Jönssonligan!

Alla inlägg under april 2014

Av Karolina - 28 april 2014 13:03

Jag närmar mig kokpunkten. Det är rätt mycket som ska göras inför terminsavslutningen och jag känner nog att jag har det mesta under kontroll. Dock är det den här uppsatsen som ska skrivas, fattar inte varför jag inte propsade på att få göra den ensam. Tjejen jag skriver med har aldrig tid, är totalt oengagerad och nu SKITER jag bokstavligt talat i henne. Mailade läraren och förklarade att jag iallafall är intresserad av att få ett godkänt innan hösten även om H inte verkar vara det.


För övrigt går tiden lika fort som innan. De sista dagarna i Stockholm var riktigt bra, vi var nöjda och glada när vi styrde hemåt i tisdags. Några bilder från storstan och resan hem.       Pizzabak hos Erik och Elin, där Wille för övrigt ville flytta in. Det blev en sen men väldigt trevlig kväll och Lovisa på pekade senast idag vid frukost ur coolt det var att Erik och Elin bodde så högt uppe.


McDonalds i all ära men picknick lunch vid en bra rastplats är tusan bättre när resan är 50 mil lång.    

Här hemma har vi hunnit med några "vanliga" dagar med dagis, jobb och plugg. Helgen har vi pulat på ute. Rensat ogräs, krattat, klippt och gödslat gräsmatta, jagat barn och övat cykling. I fredags var Elin ochWiggo här hela eftermiddagen och vi käkade Johans köttfärssås i solen.           Och igår hände det tillslut. Jönssons införskaffade studsmatta!   Nu måste jag återgå till plugget men vi hörs - Over and Out!

Av Karolina - 19 april 2014 20:51

Dagarna i storstan rullar på och går fortare än vi önskar. Mycket häng med familjen har det blivit så här långt och idag bjuder jag på lite bilder. Vi började vistelsen med en heldag hos faster Anna och resten av familjen Rinneby.       Sen åkte vi till Blacksta för att titta på farmors senaste husköp och som bonus fick vi klappa på små små lamm.       Sen har det letats påskägg i trädgården, kastats grenar och kottar i havet och käkats påskmiddag hos Rinnebys.              Från oss till er alla - En Glad Påsk!

Av Karolina - 14 april 2014 20:19

eller STRESS!?


Onsdagkväll styr vi forden mot Stockholm. Jag har en hel lista med saker som jag måste klara av innan vi påbörjar resan, däribland ett dygns jobb, en del skolarbete, packning, tvätt och så några mindre praktiska problem. Johan har löst några av dom igår och idag, bland annat Lovisas klippning. Prinsessan är nyfriserad och fin inför påsklovet, och enligt uppgift hade hon suttit i frisörstolen med ett stort leende på läpparna.    Nu ska jag undersöka försäkringar och hemlarm innan jag gnuggar kudden. Får återkomma med bättre up-date. Over and out!

Av Karolina - 10 april 2014 19:58

En bra dag. Jag har simmat, käkat lunch på stan med mig själv som sällskap samtidigt som jag genomfört en skoluppgift som gick ut på att observera människor i en offentligmiljö. Sen har jag lånat böcker på biblioteket och därefter åkte hem, bytt om, promenerat med Athena och hämtat barnen. Lina har gjort oss sällskap till middagen, pyttipanna ala Bellman. Nu ligger barnen i sina sängar, ska göra en sista check att de sover och sen funderar jag på att själv inta sängen och ladda inför sjukgymnast och jobb imorgon.

Av Karolina - 9 april 2014 20:05

precis att det är väldigt längesen jag skrivit. Hela förra veckan verkar inte ha existerat hos oss men det är inte riktigt sant. Johan var ute på sjön några dagar, jag jobbade måndag till tisdag och lördag till söndag. Barnen gick på dagis, pigga, glada och friska. Lina gjorde oss sällskap i onsdags. Jag var hos sjukgymnasten i fredags, fick några övningar för mina förstörda axlar och jag hoppas att de ska ge effekt. Johan och barnen hälsade på hos Eklöf/Löfqvists i lördags och Lovisa blev kvar över natten. I söndags krattade och fixade vi bak på tomten. Nu är stenarna borta och buskarna är nersågade, fritt fram för barnen att härja.

Den här veckan började med jobb för oss båda vuxna. Bamsegympa för Lovisa igår och nu har jag häcken full med skolarbete innan påsklovet kan ta vid. Ska klämma in 72 timmar jobb också vi åker norrut på onsdag, hur jag ska få ihop det? Don't know!

Av Karolina - 9 april 2014 19:43

Usch, jag är trött. Powerwalk, plugg och sen alla vanliga bestyr här hemma. Det har regnat så vädret har inte hjälpt upp humöret, men jag är ändå nöjd med dagen. Tror bestämt att det är dags för sängen snart, kanske läsa lite.

Av Karolina - 1 april 2014 19:58

I fredags lämnade vi in bilen för att få bromsarna fixade. Nya bak och rengjorda och smorda fram, helt på bekostnad av bilfirman - yeah! När bilen var inlämnad passade vi på att åka bussen in till stan, shoppa lite och så lekparkslek med obligatoriskt eftermiddagsfika. Jag storhandlade och fam.Eklöv/Löfqvist gjorde oss sällskap till tacomiddagen. Elin stannade sen kvar och tjejerna körde lite pyjamasparty.


Lördagen var ganska lugnt, en hel del tid spenderades ute i det fina vädret. Jag köpte nya dagisskor till Lovisa och William, planterade vårblommor, Lovisa följde med Elin hem för ännu ett pyjamasparty och Wille lekte med Adam. Söndagen fortsatte sen i samma anda. Vi gick ut kl.9:30 och var sen ute precis hela dagen. Vi grillade till både lunch och middag, röjde lite i skogen, Johan bytte däck på bilen, Edward sov i vagnen, William cyklade och lekte med Adam och Lovisa kom hem lagomt till middag. Grabbarna söndagsduschade med Lovisa var så trött att hon somnade. Klockan 20:15 kröp jag ner under täcket och somnade snart därefter, utmattad av all friskluft.               I går skulle jag ha stora pluggdagen men kl.09 ringde de från jobbet och kl.11 satt jag på bussen för 24 timmars arbete. Johan fick rocka skivan här hemma efter jobbet med trötta barn och köttfärssås till middag. Idag har jag slutat vid lunch, Johan har kastat loss och kommer inte hem förrän på torsdag, Lovisa har vart på Bamsegympa och nu sover hela ligan.


I morgon då är det dags för stora pluggdagen!

Av Karolina - 1 april 2014 19:44

Jag och Edward hade en riktigt bra vecka uppe i norr. Förutom korvgrillning så blev det mycket mys med mormor och morfar, gammelmormor och morbror Krille. Jag klarade av de skolbestyr jag hade, många nya ideer och uppslag inför det fortsatta skrivandet. Edward shoppade med mormor och hängde i lekparken med Krille. Sen hann vi också med besök hos Andreas och Sanna och Mona och Pelle. Intensivt, roligt och nyttigt med egentid den minsta och jag.  Vi firade slutet på veckan med chokladboll, saft och kaffe på Kallax. Sen startade hemresan och vid sista flygningen satt Eddi med gråten i halsen och längtade efter pappa.    

Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards