Jönssonligan!

Alla inlägg under maj 2015

Av Karolina - 31 maj 2015 19:59

2 dagar ledigt, inga extra röda denna gång. Vips vad dom gick snabbt. Har packat och rensat lite mer idag. Det går sakta framåt, men shit vad mycket saker vi har. 14 kartonger och det är bara sånt vi egentligen inte använder. De stora har varit på kalas. Marcus körde dit och jag hämtade gänget. Edward stannade hemma med Veronica och när vi kom tillbaka stod bordet dukat med varmkorv och bröd. Jag fick dessutom kaffe, citronkaka och vuxna människor att prata med en stund. Ni förstår vilken lyx. Ursh vad jag kommer att sakna dessa grannar.

Av Karolina - 30 maj 2015 22:03

Vi har handlat paket, packat kartonger, käkat middag på Max och tryckt i oss godis. Jag har tvättat, men hann tyvärr inte allt trots att maskinen inte vilat en enda stund. Får göra klart imorgon samtidigt som jag packar lite till. De två stora ska på kalas imorgon förmiddag och sen vet jag inte vad dagen för med sig. Förhoppningsvis bättre väder iallafall.

Av Karolina - 28 maj 2015 20:21

hurra för vår pajas idag!

Regn, blåst och kallt väder. Fullspäckad dag på jobbet. Imorgon är det dags Edwards återbesök på sjukhuset. Han blev inte glad när han förstod att doktorn ska titta på pungen, men så länge de bara är en undersökning så är det ok.

Ska bli skönt med helg. Jag har överbelamrat tvättkorgen och barnen ska på kalas så jag tror nog att vi ska kunna fylla tiden med något.

Av Karolina - 25 maj 2015 20:14

Nu har vi skickat iväg mannen igen. Ytterligare några veckor utan honom. Vi slängde i oss middag och åkte in till stan för att vinka när de kastade loss.

Gick en runda på stumholmen och sen hem till sängen. Alla kröp till sängs kl.19:30 och idag har det inte tjatats om att "jag är inte trött" "jag vill inte sova!". Imorgon är en annan dag...

Av Karolina - 24 maj 2015 19:12

Det blev en riktigt sen kväll, men vem kunde slita sig från den omröstningen. Heros gick och vann hela eurovisionen.
Vi inledde söndagen med att stämma upp i egen skönsång för vår kille som fyller 3 år torsdag. Eftersom Johan lämnar oss imorgon så bestämde vi för att fira med dunder och brak idag. Käkat tårta, grillat korv och spelat minigolf.

Av Karolina - 23 maj 2015 20:49

Edward har äntligen fått ha sitt kalas. 2 timmar med 9 busiga barn, vilken succé att inte hålla de festligheterna hemma. Edward var supernöjd och jättetrött när allt var över och han blev så nöjd med presenterna.

Lovisa har varit på ponnykalas hos Asja, tydligen väldigt lyckat det också. Sen har det vart hålligång i kvarteret. Vi har grillat och käkat middag ute på baksidan, sen har vi rundat av med kaffe hos Johanssons. Nu laddar vi inför schlagerfestivalen, Heja Måns!

Av Karolina - 21 maj 2015 06:56

Trött som en galning, snart är tredje veckan på arbetet gjord. Den fjärde veckan kommer tydligen lönen, då får vi se om det är värt att stanna kvar eller ej. Hittills går det iallafall toppen. Det är skoj att vara igång och jobba men jag kan också konstatera att Stroke kanske inte är det område jag kommer jobba med resten av livet.

Edward har Bvc besök idag. Kommer inte ihåg vad de kollar då, men pappret vi fyllt i med bla. frågan om han pratar i meningar med minst tre ord ger väl en indikation om att besiktningen nog blir godkänd. Återkommer med resultatet.

Av Karolina - 17 maj 2015 16:37

I morgon är det vardag igen, jag ska till jobbet och resten av familjen ska väl fortsätta röja och planera för flytt här hemma. Sålde den stora soffan i helgen så nu är tv-rummet ekande tomt. Carporten blir bara fullare och fullare med saker som ska slängas eller skänkas bort. Vi har lite att göra. Fick skicka iväg några saker med svärmor och svärfar som hälsat på i helgen. Alla bäckar små, som det brukar sägas. 


Torsdag var extraledig, jätteskönt med ett avbrott i veckan. Madde och Olle kom under eftermiddagen och vi grillade till middag. Citronkladdkaka, provat det? Om inte så kan det varmt rekommenderas. Jag jobbade hela fredagen, barnen hade varit i flera av stans lekparker, Edward hade handlat födelsedagspresent med farmor och Johan lagade torsk till middag. I går besökte vi Marinmuseum och framförallt den nya ubåthallen. Jättefint men lite tråkigt att man inte får gå in i ubåten hur som helst. Vänta, max 10 pers åt gången och sen ställa sig i kö om man skulle vilja titta på något en gång till. 


Vi käkade glass på glassiären till lunch, handlade med fika hem för att inte sockernivån skulle sjunka allt för mycket under eftermiddagen och sen toppade vi av med lax, potatis och mitt favoritvin. Och så klart, inte att förglömma, rabarberpaj till efterrätt kl.20:30 på kvällen. 


Idag åkte Madde och Olle, barnen har varit på kalas, Lovisa är hemma hos Elin och leker nu, grabbarna har vart hos grannen. Vi har gått igenom flyttekonomin, fyllt i blanketter, skrivit på papper och mycket annat nödvändigt tråkigt. Nu ska jag käka med grabbarna.           

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards