

Till mig själv på namnsdagen! Ingen pik till er som glömt bort min Karolinadag, vilket är ALLA.

Av Karolina - 20 maj 2013 00:06

Hur kommet det sig att de värsta åskvädrena alltid drar in över land de nätter då jag är ensammen med barn och hund. Kanske för att dubbelsängen bara rymmer 4 pers?


För övrigt kan jag meddela att vi haft en bra dag trots regnet. Lovisa har vart på kalas och oj vilken succé de var. Jag och boysen handlade och vilade under tiden. Wille hann leka en stund hos Kevin och Adam innan middagen. Edward övningsgår med vagnen så mycket han orkar och kör numera med enhandsgrepp. Han har nog bestämt sig för att promenera själv snart.

Av Karolina - 19 maj 2013 18:50

Högtalaren i mobilen har pajat på riktigt. Jag hör inte när det ringer, sms:as eller mailas. Jag är alltså inte drygade än vanligt och jag kommer att försöka ringa upp om jag missar er.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards