Jönssonligan!

Alla inlägg under april 2012

Av Karolina - 30 april 2012 15:35

Och första gången som jag skriver att det inte gick toppenbra. Blodvärdet hade inte gått upp utan snarare ner och nu måste jag komma ihåg att ta tabletterna morgon och kväll. Sen kunde barnmorskan inte bestämma om det var huvud eller rumpa ner så ultraljudstid är bokad på onsdagmorgon. Känslan säger att mini ligger rätt men annars måste vändningsförsök göras den här veckan. Jag vill inte ha något strul nu när jag snart går in i v.38, bara att hålla tummarna. På onsdag kommer Johan hem och med honom datorn så jag får göra en bättre uppdatering då...

Av Karolina - 27 april 2012 19:54

Johan har tagit med datorn till jobbet så bloggen blir utan bilder så länge han är bofta. Idag har det vart väldigt skönt väder, vi har tagit en promenad och sen hängt med grannarna. Lovisa och Kevin har cyklat och gungat medans Wille käkat sand och vi mammor försökt prata med varandra. Igår hade jag ett sånt sug efter gräddtårta och idag fick jag gräddbakelser levererade hem till dörren av Lisa - LYX! Eftermiddagen bara försvann, nu sover Wille och snart ska Lovisa göra desamma. Jag ligger ner med näsblod som jag hoppas ger sig...

Av Karolina - 25 april 2012 12:54

med spöregn och ett grått tak till himmel. Blir en rätt otrevlig promenad till dagis och hem, men vad gör man när mannen har tagit bilen.


Gårdagens jakt har givit resultat. Försäkringskassan ringde upp mig och ska försöka ordna till det med min uteblivna utbetalning och jag har namn och mailadress till Ingvar på kommunen som tydligen ska kunna svara på mina frågor ang. allmänningen. I bland ska man ha lite flyt.


Några andra solglimtar på himlen är att vi slutligen har bestämt oss för att vänta lite med gräsmattan och häcken på framsidan. Iallafall fram till sensommarn/hösten, efter att vi vart iväg på semester. Vi har högt flygande planer på hur allt ska se ut men tiden bara springer ifrån oss. Dessutom har vi nog lyckats enas om ett flicknamn ifall det blir en tjej. Med tanke på att det bara är 4 veckor kvar och det förvärkar jag haft under natten så känns det skönt.


Nu ska jag leta efter regnbyxor som passar magen och sen är det bara att ta ge sig ut...

Av Karolina - 24 april 2012 10:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 24 april 2012 10:24

Dryga 4 veckor kvar till den beräknade förlossningen. Tiden går och magen sväller. Foglossningen har tagit sig till nya höjder, förvärkarna blir fler och fler och tröttheten är svår att tampas med vissa dagar. Dock kan jag känna att slutet är nära så nu är det bara att hålla ut. Lovisa hjälpte mig att bädda bäbisens säng och välja ut nallarna som ska sitta i huvudändan. I går plockade vi fram alla bäbiskläder och lilla gumman tyckte att det var jätte spännande. Jag hoppas det här är ett bra sätt att förbereda henne på det nya livet. Hon har också bestämt att det blir en flicka, ingen lillebror - det blir en lillasyster. Får väl se om hon och alla andra har rätt!?


Av Karolina - 19 april 2012 07:07

iallafall om onsdagar ser ut som min gjorde igår. Vaknade av väckarklockan för första gången på VÄLDIGT länge, barnen fortsatte att sova så jag hann förbereda allt och göra mig själv klar innan det var dags för väckning. Sen lämnade jag Lovisa och William på dagis, hem och vila i några minuter för att sedan åka till Mvc. Magen hade vuxit fler centimeter, blodtrycket var jätte bra och bäbisens huvud hade sjunkit ner och var lite ruckbart.


Efteråt mötte jag upp Jossan och Wiggo för en lunch på stan, hann kika in i några affärer innan jag åkte för att hämta barnen på dagis. Väl hemma bakade vi muffins, sen ringde Johan och ville bli hämtade på jobbet. Familjen är samlad igen och det firade vi med middag på Max, precis som pappa lovat. Kvällen avslutades i soffan med muffins och saft.


Nu har jag precis stigit upp och fått i mig frukost, tröttare än två trötta men det var det värt. Får kanske vila lite under dagen om barnen väljer att samarbeta.


Av Karolina - 17 april 2012 09:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karolina - 16 april 2012 19:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards