Jönssonligan!

Alla inlägg under maj 2016

Av Karolina - 31 maj 2016 21:45

With a view. En dag som denna är det skönt att bo nära det svalkande havet. Packade picknick korgen och intog middag medan vi tittade på färjorna som lämnade Stockholm.

Enligt uppgift från 6- och 5 åringen så är det inte kallt i vattnet, HAHA, kul skämt.

Nu sover alla barnen, nyduschade och redo för solkräm och sand imorgon. Jag har tvättat, promenerat med Athena nu när tempen gått ner en aning och ja det börjar blir dags att sova. Med 27 grader i sovrummet så är det inte jättelätt.

Sen måste jag också lyfta problemet med att ingen har lärt mig hur man ska bete sig i närheten av vildsvin. Björn har jag koll på och korkade renar lika så men vildsvin som vi numera har som grannar har jag inte kunskap om. På ren instinkt tänker jag att det inte kan vara särskilt bra att komma mellan hona och kultingar så jag vände under morgonpromenaden. Jag har inte lust med en betongsugga i rumpan. Någon som vet...

Av Karolina - 30 maj 2016 21:14

Nu är både Edward och Billie firade. Edward var så nöjd med kalaset och med alla presenter. Jag har fått lära mig att den nya fotbollen inte är snygg utan cooool. Allt är väldigt cooolt i Eddans värld just nu. Inte tog jag en enda bild från kalaset. Får istället bjuda på en bild på riddare Jönsson.

Och en aningens avundsjuk storebror.

Vi körde ut Johan till flyget igår kväll och därmed var en väldigt kort, intensiv helg till ända. Nästa gång vi är samlade laddar vi för semester. En tripp till Karlskrona, Midsommar, karlskroniter i Sthlm, en resa till Skåne, en helg på Kolmården. Och så ska vi hinna vara lite lediga också. Jag längtar och läääääääängtar.

Ikväll har vi vart på vernissage på skolan. Lovisa har visat teckningar, veckobrev och ABC-bok. En liten summering av det år som gått. Snart sommarlov och sen riktig skola på schemat. Det har vart en fantastisk dag och kväll, vädret är ljuvligt. Hoppas det håller i sig länge. På fredag hade vi tänkt styra mot Blacksta och sommarvärme hade ju inte vart fel då.

Av Karolina - 28 maj 2016 20:50

Jag insåg att det inte var någon sång på föregående klipp, här kommer..."A bogga bogga orangutang", det svänger! 
 

Av Karolina - 28 maj 2016 20:45

Birthday!

Det är inte spännande eller roligt att fylla år, det är COOLT att bli 4 år. Iallafall om man heter Edward Per Lennart Jönsson. Han har fått en riddarrustning, en jojo, klockan som han tjatat om sen han fyllde tre och så kläder. LegoBatman tröjan åkte på direkt.

Johan är iväg på svensexa för Johan. Förvirrad? det är iallafall barnen här. De har förstått att svensexa ordnas i samband med att någon ska gifta sig. Nu är det en Johan som ska gifta sig och då undrar det såklart om de ska få en ny mamma. Icke ungar, ni får dras med den här gamla tackan. Jag är som en igel, mig lär ni inte bli av med i första taget.

Vi har vilat, röjt på framsidan, käkat jordgubbar med glass och pasta carbonara till middag helt enligt födelsedagsbarnets önskemål. Imorgon blir det släktkalas och då ska Edward och Billie firas. Har förlagt allt till kvartersgården då vi blir så många. Bakat lite kakor i morse och imorgon ska jag göra några fler. Edward önskar ingen tårta utan kladdkaka istället, hans önskan min lag.

Och så en klockbild för att göra pappa stolt.

God natt från borgen...

Av Karolina - 24 maj 2016 17:20

Rosé! Jag börjar gå in i semestermode. Avkopplingen har redan startat trots att de är veckor kvar. Ikväll ska vi semesterplanera och räkna kronor och ören. Få ett grepp om semesterbudgeten, med ett glas rosé till så kan det bli en angenäm upplevelse. Johan tvättade klart altanen igår så idag är det ok att sitta ute igen.

Svetten lackar, jag sitter på bussen och dör värmedöden. Prognos +13 grader och regn imorgon gör att jag ändå inte gnäller just nu. Lovisa har friidrottsträning vilken enligt uppgift resten av familjen är iväg på. I morgon vankas det Fruktmusikal på Facklan, William har rollen som banan. Det ni!

Av Karolina - 22 maj 2016 19:41

Gamla stan, Livrustkammaren, Kungsan, Humlegården och kommunala färdmedel hela vägen. Vi har haft en riktigt mysig söndag.

I övrigt har det vart en lugn energigivande helg. Vi har grillat, druckit rosé, käkat godis, kakor och njutit av solen. Kan vi klaga, ja säkert om vi känner ett absolut behov, men det gör jag inte. Livet leker just nu! Kaptenskan önskar god natt, Over and out!

Av Karolina - 17 maj 2016 06:53

Sol och värme förbyttes till kyla och regn, men vad gör väl det när familjen är samlad igen. Vi genomförde terminsavslutning på bamse/djungelgympan i lördag så nu är det sommarlov från den. Återstår att se vilka som har intresse för fortsatt deltagande till hösten. Sen var Lovisa bjuden på kalas, vi handlade blommor och spaljé till framsidan, intog både fika, skumpa och grillade hamburgare hos Anna och Joel, därefter avslutade vi kvällen i soffan hemma där vi än en gång konstaterade att fel låt vann.

Söndag startade med städning av samfälligheten gemensamma ytor. Som grändvärdar vi också bjuda på kaffe, ett ypperligt tillfälle att stifta nya bekantskaper med grannarna. Jag spenderade eftermiddagen i MoS med Jeanette. Lunch och kaffe men absolut ingen klänning som skulle kunna passa vid en större fest.

Sen en snabb bild på Wille med nyklippt hår innan jobbet drar igång.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards