Jönssonligan!

Alla inlägg under april 2015

Av Karolina - 30 april 2015 20:12

Kallt och blött vid majbrasan, men barnen ville absolut gå ner till sjön så jag hade inte mycket att sätta emot. Skönt att komma ut och prata med vuxna människor en stund.

Jag har fått praliner och champagne av min älskade man som inte är hemma. Det ska jag mumsa på i kväll. Och huset doftar av liljor från det blombud som levererades från mina föräldrar i eftermiddags. Oh vad jag ska njuta nu.

Av Karolina - 30 april 2015 07:42

som utexaminerad arbetsterapeut! Det ni, jag trodde aldrig dagen skulle komma. Jag har inte landat i tanken, men efter idag är det långhelg och då ska jag bara slappa. Inga uppgifter att fundera på och ha dåligt samvete för att jag inte gör, bara ta det lugnt. Jag har sovit som en stock i natt och jag hoppas de blir lika bra de nätter som kommer. 


Idag har jag utbildning i hjälpmedelsförskrivning, nåt man måste gått igenom inför jobbet som startar på måndag. Sen har jag lovat barnen majbrasa i Bastasjö, hoppas bara vädret håller sig bra så att det blir av. Annars kommer jag att ha en väldigt besviken dotter. 

      Måste förbereda för avfärd nu, Over and Out!

Av Karolina - 26 april 2015 18:52

Puh, jag är trött. Hade planer på att försöka vila och ta det lugnt men planen sprack rätt fort. Jag har fått in en examination sen tvättat och fixat här inne. Eftermiddagen har spenderats ute. Jag har börjat plocka och slänga lite i förrådet. Mycket skit samlar man på sig och allt kan bara inte åka med norrut. Johan har klippt gräset för första gången denna säsong. William har byggt lego i lugn och ro hela förmiddagen. Edward har haft sin bästis här och Lovisa har varit på kalas och resten av tiden har hon hängt med Felica och Tyra.   Nu är det packning och iordningställande för den mest hektiska veckan hittills.

Av Karolina - 25 april 2015 10:51

Verkligen på allvar sista rycket inför nästa vecka och det slutliga redovisningarna inför examen. Jag är så in i norden nervös. Det är så mycket som kan gå åt pipsvängen. Mest nervös är jag för att jag inte riktigt vet exakt vad som förväntas av mig. Alla lärare är olika och lägger fokus på olika delar. Den lärare som ska examinera mig denna gång har jag ingen koll på alls. Puh...


Barnen är ute och springer, antar att det är grannar som har koll på dom. I går hade de en ledig dag och Johan och hans sockerkaka tog med barnen ner till sjön för lite fiske.   Någon fiskelycka blev det inte denna gång. Konstigt för Johan bedömde ändå att flötet med krok och mask säkert var under vattenytan i fem minuter TOTALT!


Sen hade de cyklats en hel massa. Edward vågar äntligen ta sig an sin balanscykel och nu är det bara en tidsfråga innan han får upp farten han också. Lovisa och Wille hade gjort ett tappert försök att snickra men lite dålig tillgång på både bräder och spik så blev inte resultatet så lyckat. I sommar ska ligan upp till mormor och morfar, där är förutsättningarna för att lära sig spika lite bättre. 


Nä tillbaka till skrivandet. Over and out. 

Av Karolina - 23 april 2015 19:51

Efter dagen så kan jag nu konstatera att det är futtiga 4 dagar kvar av praktiken. Har kommit lite framåt med mitt skrivande. Imorgon hoppas jag hinna ännu mer. Två veckor går så fort. På måndag är det dags för Johan att packa väskan igen och bege sig ut. Då måste jag vara så gott som klar med allt skolarbete så att jag kan koncentrera mig på att ta hand om barn. 

   

Idag har barnen hämtats lite tidigare från dagis. Johan har fixat köttfärssås till middag och två lådor med de samma som ska frysas in. Bra att ha när tiden är knapp. Han har också slängt ihop en sockerkaka till efterrätt, torsdagslyx. Vädret är riktigt fint, barnen har vart ute mest hela eftermiddagen och kvällen. Som grädde på moset kom glassbilen förbi.   Nu varvar barnen ner framför tv:n, Johan är iväg och hjälper Marcus med bilbatteriet och jag har precis städat upp legot för kvällen. William och Adam har lekt med klossarna en stund och tydligen har legogubbarna också fått köa till kassan.   Nu ska jag landa i soffan innan det är dags att sova. Måste kanske hitta något litet att äta, magen kurrar men den kan ju vara för att den känner till sockerkakan på köksbänken. 

Av Karolina - 22 april 2015 21:16

Nästan 12 timmar med plugg framför datorn. Tror att ögonen snart trillar ur sina hålor och trött det är bara förnamnet på vad jag är. Lite framåt har det gått iallafall. Vet inte hur i h-vete jag ska hinna allt till söndag men på nåt vis går det.

Barnen har kört en heldag på dagis, Edward följde med Kellie hem och hade ätit en första middag när jag kom för att hämta honom. Sen åkte vi hem, lagade mat och Edward käkade middag nr.2 Vädret har varit toppenfint, jag hoppas innerligt att de håller i sig till helgen när vi förhoppningsvis kan vara lite lediga.

Av Karolina - 21 april 2015 19:49

Igår Lovisas gympaavslutning, idag Willes. Tråkigt att bamsegympan är över för säsongen, men samtidigt skönt att slippa köra nästa vecka då jag är ensam igen.

Maskeradtema på avslutningen gjorde Lovisa till prinsessa, tyvärr inga bilder på det. William ville dock absolut inte vara Blixten eller någon superhjälte, han ville vara "på riktigt snygg".

Det grönskar ordentligt här nere nu och vi märker skillnad från dag till dag. Fantastiskt fint. Våren är här på riktigt nu.

Av Karolina - 20 april 2015 21:16

William har fått lite nytt till sommargarderoben. En riktigt nöjd kille som äntligen har en egen hatt.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards