Jönssonligan!

Alla inlägg under augusti 2019

Av Karolina - 24 augusti 2019 20:40

Det normala ekorrhjulet som spinner i 120km/h. Jobb, skola, träningar, kompisar, handling, matlagning och fast nattningstid för att hinna få några timmars sömn innan klockan ringer igen - tidigt!


På ett sätt väldigt tråkigt att sommarn gick så fort, på ett sätt skönt att nu komma tillbaka i rutiner. Det sägs att människan mår bra av rutiner och varken jag eller min familj är något undantag i den frågan. Grabbarna har varit i gång med fritids hela veckan innan skolan började på torsdag. Lovisa däremot har varit hemma eftersom vi, i samråd, har sagt upp hennes fritidsplats. I onsdags var hon riktigt uttråkad. Hon dammsög och fyllde diskmaskinen precis som vi hade kommit överens om, sen packade hon ryggsäcken med matlåda och promenerad 4 kilometer för att hänga med mig på jobbet. Om jag ska vara helt ärlig tror jag hon kommer mer för att hänga med Maria i receptionen eftersom det jobbet tydligen är roligare. 


I torsdag drog iallafall skolan igång och på fredag fick jag packa ihop redan kl.9:30 för att vabba terminens första gång. Vad ska man säga när skolan ringer och låter meddela att de stänger efter ett massutbrott av kräksjuka? 150 barn som skickades hem för att minska smittspridning och möjliggöra sanering av lokalerna. Alla 48 timmar har inte gått än, och jag kanske säger för mycket nu, men än är det ingen som känner något i den här familjen. Det stora utbrottet har enligt uppgift skett i Edwards årskurs och han var turligt nog på idrottslektion i en helt annan byggnad när "skiten träffa fläkten". Kanske kanske hade vi tur denna gång. 

 

Veckan som kommer ska Johan börja en chefsutbildning och jag ska iväg på planeringsdagar något som jag ogärna missar. Alla träningar drar igång och Lovisa fyller tvåsiffrigt. Alltså inte läge att vara sjuk! 


I brist på andra bilder avslutar jag med en bild på vårt nya husdjur, rolig men väldigt kort bekantskap eftersom Lovisa fick en panikattack. Johan släppte ut stackarn på parkering - den sågs senast springa på alla 8 mot Täby.   


Av Karolina - 6 augusti 2019 21:47

Jobbet är i gång och dag två avverkad. Jag har sällan svårt att komma ur sängen, men i morse då var det tungt på riktigt. Tisdagar brukar vara mina tröttaste dagar i veckan så jag hoppas på mer energi imorgon. 


Sista veckan i Lofsdalen gick så fort. Vi hade helt fantastiskt väder i några dagar, så pass varmt att det inte var läge för fysisk aktivitet. Vi besökte istället stranden, käkade glass och hängde i skuggan.    När vädret blev mildare passade vi på att ta ytterligare en tur till toppen av Hovärken. Vi har promenerat till Solgropen. Edward och Johan har cyklat Downhill en heldag. Vi har städat, tvättat och packat, klippt gräs och käkat pizza. Vaktat bortsprungen ponny som ville vara behjälplig med gräsklippningen, gräset är som sagt alltid grönare på andra sidan, iallafall enligt Piggelin. Antalet pärlplattor som producerats är otaligt. Produktiva men ändå väldigt avkopplade sista dagar.

d       I fredags rullade bilen mot Idre. Vi avslutade med ett sista dygn på Idre Fjäll. Den här gången hyrde vi en stuga i fjällbyn. Vi cyklad några timmar på fredag och sen gjorde vi en tidig kväll. Grabbarna hann med en kort cykelrunda även på lördag medan jag och Lovisa packade de sista inför hemfärden. 10:00 rullade bilen och 18:00 ankom vi hemadressen, fullastade! 5 hela veckor semester, 3 dagar har spenderats på plats hemma, precis lagom. 


Nu är det fullt ös på hemmaplan. Barnen har hunnit sakna kompisar så huset har varit fullt av barn de sista dagarna. 


Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards