Jönssonligan!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Karolina - 30 oktober 2013 14:30

För att se stormens framfart.

Så här ser det ut runt hela motionsspåret.

Av Karolina - 29 oktober 2013 18:24

Skrev högskoleprovet i lördags. Än en gång kan jag konstatera att jag inte är något mattegeni. Sjukt irriterande, kanske skulle man göra det en gång till och faktiskt läsa på inför matte delen. Undra hur bra det skulle gå då? Nu får jag ungefär samma resultat som sist iallafall, ca.1,3 vilket räcker gått för det jag ska söka (om jag ska söka något överhuvudtaget).


Helgen var i princip över innan den hade börjat men vi hann med en veckohandling, en tur till leksaksaffären och en fika med fam.Löfqvist/Eklöv Och så ställde vi som alla andra om klockan och fick en timme extra tillsammans. Det gjorde också att vi möttes av denna syn när vi kom upp för att natta barnen kl.19 på söndagskvällen.   I måndagsmorse, tidigt som f-n (05:05) körde vi Johan till flygbussen. Han gör sin andra vecka i Sthlm och vi har ersatt honom med morbror Krille här hemma. Lek och bus, storm och strömavbrott, promenader och leksaksshopping har vi hunnit med så här långt men han stannar ju till söndag så vi ska nog kunna fylla veckan med betydligt fler skojiga saker.      Nu ska jag få de två stora barnen i säng, den minsta sover sedan 17:10. Trots att han vaknade klockan 04 så har han inte vilat mer än 30 minuter i förmiddags och till middagen somnade han nästan i maten. Vi är alla trötta efter den tidiga morgonen och det kommer att bli en lugn kväll. Snart sängen!


Slänger med en bild på BVFA tjejerna från förra veckan. Dom pausade i leken för att bestämma vem som skulle vara vad i leken, sötnötter.  

Av Karolina - 29 oktober 2013 05:49

Oj vad det blåste igår. Fönsterrutorna skakade som aldrig förr, blomkrukorna har blåst omkull ute och vi får väl se om nåt annat hänt på utsidan, solen ska bara gå upp först. Strömmen gick kl19 men var tillbaka 30 minuter senare. Barnen somnade därefter, men trots det har Edward vaknat kl04 och de andra kl05. Tidig morgon, få timmars sömn men vi kan väl förhoppningsvis vila under dagen.

Av Karolina - 24 oktober 2013 18:31

Nej, lite roligare än sist ska jag väl kunna vara. Jag dras fortfarande med huvudvärk men den kommer väl att ge sig förr eller senare så jag försöker ignorerar så gott det går. Kommunen är klara med sitt grävande och det blev bra. Just nu är det väldigt stelt och platt men med lite regn och snö och en och annan springande unge så kommer vi nog att fixa det. Ska försöka komma ihåg att fota när tillfälle ges.


Barnen har vart på dagis som vanligt onsdag och torsdag. I går följde Tuva med oss hem och tjejerna lekte fram till middag. Tyra och Hugo var också här en stund medans Alex körde skräp till tippen. Full rulle hela eftermiddagen med andra ord. Under förmiddagen försökte jag boka resa hem från Luleå den 28/11 och sen började jag "öva" lite inför högskoleprovet som jag ska skriva på lördag. Fortsatte med det i dag och sen jag har hunnit handlat inför helgen. Måste skriva matlista och storhandla men det får bli på söndag eller måndag.


I dag har Lovisa vart hemma hos Tyra hela eftermiddagen. Hon kom hem lagomt till pyjamas och kvällsfilm, mätt och belåten och nöjd med dagen. Jag och grabbarna har tagit det lugnt här hemma. Edward har vart på ett alldeles särskilt dåligt humör och allt som dagarna går börjar jag tro att det är pga att Johan är borta. Det är pappa pappa hit och pappa pappa dit, när jag sen säger att pappa jobbar blir han sur. I dag vägrade han komma till mig när jag hämtade på dagis, när Wille sen nämnde pappa och jag svarade med att pappa jobbar så kastade sig Edward ner på golvet och gallskrek tills vi kom hem. Ska bli intressant att se hur det går i morgon när pappa faktiskt kommer.


Taco är beställt till middag och fredagsgodiset är inhandlat. Förhoppningsvis blir det en fika med grannfrun i morgon och om vädergudarna tillåter ska jag se till att mina barn får springa av sig ute. Nu ska de däremot läggas så att mamma också får rulla i säng. Over and Out!

Av Karolina - 22 oktober 2013 20:10

1. Kommungubbarna har grävt lite till
2. Lovisa har vart på bamsegympa, nöjd som vanligt.
3. Jag har haft huvudvärk, som vanligt
4. Det har regnat halva dagen, som vanligt

Nåt som skiljer denna dag från de övriga är att jag klippt båda grabbarna så båda har kortkort hår. TantLina svängde förbi innan sin löprunda, men istället för att få en trevlig stund med Jönssonligan fick hon ett koppel och en tokig hund med sig ut i skogen och vi andra åkte mot gympan. Det underlättade min kväll väldigt mycket men lite dåligt samvete har jag. Får bakat något smarrigt och bjuda hem Lina någon annan kväll istället.

Av Karolina - 21 oktober 2013 18:40

helgen på länge. Avkoppling, inga måste bara lugn och ro - eller så mycket lugn och ro det nu kan bli med 3 gangstrar i hushållet. Förutom bion i lördags så var Lovisa på kalas hos Tuva, vi käkade köttfärssås och spagetti till middag helt på barnens begäran. Lovisa och William röjde i köket, fyllde diskmaskinen och plockade av bordet medans jag bara fick sitta ner - extra lördagslyx. Sen avslutade barnen kvällen med "Superhjältarna", vi vuxna tittade på de sista avsnitten av "Breaking Bad".     

I söndags startade vi dagen med helgfrukost. Jag lyckades få Johan att lösa Melodikrysset tillsammans med mig och sen gick hela familjen tipsrundan. Efter lunch åkte vi till Rödeby och familjebadade, total succé som vanligt. Köpte mellis på vägen därifrån och stannade till i tåglekparken för lite lek innan vi styrde hemåt för pizzabak och tidig nattning.


I morse åkte Johan mot Stockholm. vi körde ner honom till flygbussen kl.05:30 så det blev en tidig morgon för hela familjen. Jag hann med att både röja, tvätta och diska innan det var dags för dagis. Jag har vart inne i stan och klippt mig och jag är mer än nöjd med resultatet. Skönt att bli av med de slitna topparna och den långa luggen. Nu har vi klarat av hela eftermiddagen och snart är det dags för sängen. Jag är nog tröttast av alla här hemma, men tyvärr är det sist i säng som gäller.  

Av Karolina - 19 oktober 2013 16:15

Riktigt välgjord, precis som de tidigare Bilar filmerna. Sevärd även för en gammal tacka som mig. För William var det här första biobesöket och de första 30 minutrarna satt han som klistrad, kunde inte ens lyfta handen för att ta en godis. Det blev en lyckad eftermiddag och det värmer mammahjärtat.

Egentid med barnen är guldvärt...

Av Karolina - 19 oktober 2013 08:43

Jag har tänkt och tänkt men inte kommit mig för att plocka fram kameran förräns igår. Då fick den gå varm under våran lugna dag här hemma. Johan slutade tidigt och gick långpromenad med Athena, barnen lekte och var glada och nöjda och jag hade huvudvärk men framåt middagstid gick den faktiskt över. Jag och Lovisa handlade present till dagens kalas, en massa fredagsgodis och en flaska vin till den stående tacomiddagen. Efter middag fick vi sällskap av fam.Galas, sällskapsspel, barnfilm och trötta smågrabbar förgyllde kvällen.   Och i morse vaknade vi till denna vita gräsmatta. -2 grader ute när jag kröp ner i soffan med Lovisa kl.06:30

                           

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards