Jönssonligan!

Alla inlägg under juni 2009

Av Karolina - 28 juni 2009 23:09

Bröllopsnatten spenderades på Grand Hotell i Saltsjöbaden.


När vi skulle checka in hade det uppstått något fel med vår bokning, hotellet som strulat till det och inte vi så de är jag glad för. Detta resulterade i att vi fick tornsviten, och oj vad vi grät över det :)

Kristallkronor och utsikt över hela marinan.


Med starten på dagen i bakhuvudet så kunde jag där bestämma mig för att turen hade vänt fullständigt.

Av Karolina - 28 juni 2009 22:35

Första inlägget som FRU. Hur man än vrider och vänder på det så är det rätt stort. Jag är gift...


Gårdagen kunde dock ha börjat bättre. Vaknade kl.07 och fick vid uppstigningen näsblod. Det är absolut inget ovanligt med tanke på mitt tillstånd men skillnaden den här gången var att det vägrade sluta blöda. Efter 30 minuters vila pumpade fortfarande blod ur näsan så vi bestämde oss för att åka in till akuten. Fick vänta en stund på undersökningen så vi käkade "frukost" och skrattade lite åt hela situationen. Slutligen kom läkaren, etsade blodkärlen och sen kunde vi åka hem.


Tiden hade sprungit iväg så 1 timme för att fixa oss klara var vad vi fick. Tur att vi har underbara vänner som Lina och Petter + min lillebror som hjälpte till. Utan dom hade vi aldrig kommit i tid och lunchen hade saknat både blommor och tårta.


Väl i kyrkan gick allt bra, vi kom båda två ihåg att säga JA och inget annat. Honken gjorde ett strålande jobb med versläsningen och prästen sa fel namn bara en enda gång :) Sabelhäcken/Järnvalvet var exemplariskt vältimat och väl genomfört. Lunchen flöt på precis som jag hade önskat. Två saker hade kunnat vara bättre, lite svalare väder och lite mer tid. Kände att jag inte hann prata med alla gäster så mycket som jag ville, men det hoppas jag att alla har förståelse för.


Jag har fått en underbar och mycket stilig make och jag var omgiven om människor som jag tycker om och som alla betyder mycket för mig - man kan inte vara mer lyckligt lottad.

Av Karolina - 26 juni 2009 23:14

Imorgon är det dags för mig att bli Fru Jönsson...


Mamma, pappa och lillebror kom till stan igår för att delta. Vi har vart ute på landet ikväll och ätit middag med Johans föräldrar så att de skulle få en chans att bekanta sig innan de träffas imorgon.


Idag har mostrar och morbror också kommit till stan men jag har haft en del små saker att ordna med så jag har inte hunnit träffa dem. Får bli i kyrkan imorgon det. Nu är iallafall allt ordnat, jag ska hoppa in i duschen och sen sova. Återkommer med resultatet när helgen är över...



Av Karolina - 23 juni 2009 23:04

Vaknade till en klarblåhimmel och en temperatur som var mycket behaglig. Husse tog en tur i löpspåret och sen blev det bad. Athena är ju inte svårflörtad när det finns vatten i närheten, hon fullkomligt älskar att simma. Vi gjorde ett försöka att få Timmy att bada men större badkruka får man leta efter.


Efter lunch packade vi ihop och åkte ut till Kersti & Tomas på Dalarö. Fikade och beundrade än en gång läget på deras sommarställe. Sen åkte vi till farmor, lämnade hennes post och åt lite godis. Sista stoppet blev Martina på Söder. Käkade middag med Martina, Erik och Elin. Hade en snabbgenomgång inför bröllopet och nu känns allt verkligen under kontroll.


Imorgon är det ytterligare en fullspäckad dag som väntar så nu ska jag sussa...over and out!

Av Karolina - 22 juni 2009 09:26

Passar på att hänga på landet i några dagar och bara ladda inför lördagen. Bara 5 dagar kvar nu, lite små saker som ska fixas men annars är allt frid och fröjd. Idag ska vi ta en tripp ut till Barkaby och Ikea, sen kan vi pricka av en sak på listan.


Igår var husse ute och åkte båt tillsammans med Annika, Henrik, Matilda och (nästan) hela familjen Selin. Jag valde det lugnare allternativet och åkte med Madde och Olle till Vaxholm. Käkade lunch och införskaffade en present till min kära mor som fyller år på vår bröllopsdag.


Athena sprang in i en blomkruka och gjorde illa tassen, var helt säker på att nåt var brutet när jag hörde hennes skrik men som vanligt så var hon på benen igen inom några minuter.


Nu ska jag ta tag i husse och se om han lyckas boka nåt fallskärmshopp under veckan isåfall blir det en lite tripp till Uppsala.

Av Karolina - 20 juni 2009 09:30

Husse har tagit examen, han är nu Fänrik Jönsson. Avslutningen var jättetrevlig och jag kan inte vara annat än stolt över honom. Känns dock lite konstigt att det är över nu. Inget mer flyttande och många vänner som lämnar Karlskrona.


Efter examen i onsdags packade vi bilen och åkte mot Stockholm. Fick sova ut i torsdagsmorse och det var riktigt skönt. Dagens stora uppgift blev sedan att införskaffa en kamera. Husse läste på, pratade med Viktor och nu är vi en systemkamera rikare.


Igår firade vi Midsommar på landet med resten av familjen Jönsson (minus Jenny som jobbade). Sillunch, dans kring stången, middag och en massa jordgubbar. Vädret var precis som vanligt, ömsom sol ömsom regn men de är trevligt att umgås och det är ju huvudsaken.


Husse testade kameran fullt ut, vilken "tur" att vi skaffade ett minneskort på 8Gb. 1204 bilder under en dag, 2 timmar av raderande när vi kom hem. Några bra bilder blev det faktiskt.

Av Karolina - 15 juni 2009 16:10

Igår kom stora flyttlasset från Stockholm. Erik och Johan bar och bar och bar grejer men till slut var allt inne. Idag har Johan skruvat ihop allt det stora medans jag tittat på. Har fått det mesta på plats, några kartonger som ska ner i källaren och en del saker som husse ska sälja står kvar.


Min kära mor och far kommer med ytterligare några kartongar från norr. Fint porslin som mormor börjat samla till mig när jag var liten och som slutligen ska komma till användning. Tur att vi har avsatt plats för det redan nu. Ska försöka plocka fram kameran och fotografera, om jag känner min mor en lite grann så vet jag att hon mer än gärna vill se hur vi fått det.


Imorgon kommer svärföräldrarna + Jenny. På onsdag är det dags att fira husses examen. Klockan 08:00 börjar det med en, för det anhöriga, genomgång av vad kadetterna gjort under tre års tid. Ska ju bli intressant att höra :) Sen är det avslutning i kyrkan och därefter lunch på marinmuseum om jag inte fått nåt om bakfoten. Hoppas på bra väder, men jag tror nog det blir en trevlig dag iallafall.


Nu ska vi åka iväg och göra några små inköp, bl.a. mat, tavelkrokar, silverputs och möbelpolish.

Av Karolina - 14 juni 2009 07:21

Gårdagen när Johan trodde att han skulle flytta har sedan länge vart vigd åt svensexa. Det har planerats, fixats och trixats för att få det att gå ihop. Jag hoppas att de hade en bra dag/kväll. Vill inte ringa och väcka honom den här tiden, bäst att han får sova så länge som möjligt och hämta krafter inför dagens uppdrag.


Själv hade jag tänkt mig en stilla dag, Lina skulle hämta mig och vi skulle utföra lite shopping i Lyckeby - men INTE! Klockan 10:00 ringer hon på dörren i sällskap med Mia och Stina. Jag fick göra ett snabbt klädbyte och sen bar det av. Skärgårdstur, picknick, en liten vila på eftermiddagen och sen middag på Kastellet.


Va ska man säga? Ibland har man tur. Det är inte alla som får ha två möhippor. Tack tjejer, det var verkligen roligt.


Nu ska Athena ut och sen ska jag städa ur lägenheten i Kungsmarken samt inhandla det jag skulle gjort igår. Längtar tills Husse kommer ner. Hoppas att de inte blir allt för sent.



Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards