Jönssonligan!

Alla inlägg under augusti 2015

Av Karolina - 31 augusti 2015 07:00

30 dagar till flytt. Jag börjar sakna mina egna saker nu när det går mot höst. Skor och jackor ligger nerpackade så jag får snällt hålla till godo med det jag har på plats och det är inte mycket.

Johan är hemma, vi har syndat med pizza, vin och godis. Lovisa har firats ordentligt med tjocka släkten. I övrigt har det varit en lugn helg, mycket välbehövligt efter veckan.

Av Karolina - 24 augusti 2015 20:47

Första dagen på skolan för Lovisa, första dagen på jobbet för mig, första dagen pendlandes till jobbet, första dagen med långa dagar på dagis.
Jag trivs redan på jobbet, alla är super gulliga och jag är beredd på korvstoppningen som kommer under veckan. Mycket nytt blir det både för mig och för barnen. Lovisa har haft en bra första dag, de har sjungit och gjort lådor där de ska förvara sina saker. Tjejen är också påväg att tappa sin andra tand. Grabbarna har haft det bra på dagis. Edward var mer än trött när jag hämtade, försökte skaka honom under resan för att han inte skulle somna. Lyckades nästan hela vägen. Henrik och Madde har hjälp till med Athena under dagen så jag slapp springa ut med henne det första jag gjorde när jag kom hem, väldigt skönt. Nu måste jag packa ihop och lägga mig, 05:15 ringer klockan Zzz...

Av Karolina - 22 augusti 2015 21:01

                

vara sant. Vädret är underbart och vi har bara gjort det som fallit oss in hela helgen. Idag har vi besökt Mariefred, käkat glass i Björnlunda, badat i den uppblåsbara poolen och plockat 5 liter blåbär. Sen har vi avslutat med god middag och vem kan klaga på det? Jag slås ständigt av hur jävla bra vi har det. Lukten av koskit, gröna ängar och absolut inga måsten. Alltså finns det något bättre? Nej, ett sånt här litet paradis vill jag också ha. 

Av Karolina - 21 augusti 2015 08:05

Nästa vecka börjar allvaret. Kl.09 har Lovisa upprop i skolan och jag går igång och jobbar. Jag får fortfarande inte ihop tider och annat i mitt lilla huvud även om jag tänker så att huvudet kokar. Antar att det var den överhettningen som orsakade gårdagens huvudvärk. Och ja alla bitar kommer att falla på plats när jag väl provat pendlingen och jobbet med dess flextiden.

Den här veckan har iallafall vart riktigt bra så här långt. Jag har promenerat med Linda, käkat lunch med Annika, vilat, klippt mig, suttit barnvakt och hundra andra saker. Nu är vi i Blacksta och ska ta det lugnt i helgen. På söndag är det födelsedagskalas för faster.

Av Karolina - 17 augusti 2015 20:35

                 

Vilket avslut på semestern. Först sköna dagar i Blacksta sen en heldag på Smådalarö. Bilderna ovan får tala för sig själva. Barnen undrade om vi inte kunde åka tillbaka dagen efter. Dock fick söndag gå i vilans tecken. Lovisa var helt slut och klagade på att hon frös och försökte övertyga morsan om att hon faktiskt var sjuk. 


Johan packade och flög ner till Karlskrona igår kväll. Linda hjälpte till att passa barnen så jag kunde skjutsa honom till Arlanda. Idag vaknade jag tidigt av att båda grabbarna kissat ner sig i sömnen. Inte så populärt att pappa åker men imorgon är det dags för fritids och förskola så då börjar dagarna springa iväg. Jag börjar jobba tisdag den 25, innan dess ska vi vara barnvakt till Linnea och Matilda, hänga i blacksta och fira faster Anna. Späckat schema. 

Av Karolina - 14 augusti 2015 22:26

Lilla damen Lovisa, hennes lillebror William och morsan Karolina har idag besökt Gripsholms slott. Mycket trevligt. Tittat på porträtt på kungar, gamla kungasängar och vackra tak.

Sen har vi hunnit plocka rätt mycket blåbär som vi förvandlade till en tårta. Den fick agera efterrätt till dagens fantastiska middag. Sommaren är äntligen här men snart är det dags att återgå till vardag. På måndag är det MÅNDAG igen.

Av Karolina - 13 augusti 2015 07:53

Veckan gick fort. Redan torsdag. Barnen har varit på dagis och fritids hela veckan och vi kan väl sammanfatta med succé. Inget gnäll, ingen som är ledsen. Alla tre springer iväg och börjar leka och vill knappt säga hejdå när man går. Så skönt. I dag kör vi veckans sista dag, sen ska vi vara lediga. På söndag packar Johan och reser till Karlskrona för att jobba så vi vill suga ut det sista av semestern. I eftermiddag styr vi mot Blacksta och på lördag ska vi ut till Smådalarö. 


Sen har det så klart hunnit hända en hel del saker sedan förra fredagen. I lördags började vi med att käka frukost med Linda och Jolie efter att jag raggat upp dom på parkeringen under hundpromenaden. Sen var vi i Vaxholm tillsammans med Matilda, Linnea, Billie, Morgan och deras bihang (föräldrar). I söndags hängde vi här hemma, lekte i cirkuslekparken och tog det lugnt. Barnen behövde verkligen bara sitta ner och vila efter de veckor som varit.      I söndagskväll var vi på väg att få oväntat besök. Lovisa som så gärna velat se en luftballong fick sen en på riktigt nära håll då den nästan strök hustaken när den nödlandade på ängen bredvid.   

Alla dagar barnen varit på dagis/fritids har vi fått vuxentid tillsammans. Vi har kollat in möbelaffärer, spanat på golv, gått en runda i Täbycentrum, Stinsens centrum och Sollentuna centrum. I går åkte vi runt i Österåkerskommun för att se hur den ser ut. Eftermiddagarna har vi hängt i lekpark, spelat bandy och jag och Lovisa hann över och träffa släktens senaste tillskott Wendela.        Sen kan jag uppdatera er vad det gäller flytt. Den 30/9 skriver vi papper, och förhoppningsvis flyttar vi in samma dag. Hade varit skönt att få förrådet tömt och slippa betala det för en hel månad till. Barnen är väldigt sugna på att få tillgång till sina saker. William har spanat in Ikeas sortiment och kommit fram till att han vill ha en grön soffa, en grön fåtölj och gröna kuddar. Edward vill bara ha alla sina leksaker och sen har han försäkrat sig om att han har ett fönster i sitt rum. Oklart varför det är viktigt. 


I övrigt är det lugnt. Vi har det bra, tiden rullar på och fler uppdateringar kommer framöver. Over and out. 

Av Karolina - 7 augusti 2015 20:35

Jag försöker låtsas att jag har semester. Har dock lite svårt att hitta rätta semester känslan. I dag har vi passat på att ligga på stranden. Barnen har skött sig felfritt och det har varit en angenäm dag.          Nu i kväll har jag och barnen hängt hos Annika och Henrik. Fått hamburgare serverade till middag och barnen har badat lite till. Johan är inne i stan och käkar middag med gamla vänner. 

 

Inskolningen i går gick bra. Jag fick två fri timmar så jag passade på att hälsa på Jenny och Neill. Mogge har vuxit så sen jag såg honom sist, även om det bara är 5 veckor sedan. Lovisa hittade till slut ett pennfodral som passade så den punkten är nu struken från listan. Jag inhandlade en stor dunk med rosé som vi sen avnjöt här på baksidan tillsammans med grillade korvar till middag. Innan dess hann vi också med en cykeltur till lekparken där barnen lekte i 1½ timme medans morsan solade i gräset. Ta vara på de små stunderna är ett måste.   


Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards