Jönssonligan!

Alla inlägg under april 2018

Av Karolina - 22 april 2018 19:48

I solen, +22 i skuggan. En dag, en kväll med smak av sommar. Snart är vi där på riktigt.

I helgen har vi haft minsta kusinen på besök.

Idag har Edward spelat innebandycup och nu är allt preppat för veckan som kommer.

Av Karolina - 6 april 2018 21:36

Den 6 april och det är över en meter snö i terrängen. Natten till idag kom ytterligare 10 cm, barnen jublade och vi vuxna kliade oss i huvudet och började räkna på antalet veckor fram till midsommar. Svaret är 11.

Skidåkning har iallafall inte varit någon konstighet detta påsklov. Barnen har åkt både i backen och i spåret. Jag lyckades med konststycket att få skavsåren från helvetet efter drygt 1,5 mil i mina nya pjäxor. Två dagar vila, savsårsplåster och tejp har gjort att jag ändå lyckats ta mig fram ytterligare några mil på mina snygga Fischer.

I övrigt har vi mest slappat, umgåtts och haft det bra. Jag har läst ut en bok som jag påbörjade i december, inte illa!

Imorgon åker vi hemåt. Påsklovet är slut för denna gång och hemma hoppas vi på vår, värme och mer sol.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards