Jönssonligan!

Alla inlägg under februari 2010

Av Karolina - 28 februari 2010 16:36

inte för att jag är sjuk utan för att jag ätit alldeles på tok för mycket. Efter en lördag med städning och mera städning på schemat så bjöd vi oss själva på brunch idag. Gott var det och konceptet med buffé tog oss till oanade höjder. Tror inte att jag ätit så mycket i hela mitt liv. Stupade på sängen när vi kom hem. Johan fick vänta några timmar extra innan han kunde ge sig ut på sin löprunda. Nu är det tänkt att middagen ska planeras...usch!


Hoppas jag lagt en bra grund inför veckan som kommer för nu måste vi aktiveras oss lite. Mammagruppsfika, öppnaförskolan och en tur på stan är bara några av sakerna som ska klaras av.

Av Karolina - 25 februari 2010 18:58

fylld av absolut ingenting. Idag är första dagen som jag faktiskt känner mig helt frisk. Vågar nästan sätta pengar på att det var en rejäl matförgiftning jag åkte på och inte magsjuka. Hur som helst, dagen har bjudit på ett litet träningspass med den understimulerade Athena. Vädret har de senaste veckorna gjort det omöjligt att träna henne här inne i stan men idag var Johan barnvakt och då passade jag på.


Nu ska jag sätta mig och titta över biljettbokningen inför Överkalixresan. Morfars begravning äger rum den 12 mars och då ska jag och Visan vara på plats. Johan kan tyvärr inte närvara eftersom han måste jobba under helgen det blir lite för tight med resorna. Trist, men man borde väl vant sig vid att man inte bestämmer över sitt eget liv vid det här laget.


Imorgon blir det storhandling, lördag storstädning och tvätt och söndag blir det succé brunch på 3G. Iallafall om jag får som jag vill...

Av Karolina - 24 februari 2010 13:51

Solen skiner och himlen är blå. Blev en riktigt trevlig promenad runt Stumholmen med Athena. Orken tryter än men jag känner mig lite piggare av friskluften.

Marodören har vart på BVC med farsan, 7940 g och 69 cm. Helt klart godkänt. Idag var det också läkarkontroll och allt såg bra ut. Dock har gumman en liten skelning på ett öga som dom vill hålla koll på. Vad ska man säga, sådan far sådan dotter!

  

Nu ska vi krypa ner under täcket och vila lite mina tjejer och jag... 

Av Karolina - 24 februari 2010 09:39

eller en eventuell matförgiftning? Riktigt dålig har jag vart iallafall med både kräkningar och en fruktansvärd värk i kroppen. Johan hade som tur var hemstudiedag i måndags så han fick ta hand om Lovisa, Athena och ynkliga mig. Det blev inte mycket plugg men det är väl smällar man får ta. Jag hade aldrig fixat det på egen hand.


Nu är statusen bra mycket bättre, inte på topp men det tar sig. Ska försöka ta Athena på en promenad i dag medans Johan tar Lovisa på 6 månaderskontroll på BVC. Återkommer med marodörens vikt och längd senare...

Av Karolina - 21 februari 2010 07:47

Här kommer några bilder från Elins kalas igår eftermiddag. Visan tyckte att det var skoj nästan hela tiden. Trött blev hon iallafall. Hon sov från att vi kom hem 16:40 fram til 18:45, jag trodde att nattsömnen skulle få lida för det men 21:30 somnade hon igen och hon sover fortfarande (07:50). Ibland har man det bara för bra.

    


Johan var iväg på grabbkväll hemma hos Kristoffer och har rullat in runt 03 i natt om jag inte har drömt det hela. Jag hade sällskap av Mia här hemma, vi käkade lite, kollade lite på melodifestivalen och OS och pratade en del. En skön slapp och trevlig kväll som rundades av med guld och bronsmedaljerna i OS.


Av Karolina - 19 februari 2010 14:52

längs hela ostkusten. Vi bestämde oss för att stanna i Karlskrona den här helgen. Det är helt enkelt inte värt att riskera livet för 2 dagar i storstan. Det får bli en annan gång. Min mobil fungerar nästan helt igen. Alla knappar funkar inte att trycka på men jag kan ringa och svara så de duger. Visan har lekt med den för sista gången, jag är rädd att den inte överleven en till attack.


Igår gick vi till varmbadhuset och gumman tyckte att det var skoj att få plaska på. Nästa vecka hade vi tänkt ge oss på det stora badhuset och då ta med oss pappa som sällskap. Det kan bli roligt. Idag har vi vart på kyrkans öppna förskola. Började med en lite gudstjänst och sångstund i kyrkan och sen fika och lek i församlingshemmet. Jag är så trött på det här vädret och all snö, tungt att släpa barnvagn genom stan, men vi måste ju aktivera oss så vad gör man inte.


Ikväll blir det tv-kväll, jag tror att Lina och Fredrik kommer över. Tacomiddag och lite vin kommer det nog att bjudas på om Johan bara kommer i väg och handlar. I morgon blir det kalas hos Elin, ett plus att vi kan vara med på det nu när vi stannar hemma.



Av Karolina - 17 februari 2010 22:28

så mina nära och kära, förvänta er inget svar om ni skulle få för er att höra av er. Lovisa la in en snabb stöt, en sista dreggeldroppe och den flippade ur...


Av Karolina - 17 februari 2010 09:21

hos lilla gumman. Hela eftermiddagen och kvällen var hon gnällig och ledsen. Vi gick igenom checklistan men inget vi gjorde hjälpte. Hon vägrade nappen och vällingen och sova var det inte prat om. Tillslut blev det en alvedon i rumpan, 5 minuter senare kunde hon äta vällingen och 20 minuter senare sov hon. Hela överkäken har blivit hårdare så jag antar att det är där det onda sitter. Snart dags för tänder hos lilla madam.


Idag säger vi GRATTIS till pappa/farfar/svärfar Olle på den jämna födelsedagen. Minne sviktar lite, men du kan ju inte bli en dag äldre än 40 va?

Sen säger vi också GRATTIS till stor tjejen Elin på hennes 1 års dag. Tänk vad tiden går fort.


Nu ska jag pussla lite innan gumman vaknar. Sen är det dags att förbereda inför Sthlmresan på fredag. Det är nu till slut bestämt att vi ska delta i kalasandet där uppe och då krävs det en del fix...

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards