Jönssonligan!

Alla inlägg under november 2012

Av Karolina - 30 november 2012 18:29

Tyra och Lovisa har mysfredag och Wille får vara med på ett hörn. Vi har ätit tacos, tjejerna kollar på Lilla Sjöjungfrun och äter godis iförda sina finaste prinsessklänningar. Tidigare har de dansat och firat Tyras "låtsas födelsedag", uppvärmning inför söndagens riktiga kalas.

Av Karolina - 29 november 2012 20:20

och hem kom barnen med varsin ljusstake. Alla dagisbarn har målat en var förutom Wille för han vägrade måla. Istället har hans snälla syster målat två och sen har pedagogerna satt hans namn på den ena.   Fina är dom iallafall oavsett vem som gjort vad.


I dag har det vart en slappardag. Wille har gått på dagis och vi andra har grävt ner oss i soffan, +1 grad, regn och blåst gör ju inte att man har någon större lust att vara ute. Johan kom hem i eftermiddags och nu är han iväg på hockey med grannen. Karlskrona spelar mot Djurgården i Telenor Arena och det bara måste ses.


I morgon är det dags för en tur till stan, Johan ska klippas, jag ska få ny frisyr och så önskar jag att jag kunde hitta något fint att ha på mig under jul/nyårshelgen. Nu behöver tanten piffas upp. Jag är fruktansvärt trött, trots att barnen sover jättebra på nätterna så kan jag inte slappna av och sova som jag borde. Jag vet att det beror på stress men vad jag är stressad över kan jag inte riktigt sätta fingret på. Lite julledighet ser jag verkligen fram emot.


Nu en bild på lille Wille som ville prova systers klackeskor. Han dansade runt i prinsessklänningen en stund men det lyckades jag så klart inte fånga på bild. Och JA, det är en rejäl blåtira. inte smuts. Han har ramlat när han sprungit runt i skogen på dagis.  

Av Karolina - 28 november 2012 19:36


 

Av Karolina - 28 november 2012 19:10

att den minsta mannen hunnit bli 6 månader gammal. Vart tar tiden vägen? Han firade iallafall med att sova HELA NATTEN. Somnade kl.19:30 i går kväll och vaknade kl.06.20 i morse. Jag har inte vart uppe en enda gång. Det var längesen vi hade en så bra natt.


De senaste dagarna har han kommit på hur man tar sig framåt och nu ökar farten för varje dag som går. Han har inte riktigt kommit på hur man kryper utan kör någon blandvariant av kryp/ålande. Försökte filma honom för en stund sedan men hans storebror förstörde allt när han satte sig på Edwards rumpa och ropade Jiiiiiha!


I dag har vi storhandlat medans syskonen varit på dagis. Edward babblar och babblar så alla gamla damer stannar, skrattar och konstaterar att den lille har mycket att säga. Jo ni, ni skulle möta resten av familjen Jönsson!


I eftermiddag har vi bakat pepparkakor på dagis. Barnen hade också bakat frallor under dagen så vi har fikat och barnen har lekt en stund. Tre trötta och nöjda små knott fick jag med mig hem kl.17 Nu har vi klarat av alla kvällsbestyr och barnen ligger i sina sängar. Jag är rätt trött så jag funderar på att krypa ner i sängen snart...

Av Karolina - 27 november 2012 19:50

Har dragit på det men idag bestämde jag mig för att det skulle ske, bullbak. Frysen är nu full med kalljästa bullar. Wille vägrade smaka!?! men Lovisa gav morsan ett högt betyg.


Tisdagen är redan slut, i dag har William vart hemma och vi har myst i soffan eftersom regnet öst ner där ute. Jag gjorde ytterligare ett tappert försök att klippa honom men det går ju bara sämre och sämre för varje gång. Skulle verkligen behöva gå till en frisör med honom men än så länge är det ingen idé eftersom han skriker som en stuken gris så fort saxen åker fram. Efter dagis har vi bakat bullar och sen det vanliga med middag, hundpromenad, pyjamas och nattning. Nu ska jag titta på "Äntligen hemma". Det ska tydligen byggas en köksö och kanske kanske kan jag få lite inspiration. Önskar mig nämligen en nerriven vägg och sen en köksö. Kontaktade Myresjökök för några veckor sedan och gissa vad en kökso 140x80cm skulle kosta? 23000 - japp ni läste rätt. 23000 för några skåp och lådor. Aldrig i hela mitt låååånga liv.


I går tittade Lina förbi på en fika, barnen var på dagis och jag passade på att vila en stund. Inte en dag då flitens lampa lyste men gud så skönt med lite omväxling. I morgon är det dags för storhandling, barnen börjar dagis kl.10 och sen blir det drop-in fika med pepparkaksbak på Myggan kl.15 Eftersom farsan i familjen inte kan närvara så ska tant Lina följa med. Tror att det kommer att kännas som om onsdagen slutar innan den ens börjat.


Av Karolina - 27 november 2012 19:08

Båda har verkligen snöat in på sina intressen...

Av Karolina - 25 november 2012 18:43

Lördag kom och gick. Johan hjälpte David att köra skrot till tippen, jag julpyntade, Lovisa lekte med Tyra och grabbarna hängde med på ett hörn. Under eftermiddagen kom fam.Eklöv/Löfqvist över, jag och Jossan åkte till Amiralen för lite shopping och pappor och barn lekte järnet. Vi köpte hem lite mat och avslutade dagen med middag här. Barnen somnade ovaggade och makarna Jönsson kollade på "Så mycket bättre".


Under förmiddagen har vi mest tagit det lugnt, löst "Melodikrysset", lekt, tvättat och städat lite. I eftermiddag har vi firat Wiggos födelsedag. Nu har vi ätit middag, samtliga barn är badade och nu sover det snart i sina sängar. Eddis har sovit riktigt bra några nätter i rad nu, hoppas det vänt men det får tiden utvisa.

      William kröp upp bredvid sin lillebror, kramade om honom och sa "jag älskar Edward" - då slår mammahjärtat ett extra slag.

  Och så en bild på Willes konstverk, spritpenna på tapet är ett BIG NO NO! Omtapetsering krävs men det får bli när Eddis flyttar upp. Tillvidare får vi dölja skiten med en hylla eller likande.

Av Karolina - 23 november 2012 18:19

Så fort solen gick ner så kändes det genast mycket vintrigt, nu är ljusstakarna uppe men bara i vardagsrummet. Imorgon kommer resten!

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards