Jönssonligan!

Alla inlägg under augusti 2013

Av Karolina - 30 augusti 2013 17:46

Barnvaktstimme...

Av Karolina - 30 augusti 2013 14:15

Ett gäng cykelåkande gangsters...

Utöver cykling har vi hunnit med att rensa ur förrådet så att de är lite ordning inför vintern, barnen har vilat och käkat, jag har gåggat 5km och nu är det dusch och sen mellis på schemat.

Av Karolina - 30 augusti 2013 08:31

Veckorna går lite för fort.


Måndag var en hektisk dag då jag körde fram och tillbaka. Handla både mat och presenter, pinades hos tandhygenisten, lämnade/hämtade barn och försökte hitta några fina höstskor till mig själv utan resultat. Behöver jag säga att jag var helt slut när kvällen kom? Tisdag var Lovisas födelsedag och dagen hon bestämde (nästan) allt.


I onsdags var dagis stängt så vi fick snällt aktivera oss här hemma. Lite krattande på utsidan, cykling och sen en massa lek hann vi med. Jobbsökande, studieadministrerande saker blir det inget av de dagar barnen är hemma, frustrerande men nästa vecka får jag väl ta tag i allt. Då har dessutom terminen startat så att jag kan få lite svar på alla mina frågor.


I går var det dagis igen, Edward skrek när jag gick. Kanske sunt att visa någon form av känslor när mamma lämnar, han har ju innan detta vart helt oberörd när jag gått. Lovisa blev firad av sina dagiskompisar och det var tre nöjda men väldigt trötta barn som hämtades hem. Jag hann kratta lite till och nu börjar gräsfröet komma i jorden. Resten hoppas jag att jag hinner få ner i dag. Johan är ledig men han har så klart blivit lite krasslig så i övrigt blir det en lugn dag på Patrullvägen. Obligatorisk fredagstaco och godis.

Av Karolina - 28 augusti 2013 08:31

4 år sen hon kom till världen. I går blev det tidigt uppvaknande, presenter och skönsång vid sängen. Sen åkte pappa till jobbet och vi fortsatte att mysa. Lovisa bestämde att det skulle bli pannkakor till lunch, hon byggde prinsesspussel, cyklade och käkade makaroner och korv till middag. Efter middagen bar det av på Bamsegympa, en stor succé enligt pappa som var med. Sen var hon så klart tvungen att visa pappa hur duktig hon är på att cykla och det fick avsluta den hektiska dagen. Det poppades popcorn och Snövit gick på tv:n, sen somnade prinsessan gott.        

Av Karolina - 21 augusti 2013 20:43

I går var det rensardag. Jag och Lovisa rensade ur hennes garderob och konstaterade att det fattas en del inför vintern. Jag rensade ur allt ogräs i trädgården och klippte gräsmattan. Vi tog en längre promenad med Athena, lekte ute och käkade rester. Barnen fick duscha och sen slocknade dom innan klockan slagit 19:30. Själv kunde jag inte slita mig från Idol, men så fort det var slut störtade jag i säng.


Idag har barnen vart på dagis. Jag har tagit en powerwalk med Athena, krattat lite jord, snabbhandlat, börjat lista ut med vad jag ska göra den kommande hösten och försökt handla skor till Edward. De två sistnämnda har gått så där. Lina har hållit oss sällskap efter jobbet och Athena fick hänga med på en löprunda. Nej, nu är klockan 21 och det är dags att sova. Natti natti från Patrullvägen...

Av Karolina - 19 augusti 2013 20:30

Barnen i säng, Idol på tv:n men tyvärr ensam i soffan. Ja man kan väl inte få allt här i livet.


I helgen har vi haft besök av farmor och farfar. Ví har käkat kräftor fångade av farfar, yummie yummie. I lördags fick Lovisa och William åka till leksaksaffären för att välja varsin födelsedagspresent. Vi käkade glass hos Italienaren, Olle fick bada på Rävskär och vi grillade till middag. Söndagmorgon åkte Madde och Olle mot Täby och jag packa väskan för att åka mot jobb.


Imorse fick jag sluta lite tidigare för att hinna hem och byta av Johan som packat väskan och åkte mot jobbet. Jag skjutsade barnen till dagis och åkte sen in till stan. Frukost med mig själv på TreG, inskrivning på arbetsförmedlingen och sen hem för en joggingtur med Athena. Barnen hämtades, skräpet slängdes och sen har vi spenderat resten av eftermiddagen ute. Grannarna har bjudit på kaffe och lek.


Nu är jag så trött att jag snart går av på mitten. Blir en tidig kväll för frun...

Av Karolina - 14 augusti 2013 07:27

Erik kom ut och käkade middag med oss igår, Lovisa blev överlycklig när hon hörde det "hörde du Wille, Erik kommer och då kan vi BUSA!"

Efter middag och kvällsbestyr gick Erik och Johan ner till sjön för att fiska, barnen somnade och jag hade lite egentid i soffan.

Flyttade runt mattorna igår och jag måste säga att det blev rätt bra.

Nu ska barnen få kläder på sig och sen är det dagistime, idag ska samtliga barn äta lunch på dagis. Skönt att slippa det kladdet hemma.

Av Karolina - 13 augusti 2013 10:02

kan ju inte påstå att det mesta regnat bort, tvärtom har det vart en av de bästa somrarna någonsin. Nu känns det dock som om hösten knackar på dörren. I morse när klockan ringde var det +8 grader ute. Johan började jobba i går och barnen är tillbaka på dagis. Eddis har börjat sin inskolning och eftersom jag har barn som inte bryr sig så mycket om mamma är närvarande eller inte så har jag redan nu på andra dagen kunnat gå hem en kort stund. Det är längesen jag bloggade och mycket har hunnit hända sedan dess. Erik och Elin hälsade på några dagar förra veckan, vi har haft grannfest, jag och dottern har vart på shoppingtur och hushållet har införskaffat en "ny"soffa.        

Wille tränar för att bli blöjfri, Eddi har i skrivande stund tre stora tänder som är på väg upp genom tandköttet och Visan har kommit på att hon vill ha en kanin (precis som Elin), en hundvalp och en hamster men den måste vara rosa.


Presentation

En trebarnsmammas kaotiska liv...

Tidigare år

Arkiv

Sök


Ovido - Quiz & Flashcards