Jönssonligan!

Alla inlägg under november 2010

Av Karolina - 30 november 2010 22:54

innan sänggående.


Visans feber har bara stigit sedan i söndags. I eftermiddags var den uppe i 40.0 grader, då var det dags att söka läkare. Efter några samtal fick vi tillslut en tid på jourcentralen kl.17:20 Johan åkte iväg med henne och en timme senare var det konstaterat att gumman har en öroninflammation samt en virusinfektion. Penicillin, alvedon och vila är ordinerat. Hoppas det hjälper snart. Johan har kurs de kommande två dagarna så någon hjälp med lunchpromenader kan jag inte vänta mig.


Nu ska jag uppsöka sängen, håller tummarna för en natt med bra sömn och en feberfri gumma...

Av Karolina - 28 november 2010 20:35

Det finns två ord som på ett bra sätt sammanfattar vår helg - Lugna puckar!


Vi har inte gjort många knop, vet inte om jag ens var utanför dörren sen i fredags!? Lovisa har feber igen, och som det verkar blir den bara högre och högre. Trycker i henne alvedon de stunder hon är vaken men det hjälper inte. Får se om det blir farbror doktorn för hennes del imorgon.

  

Wille mår (peppar peppar) bra. Han är snorig på nätterna, men dagarna är precis som vanligt. Jag försöker amma honom så mycket det bara går, men det kommer inte mycket. Min kropp verkar motarbeta mig för jag vilar, dricker ordentligt, pumpar och låter honom snutta så mycket det går men mer mjölk blir det inte. Frustrerande och irriterande, men lilleman är ju nöjd ändå...

  

Mer bilder på huset kommer så fort vi har tid att åka ut, och kommer ihåg att ta med kameran. Så länge kan jag visa nya brevlådan som ska sättas upp...

  

Av Karolina - 26 november 2010 20:24

Vilken fantastisk kväll...


Visan har sprungit runt och gjort allt som hon inte får göra. Städat ur diskbänksskåpet, slagit av tv:n var 5 minut, hällt ut alla leksaker och klappat på lillebror. Dessutom har hon tagit sig upp i soffan på egen hand, vilken lycka! Wille har vart vaken en kort stund för att äta och få ny blöja. Gossen har ingen feber för stunden och jag hoppas att det håller i sig.


Nu har Visan lagt sig, Wille sover och jag ska andas ut.

Av Karolina - 26 november 2010 14:14

Byggställningen på framsidan är borta, gavlarna är kompletta och stuprören var på väg upp när jag var där.

  

För övrigt så kan jag meddela att Visan mår bättre, fortfarande hostig men utan feber. Wille däremot har lite feber och är allmänt grinig. Pappa Johan ska på middag hos Petter ikväll och resten av familjen ska mysa i soffan med godis och julmust.  

Av Karolina - 25 november 2010 13:23

tyvärr snöade det under gårdagen så man ser inte taket så väldigt tydligt men de är iallafall på plats och det är skönt.

    

Hoppas på att kunna åka ut imorgon och se vad som hänt. Just nu har vi lite sjukstuga här hemma. Både Visan och Wille är riktigt snoriga, Visan har dessutom en riktigt otäck slemhosta och jag har ont i halsen. Har inte vart en rolig natt i natt och jag tror inte att vi sett det värsta än.

  

Av Karolina - 24 november 2010 06:46

har kommit. Vaknade till den här vinterns första vita morgon i Karlskrona. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska skratta eller gråta. Jag vill inte ha snö och kallt, men lite mysigt är det ju inför första advent. Vilken tur att vädergudarna har gjort valet åt mig.


Igår kom takpannorna till huset. De skulle lägga under gårdagen - timing kan man väl säga - så idag ska vi åka ut för att se hur resultatet blev. Utsidan börjar se ganska klar ut, bara byggställningarna åker ner och trappen monteras ihop så. I morgon börjar dom spackla väggarna, under nästa vecka ska det tapetseras och sen är det bara badrummet kvar på insidan. Brevlådan är beställd och adressändringen gjord, 23 dagar kvar!


Vi har börjat förbereda för flytt här hemma också. Hittade flyttkartonger på blocket.se så nu ligger det en hög med 40 st i hallen. Jag tror att det kommer att räcka precis, Johan tror att vi har för många. V.50 ska allt packas så då får vi se vem som har rätt. Man tror ju inte att man hinner samla på sig så mycket skit under 1½ år men det gör man.


Nu ska jag passa på att avnjuta frukost i lugn och ro innan resten av familjen vaknar...

Av Karolina - 23 november 2010 09:59

då får man sysselsätta sig med inomhusaktiviteter. Visan testade solglasögon...

  

Wille sov...(som vanligt!)

  

Och Johan fotograferade skor...

  

Förutom det så hann vi också med en tur till huset, kolla på trappgrindar, persienner och brevlådor. Jag solade solarium för att öka på D-vitaminerna i kroppen och Johan bytte sina trasiga skor på Stadium. Vi delade på hundpromenader och efter middagen började jag röja i klädkammaren inför flytten.


Visan har blivit förkyld så Johans natt har inte vart rolig. Hon har tydligen vaknat ett antal gånger. "Mitt barn" har dock sovit som en stock, Wille somnade kl.23 och vaknade kl.06 för att äta lite sen somnade han om. Kl.08:15 var det dags att dra sig upp ur sängen. Vissa småbarnsföräldrar skulle kalla det lyx - vi säger vardag!


Nu ska jag möblera om, Visan ska få sova i vårt rum de sista veckorna då hennes rum blir så jä-la kallt på nätterna. Kanske vi slipper fler förkylningar.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards