Jönssonligan!

Alla inlägg under februari 2011

Av Karolina - 28 februari 2011 15:13

Vårt mobilabredband hade bestämt sig för att inte fungera i Lofsdalen, där av bristen på uppdateringar.


Vi bestämde oss att åka mot Stockholm förra fredagen, trots att barnen hade feber och var allmänt hängiga.

 

Planen var att ta oss till Sthlm, få barnen undersökta av läkare, få ett ok och därefter åka mot fjällen. Lättare sagt än gjort vill jag lova. 9 timmar på barnakuten innan vi fick förklarat för oss att båda barnen har ett virus som ligger bakom feber och hosta. Fanns inget att göra mer än att låta dom vila så på söndag åkte vi mot Lofsdalen.

  

På måndag började även jag och Johan att känna av förkylningen. På tisdag fick vi båda magsjuka och onsdag låg Johan med feber och värk hela dagen. Resten av familjen började dock återhämta sig under onsdagen och på torsdag mådde vi alla rätt skapligt. Inte en ända dag har vi spenderat ute, men barnen har fått lite lektid med kusinerna iallafall.

      

På torsdag åkte jag och Lovisa till leklandet, allt för att komma ut sista dagen.

  

Fredag satte vi oss i bilen och styrde mot Sthlm igen. Lördagmorgon åkte vi till Anna och Joel för att se hur de fått det i sitt nya hus. Lovisa hann med att bada hos farmor och farfar och Wille testade sängen och den mjuka filten (vi har förövrigt köpt en likadann)

  

På eftermiddagen packade vi bilen och förflyttade hela zoo:et hem till Jeanette och Jonas. De bjöd på middag, lördagsmys och frukost dagen efter. Det är som vanligt så himla roligt att träffas. Hundar, barn och vuxna - allt i en ända röra.

  

Söndag styrde vi kosan hemåt. Samtliga bilresor har gått fantastiskt bra och trots förkylningar och andra sjukdomar så har vi haft en bra vecka. Det är ju alltid skönt att få lite tid med släkt och vänner...

Av Karolina - 17 februari 2011 19:53

och inte Fusilli, Johan gick nästan i taket när jag hade köpt "fel" pasta. Dessutom har vår lilla gangster ätit upp nästan all beasås och det gick inte heller hem hos pappa.


Igår tvättade jag alla kläder och idag har jag börjat packa så smått inför helgen. Tyvärr har lagen om alla jävlighet slagit till. Wille har 38,6 i feber och en hemsk slemhosta och Visan har 38,8 i feber och är allmänt gnällig. Får väl se hur det utvecklar sig men med en riktigt otur så blir vi hemma i helgen.


Lina har vart här i dag och hållit mig sällskap, vi har tagit en promenad, fikat och så har Lina underhållit barnen medans jag fick ta en dusch mitt på blanka dan. Tanken var ju att vi skulle åka och gratulera Elin på födelsedagen men det får bli en annan dag. Nu ska jag slå mig ner framför tv:n med resten av familjen...

    

Av Karolina - 16 februari 2011 14:46

Skulle lägga upp det här klippet när vi vart på öppnaförskolan förra veckan men då fungerade det inte så det kommer nu istället...

Av Karolina - 16 februari 2011 14:21

Bloggandet har verkligen kommit av sig. Nu har det i och för sig inte hänt så mycket i vårt stillsamma liv men ändå.


I fredags tog jag och barnen bussen in till stan. Inhandlade present till Elin som fyller 2 år imorgon, fikade och köpt fredagsgodis. Sedan fick vi vänta på pappa som tränade så vi passade på att leka i lekparken en stund i det blöta blåsiga vädret.

    

Lördag hade vi "mammagrupp" fika här hemma med tillhörande pappor. Väldigt trevligt och Lovisa lekte järnet med Saga, Sigge och Nikki. Kl.18:45 somnade gumman i fåtöljen och jag och Johan fick en mycket lugn kväll.

        

Har snott några bilder från Malin, missade helt att använda våran kamera.


I söndags fick Johan hjälp av Marcus med att slänga allt byggskräp från tomten. Helt otroligt skönt att det äntligen är borta. Man slipper oroa sig för att det blåser iväg och grannarna behöver inte se vår skrottipp. Jag och barnen hängde hemma hos Jossan. Vi gick en promenad, åt lunch och barnen lekte tills de stupade. En jätte skön helg helt enkelt.


Måndag spenderades här hemma, en dag helt utan besök och utflykter. Vi vilade, lekte och bara tog det lugnt. Tisdag och onsdag har spenderats på ungefär samma sätt förutom att Lovisa vart på dagis. Jag känner mig inte 100% frisk men jag hoppas de ändras inför helgen då vi styr mot Sthlm och sen vidare till fjällen...


 

Av Karolina - 14 februari 2011 12:10

Önskar vi alla nära och kära...

  

Av Karolina - 11 februari 2011 09:38

Man ska INTE kolla på gamla bilder...

      

VA FAN HÄNDE?


Ja ja ja, jag vet! Två graviditeter, spädbarn, vakna nätter och allt annat vad det innebär. Alla extra kilon som sitter kvar, påsarna under ögonen, de nerspydda kläderna och icke att förglömma, Johans pannfäste som nåt oanade höjder...


Det är ok att vi sitter hemma med rödvin och "På spåret" varje fredag, att torsdagskvällarna vigs åt "Antik rundan" och att vi jublar och har fjärilar i magen de gånger vi får några timmar för oss själva...let´s face it, jag fyller kärring!

Av Karolina - 10 februari 2011 19:22

  

eller fru Jönsson. När vi flyttade in var snöhögarna så stora att vi inte kunde få plats med brevlådan på ett vettigt ställe. Det slutade med att den spikades upp på en pinne som stacks ner i snön. Töandet har resulterat i att lådan har intagen en mer vågrät position och det är inte bra. Idag plockade jag fram spik, hammare och såg och knackade ihop en provisorisk ställning. Den ser ut som skit men fyller sin funktion.

Av Karolina - 9 februari 2011 19:51

Kvaliten på inläggen den sista tiden har verkligen vart dålig. Jag lyckas inte trolla fram tiden och inspirationen att skriva. Här kommer iallafall en del bilder från dagen. Jag har städat upp det sista på tomten och nu är nästan all snö borta.

   

Vi har en del att göra innan det här kommer att se ok ut, än så länge tycker jag att det är riktigt roligt att vara ute och plocka. Jag hoppas att det håller i sig.


Johan har jobbat, Visan har vart på dagis och imorse stod hon i fönstret och vinkade när jag gick. Inga tårar i dag heller. Jag och Wille har latat oss här hemma, prioriterade bort vila och duschade istället. För övrigt har Willes sömn vart helt ok den här veckan. I natt har jag vart uppe och petat i nappen en gång, sen har han sovit hela natten.

    

Visan har städat i köksskåpen, mammas flicka!

  

Nu ska jag sätta mig i soffan, kommer snart att stänga ögonen och sova.

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards