Jönssonligan!

Alla inlägg under mars 2013

Av Karolina - 31 mars 2013 20:49

Johan har datorn på jobbet så jag fattar mig kort. Tant Lina har vart här idag. Vi har promenerat i solen och fikat bullar. Barnen har lekt, jag har läst bok och trots tidsomställningen var alla tre i säng innan kl.20 Jag har dragit på mig lite halsont som jag hoppas släpper med hjälp av te och halstabletter.

Nu ska jag krypa ner i sängen, slut för idag - tack för idag.

Av Karolina - 30 mars 2013 19:43

Så finns det stjärterum. Wille tyckte det var trångt men somnade ändå efter 15 minuter. När pappa jobbar, snön vräkt ner och karlskroniterna inte vet hur man plogar vägar så får man göra vad man kan när det är dags för promenad. Känns som att den här långa vintern gett mig chansen att prova alla tänkbara sätt att ta sig runt med 3 barn och hund.

Av Karolina - 29 mars 2013 21:26

Påskäggsjakt för både stora och små. Vi fuskade och startade redan idag eftersom Johan jobbar resten av helgen...

Av Karolina - 27 mars 2013 20:16

Av Karolina - 27 mars 2013 09:55

Skickade i väg två påskkärringar till dagis i morse. Lovisa körde med hela paketet, förkläde, huckle och målat ansikte. William som aldrig vill vara med överaskade mig och ville bli målad i ansiktet, men där gick gränsen.    

Av Karolina - 27 mars 2013 09:46

Har blivit 3. Kulan är återfunnen, Edward är komplett. Tipset att bada honom för att kulan skulle trilla ner fungerade alldeles utmärkt.   Och bada behövde han verkligen efter dagens middag. Johan konstaterade att Eddis krigsmålat sig för att framrycka i närmsta tomatfällt.

Av Karolina - 26 mars 2013 15:31

Stannade ute en liten stund efter dagis. Skottade undan lite snö från altanen, det smälter väldigt fort bara man rör i snön. Jag hoppas att vi kan sitta där på baksidan snart.

Av Karolina - 26 mars 2013 09:24

Plusgrader redan kl.09, en helt klarblå himmel och ingen blåst. Känner att det skulle kunna bli en bra dag. Båda barnen är på dagis, den här veckan blir det inga egna dagar utan istället helt ledigt på skärtorsdag. Jag ska slappa lite medans Eddis sover, hade en hektisk helg utan extra vila så jag är rätt trött.

 

I söndags tog jag och Jossan med oss Wille och Wiggo och åkte till Kalmar. Uppgiften var att köpa en duschslang som passade deras badkar men det fanns inte. Istället blev det lunch, Ikea och lite klädbutiker innan vi åkte hem igen. Johan hängde hemma hos Marcus med de andra två barnen. Eftermiddagen hade de spenderat på leklandet. Middag blev McD hamburgare i Spandelstorp och sen åkte fam.Jönsson hem och dundrade i säng.


I går var det som sagt bvc-besök direkt efter dagis. Barnen fick åka buss och var så klart överlyckliga pga. det. Jag fixade middag och Johan hämtade Elin och Wiggo på dagis. Kl.19 körde jag hem barnen Löfqvist och sen åkte jag för att storhandla. Inte mycket lugn och ro men nu har vi inget mer planerat för hela veckan...

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards