Jönssonligan!

Alla inlägg under juli 2015

Av Karolina - 31 juli 2015 21:34

Vädret ska bli 20 grader och soligt imorgon. Jag tror dom ljuger. Vi har lämnat Karlskrona, Patrullvägen 30 tillhör nu en annan familj. Vi har samlats i Blacksta, det byggs carport och rensas ogräs. Imorgon åker vi nog mot Täby. Tar dagarna som de kommer.

Av Karolina - 26 juli 2015 20:57

nära. Tre dagar kvar och sen packar vi ihop det sista och beger oss mot Stockholm. Den här helgen har bara bestått av en sak, städning. Nu sitter jag här med värk i armar och ben, skärsår på händerna och smutsiga fötter. Huset är så gott som städat och klart. Måste så klart fixa det sista när de sista sakerna burits ut men fram tills dess ska jag bara återhämta mig.   

Uppstigning klockan 07.10 gör inte att man är pigg och fräsch nu när helgen är över. 


Imorgon kommer köparna, jag ska ge dem en guidad tur av huset och de stora ägorna. Eller rättare sagt, gå igenom städning och alla andra "bra att veta saker" om huset. Ska bli skönt att få de överstökat. På tisdag ska jag äta middag med Angelica och på onsdag kommer maken, yeah. 


Måste bara slänga in en bild på en liten gullunge. Blev bjuden på middag hos Marcus och Veronika i torsdags, och ja jag passade på att gosa med lilla lilla Leo.   

 

I fredags tackades jag av på jobbet. Har inte sett en sådan fin bukett med ängsblommor sedan jag var barn. Har njutit av den hela helgen. 


Nej tack och hej gott folk, fingrarna måste vila och jag likaså. Over and out. 

Av Karolina - 20 juli 2015 06:50

+12 och regn, inte imponerad. Känns rätt ok att åka mot jobb denna måndag, den näst sista här nere. Verkar nu som att precis alla gått på semester. Föregående veckor har jag haft sällskap av några tappra själar på den tidiga bussen men nu har jag åkt halvvägs och än är jag ensam.

Igår skrubbade jag hela dagen. Övervåning, garderober och den jävla ugnen är klar. Händerna värker och det känns som om resten av kroppen gått igenom en boxningsrond. Nu är det dags för 8 timmar jobb innan jag får fortsätta svettas med skurmoppen.

Av Karolina - 19 juli 2015 09:57

Det tar längre tid än man tror att städa ett helt tomt rum. Det är ju inte ok att hoppa över tråkiga delar som fönsterputs den här gången. Från tak till golv, allt ska vara rent. Idag blir övervåningen helt klar och sen ska alla skåp här nere få sig en omgång. Jag tömde övervåningen på säng och byrå så nu har jag flyttat ner och sover i vardagsrummet. Där intar jag också frukost, lunch och middag eftersom köksbordet är belamrat med städsaker. 

   

Bruce Springsteen sjunger "waiting on a sunny day", faktum är att solen skiner och det är rätt skönt ute. Så på nyheterna att Karlskrona toppar solligan i landet, stämmer det verkligen? Har alla andra städer haft de ännu sämre. 


Jag får det att låta som om allt jag gör är att städa, men faktum är att jag unnat mig långa stunder med serietittande. The walking dead säsong 5 är snart avslutad. I torsdag åkte jag in till stan efter jobbet och käkade sushi med grannen och sen gick vi en tur på stan. Jag köpte absolut inget men det var väldigt trevligt ändå. I fredags firade jag in helgen med Jossan och Angelica på Scandics uteservering. Lite Rose' och räkor, en varm sol och massa folk. Jag kan inte annat än att medge att jag avslutar Karlskronatiden på bästa sätt.

Av Karolina - 15 juli 2015 19:43

Adressändring gjord, 14 dagar kvar i mitt minimalistiskt möblerade hus. Det ekar skönt och finns gott om plats att dansa på när musiken drar igång. Har börjat med städningen av hela bygget men än är det bara badrummet och Williams rum där uppe som är klart. Får väl göra ett riktigt ryck i helgen. Köket, tvättstugan och badrummet nere vet jag kommer att ta tid.   Imorse hade jag besök på gräsmattan. Tjuven som knipsat av jordgubbarna var här igen och den här gången hade den förökat sig. Två små diande kid till frukost.    

Barnen har det enligt uppgift bra i Stockholm. Det här med att säga Hejdå till alla vänner har tagit hårt på de små men någon vecka till och sen kan de nog börja landa i allt. De har iallafall lekt med kusinerna i Erikslund, hälsat på sysslingen Jolie och imorgon bär det av till Blacksta till farmor och farfar. Jag ska jobba och sen åka in till stan för att käka sushi med Angelica. Komma ut från huset en kväll och tänka på annat. 


Jag har tur som har goda grannar där jag kan gråta ut, skratta och bli bjuden på kaffe och kvällsmacka. Fy vad jag kommer att sakna det. 


Av Karolina - 12 juli 2015 09:55

Av Karolina - 12 juli 2015 09:39

Barnens sista dag i huset. Allt ska packas färdigt och ordnas inför flytten imorgon. 07:30 kommer lastbilen och när jag kommer hem från jobbet förväntar jag mig att huset är tomt. Vi har nyttja dagarna vi haft här nere. Jag har slutat tidigare på jobbet, vi har prioriterat fika med vänner framför middag. I går åkte vi in till stan, åkte centrumtåg, käkade glass på glassiären, lekte i lekparken och sen picknick på standen eftersom barnen absolut skulle bada.     

Kvällen spenderade vi hos fam.Galas Sista kvällen med gänget.            Nu är det flyttkartongernas tur att få sitt. Idag ska alla dra sitt strå till stacken. 

Av Karolina - 7 juli 2015 20:53

En riktigt j-vla bra helg har vi haft. Eftersom vädret visade sig från sin bästa sida så prioriterade vi bort flyttandet. Vi har grillat, druckit gott, solat och badat, gått på restaurang, legat på stranden och pillat med tårna i sanden, shoppat och käkat glass. Inte en endaste bild har jag tagit. Kanske borde man tagit en bild på det rödbrända magfläsket för att påminna sig om att det faktiskt var sommar i år också. I alla fall i två dagar, men som Johan sagt "Svensk sommar, den bästa dagen på hela året".


Nu är mina små hjärtan på väg ner till mig, 5 dagar i Karlskrona väntar. Ska bli så skönt att få krama om dom igen. 11 dagar är en ganska lång tid. På måndag åker hela flyttlasset och resten av familjen med det. 16 dagar ensam i ett tomt hus, helt utan sällskap. Laddat med bäcker, fått tips om tv-serier och sparat alla städsaker så jag ska nog kunna fördriva tiden. 


Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards