Jönssonligan!

Alla inlägg under februari 2015

Av Karolina - 19 februari 2015 20:17

Vad gör man av en vecka utan man och barn? Jo främst gör man den praktik man var tvungen att stanna hemma för. Sen promenerar man med hunden tills benen värker. 4 mil på 4 dagar känns både här och där. Efter detta måste man ju slappa lite också, hela säsong 1 av Bron avklarad. Klart sevärd serie. Som grädde på moset har all choklad och alla kakor mystiskt försvunnit. Ja Johan, även Mariannekexen du gömt bland skålarna!

Fick en fin hälsning från tre gulliga ungar också...

Av Karolina - 16 februari 2015 16:15

Lovisa blev sportlovsfin i fredags. Med nyklippt hår njuter hon nu av sportlov med syskon och kusiner i fjällen.

I fredags var Marcus, Jossan och barnen här och käkade middag med oss. Hemmagjorda grillade hamburgare i mitten av februari. Ren och skär lyx, så jä-la gott! I lördags åkte jag mot jobbet och Johan packade bilen och begav sig norrut.
Nu är det jag och Athena som slappar här hemma. Praktiken har gått bra idag också, halva tiden är gjord. Om inget oväntat händer så ska jag jobba 3 månader maj-juli som leg.arbetsterapeut på sjukhuset. Inte en enda dag som arbetslös - än.

Fick en bild från Lofsdalen, barnen har provat på skidorna men någon skidskola blir det inte. Johan får öva med dom på egen hand.

Av Karolina - 10 februari 2015 20:46

Solen har visat sig i dagarna tre nu. Snön försvann fort och det har vart 6-9 grader varmt. En lätt försmak av den vår som kommer. Jag känner hur kroppen fylls med energi. Magsjukan tog oss alla i helgen, nu är det iallafall avklarat och samtliga är tillbaka i vardagen igen. Johan sover på jobbet några nätter och jag styr skutan här hemma. Snart har jag gjort 4 veckor av praktiken, 4!

Av Karolina - 8 februari 2015 01:18

Eh, godkväll eller kanske godnatt? Jag har sovit en stund, men nu ligger jag vaken efter att ha sanerat William och hans rum efter den kräkfest han dragit igång. Lilleman ligger nu nyduschad och nerbäddad i gästrummet. Bredvid mig ligger maken som också han deltar i magsjukepartyt. Jag ber till högre makter om att de ska skona mig men ni vet ju alla hur det blir med det. Oddsen är jävligt dåliga!

Vi har iallafall haft en bra dag och en trevlig kväll med god mat, godis och melodifestivalen. Barnen var supertaggade men somnade allihop innan tredje låten.

Av Karolina - 1 februari 2015 16:45

Tiden går för fort och jag för mycket att göra och alldeles för mycket att tänka på!

En timme i lekparken, allt för att komma ut en stund. Imorgon är vi tillbaka i vardagen igen. Barnen är friska och dagis väntar. Johan åker mot Stockholm på tisdag och jag ska rocka skivan på egen hand i två dagar.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards