Jönssonligan!

Alla inlägg under februari 2018

Av Karolina - 18 februari 2018 19:23

12 februari blev månadens första dag på jobbet, 12 februari! En halv månad spenderad hemma med sjuka barn. Johan klarade sig inte, febern fick dock dämpas med Ipren eftersom han gått en tvåveckors kurs som han inte kunde missa.

Så fort Edward var feberfri passade vi på att få friskluft och lite sol i ansiktet.

Nu har vi precis klarat av en vecka som friska. Barnen har varit på skola/dagis och vi vuxna har jobbat. Onsdag gick i hjärtats tecken och vi lyxade till det med efterrätt. Lovisa och William firade lite extra i fredags då det var Alla hjärtans dags disco på skolan.

I går lördag gjorde vi en heldag på tekniska museet med familjen Rinneby. Idag har det vart både innebandy- och fotbollsträning, kalas och kompislek. Jag har tvättat, handlat och organiserats upp veckan som kommer.

Av Karolina - 4 februari 2018 17:12

Om min bror och jag tittade för mycket på tv eller satt för nära skärmen när vi var små fick vi höra att våra ögon skulle bli fyrkantiga. Efter den här veckan med vab och feber börjar jag undra om inte mina gröna börjar anta en något kvadratisk form. Jag har stirrat in i en tv, iPad eller telefon, mer eller mindre non-stop, sen i torsdags. Jag har kollat sociala media i en utsträckning som inte är sund, sett klart på alla påbörjade serier och laddat ner Candy Crush. Efter 36 timmar är jag uppe på level 54, antar att jag kommer en bit till innan den här sjukan ger sig.

Lovisa har haft feber sedan i måndagseftermiddag fram till lördagmorgon då hon lämnade över stafettpinnen till minsta lillebror. Han har nu sovit och druckit saft sedan dess, förutom vakentiden under Mello igår. Lovisa ska troligtvis göra ett försök att gå till skolan imorgon, jag fortsätter mitt vabbande med Edward.

Johan och William har tydligen fuskat och dopat sig, vilket i och för sig är väldigt inne just nu om man tror tidningarna, de har så här långt klarat sig helt utan förkylning. Igår åkte de på en shoppingtur, Johan har tränat två dagar i rad och William har precis kommit hem från fotbollsträningen.

Vanlig men så ovanlig helg, februaris första!

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards