Jönssonligan!

Alla inlägg under juni 2017

Av Karolina - 28 juni 2017 21:54

eller Bangolf? Barnen diskuterar i termer som vuxen och barngolf.

Hett, jämt, grinigt och nödvändigt. Vi klagar inte, vi har semester.

Av Karolina - 25 juni 2017 20:34

Imorgon börjar den på riktigt, just nu njuter vi bara av långhelgen som följer med midsommar. Vädret är så där men livet på landet blir aldrig tråkigt för det.

Fullt hus på midsommarafton, jag lyckades inte ta många bilder men vi åt den obligatoriska sillen, drack snapsen, käkade jordgubbstårtan och grillade kött. Barnen dansade runt stången.

Idag har vi turistat i Mariefred. Besökt Gripsholms slott och käkat glass. Lovade barnen minigolf men himlen blev svart så vi strök det från schemat.

Nu har vi kvällsbadat och jag känner mig rätt trött så jag hoppas på en tidig kväll...

Av Karolina - 5 juni 2017 22:13

Jag och mina temporära grannar önskar god natt!

Helgen går mot sitt slut. Bad, lek, gräsklipp och ogräsrensning, marknad och Fidget Spinners, bryllingar, fårsläpp, traktor och spring i vattenspridaren. Mycket ska man vara med om innan man blir gammal.

Av Karolina - 2 juni 2017 21:44

Lovisa fick väldigt ont i sitt öga igår kväll strax innan läggdags. Vi tvättade och jag försökte se om det fanns något skräp men inget. Hon somnade tillslut efter mycket gråt. Imorse bokade vi läkartid och efter undersökning blev vi inte ett dugg klokare. Inget skräp, ingen synlig skada, bara att vänta och se. Lovisa fick ögondroppar förskrivna men den sortens ögondropparna går inte att köpa i just den här kommunen. Måste ta google till hjälp och se om de finns någon annanstans i detta avlånga land. Nu till kvällen tycker hon själv att det blivit bättre iallafall så det känns bra.

Hon har fått hänga med mig på jobbet idag...

Av Karolina - 1 juni 2017 21:03

Som föddes strax innan midnatt den 28/5 2012 är numera en STOR 5-åring. Vi sjöng och paketen öppnades i söndagsmorse. Cykelhandskar, en bok om Marcus och Martinus, pärlor och en Nexo Knight robot var vad han fick och jag tror att han blev nöjd med allt.

Vi hoppade över tårtan och firade istället med glass i värmen.

Söndagen gick för övrigt ut på att preppa inför kommande veckor. Johan målade lite på framsidan, jag klippte de lilla gräs vi har och handlade innan det var dags att vinka av maken på flyget. Tillbaka till vardagen igen. Det är så längesen sist, knappt vi minns hur det är att sitta här utan att familjen är komplett. Tänk va en simpel magsjuka kan ställa till det.

Nu är snart denna arbetsvecka till ända, jag och barnen ska packa och åka till Blacksta igen på lördag. Hoppas på lite fint väder. Jag har tagit ledigt klämdagen så det blir en långhelg, passar samtidigt på att räkna ner dagarna till semestern. Snart snart...

Av Karolina - 1 juni 2017 20:48

Kristi himmelsfärd spenderade vi i Blacksta. Slänger in ett gäng bilder och låter dom tala för sig själv. Lovisa simmar numera utan flythjälpmedel, William har provat på att sova i tält och Edward slog hål i huvudet. Det var galet varmt, jag var galet trött men det finns hopp om denna sommar.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards