Jönssonligan!

Alla inlägg under februari 2013

Av Karolina - 28 februari 2013 19:37

Är på plats. I morgon kommer väggarna upp.

Lovisa har vart hos tandläkaren och precis som jag redan konstaterat så är ena framtanden död och kommer så småningom att lossna. Förhoppningsvis får hon inga problem under tiden.

Jag har bakat bröd och Erik har kokat fisksoppa. Just nu är jag så mätt att jag rent tekniskt sett skulle kunna rulla fram.

Av Karolina - 27 februari 2013 09:58

Den lilla mannen sover väldigt dåligt/inte alls på nätterna just nu. Tänderna gör ont och han är snorig som bara den. I natt lugnade han tillslut ner sig när han fick sova på mig. Gissa om jag är pigg och glad idag. Tur att solen visar sig och temperaturen ska bli hyfsad, det underlättar och fyller på energinivån litegrann. Jag har gjort ett storkok med köttfärssås så då vet ni vad som väntar till middag hos Jönssons.


De senaste dagarna har annars vart lugna här, Erik kom i måndags och ska bo här fram till fredag. Det tycker vi alla är väldigt skoj. Barnen har gått på dagis som vanligt och igår var fam.Galas barnvakt till grabbarna medans jag hämtade Visan på dagis. Sen bjöds det på bullar och lek. Hantverkarna var här och slipade väggar och fixade tröskel till badrummet, i morgon sätts golvmattan och på fredag är det dags för väggarna. Spännande!


Nu ska jag lägga ner datorn och passa på att vila medans Eddis sover. Ha en skön dag!

Av Karolina - 26 februari 2013 19:26

Johan gick från hårig till inte hårig...

Av Karolina - 24 februari 2013 17:00

En rätt dålig natt med flertalet nappar som kastats på golvet av en liten grabb med ont i tänderna, en tjej med mardrömmar och så en större grabb som ville stiga upp kl.04 Jag är rätt trött trots att jag bara tagit det lugnt.

Vi har vart på Ica, handlat mjölk och yoghurt och så fick barnen handla film för de pengar de fick på Alla hjärtansdag. Nu är kvällen räddad. Barnen har gjort fler armband av pärlor och lekt med bilar. Imorgon är det dagis igen och det tackar jag för. Kunde någon bjuda på bra väder också så skulle jag vara mer än nöjd.

Av Karolina - 23 februari 2013 18:59

Istället för lördagsgodis. Jag kände inte för projektet handla idag och således blev det inte heller något lördagsgodis. Istället har vi bakat chokladbollar. Lovisa orkade bara äta en men Wille har tryckt i sig 3st, HALLÅ sockerchock! Jag hoppas ändå att de somnar snart.

Idag har vi annars tagit det lugnt precis som planerat. Jag har löst melodikrysset, sorterat alla saker i Visans rum och vilat på spikmattan. Barnen har byggt koja, packat resväska för att åka till en låtsas kompis som jag inte känner och sett på Peter Pan.

I eftermiddags fick vi besök av grannarna, lite kaffe och lek kunde vi bjuda på. Lovisa följde med Tyra hem när de gick och kom hem lagomt till middag, nybadad och med lockat hår.

Nu ligger barnen i sängen, jag ska kissa av Athena och sen brygga lite te innan melodifestivalen börjar. Fick en present av grannarna för att jag vart barnvakt, bland annat ett te som luktar helt gudomligt gott och som jag bara måste prova...

Av Karolina - 22 februari 2013 19:07

Att få tvillingar kan ju inte vara enkelt. Jag har passat Hugo en stund idag och mitt i det här skulle alla 4 barnen få mat. De två stora äter ju själva men mata två små 9/10 månaders killar samtidigt innebar att när den första fick mat så skrek den andra och när den andra fick mat så skrek den första. Nu ska jag tillägga att det är lätt som en plätt när jag är barnvakt, men att ha det så på daglig basis är inget jag önskar. Jag kunde ju glömma att det ställde upp på någon bild.

Nu är klockan 19, killarna sover sedan 18:15. Lovisa tittar på film, jag ska kissa av Athena för kvällen och sen ska jag nog mysa med en bok fram tills att jag somnar.

Av Karolina - 22 februari 2013 09:47

Väderprognosen för nästa vecka får mig genast på lite bättre humör. Chansen att den faktiskt stämmer är väl liten, men jag lever på hoppet.

Helgen har börjat, Johan jobbar fram till måndag och jag och barnen ska hänga här hemma. Har inga planer alls förutom att matlista för nästa månad ska skrivas och handling ska göras och så allt det vardagliga så klart...

Av Karolina - 21 februari 2013 12:31

det blev resultatet av bankmötet igår. En del av vårt huslån löper ut den 1/3 och under bankmötet igår bestämde vi oss för att inte binda om den delen utan istället hålla den rörlig. Under maj ska vi vara så klara med huset att det är dags för omvärdering och förhoppningsvis kan vi då få ner topplånet till bottenlån och sen förhandla räntan för hela den summan. Skönt är det iallafall att ha en deadline för när utsidan ska vara klar, eller hyfsat klar.


För övrigt gjorde vi inte så mycket i går. Johan hämtade barnen på dagis, vi spelade spel och käkade mellis. Barnen fick bada och sen somnade alla tre utan tjafs kl.19 Vi vuxna fördrev kvällen i tv-soffan och mumsade på grannens morotskaka. Såg ett avsnitt av Grand Designs på 8:an och slogs av vilket storhetsvansinne vissa människor har.


I dag är Wille på dagis, Lovisa har vart inne i stan med pappa, Alex och Tyra. Brandstationen hade öppethus med visning av brandbilar, ambulans och polis och det tyckte tjejerna var spännande. Nu ska jag iväg och handla, Eddis och Lovisa ska gå över till Galas, Johan ska hämta ville på dagis och sen blir det eftermiddagsfika hos grannarna. Behöver jag tillägga att solen skiner för att ni ska förstå att det här är en BRA dag!

     



Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards